Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Tur att du är kvar på sjukhuset. Visst kan det vara riskfaktor att man är mycket stilla men är jag helt ärlig orkade jag under graviditeten bara ta mig till o från jobbet, resten av tiden låg jag snällt i soffan... Hoppas att det är nog med dramatik för din del nu! Stor Kram! 

• Kelsson1

Sunseed: Tyckte jag hade hört det någonstans innan att IVF kunde vara en faktor till blodpropp, i artikeln får man bekräftelse. Konstigt att de inte följer upp det där närmare. Tror inte att jag fick en enda fråga om blodproppar när vi försökte eller hade blivit gravida...

MissCat: Oj det går undan för dig. Så ledsen för er skull att han inte kan vara med men som du säger kan vara bra avbrott i sorgen.
    Har du testat doppa nappen i ersättning, tar han den då? Provat någon annan sort av napp? Jenni vägrade ta MAMnappar men AVENT började hon ta...
    Skickar varma kramar och önskar er all lycka till!

• Kelsson1

Sunseed & Gloxi: Jag hade under senare delen av graviditeten ibland svårt för att andas, höll på att svimma i t-banan en morgon. Tog upp det med BM men hon tyckte inte att det var något att oroa sig över, trodde att det bara var bebis som tryckte mot lungorna. Kan mycket väl varit så men hade jag vetat om riskerna hade jag åtminstone velat få en undersökning...

• Kelsson1

MissCat: Beklagar sorgen! Stor Kram!

Knytet: Då förstår jag om du inte vågar sova på dagarna, fruktansvärt att råka ut för! Fullständig förståelse att du har andningslarm. Hoppas han snart slutar med med andningsuppehållen så du kan koppla av lite.
    Vi måste se till att träffas innan ni flyttar!

Sunseed: Stor Kram, hang in there han kommer snart      

• Kelsson1

MissCat: Vad gullig du är , ja under veckorna jobbar jag o skulle så gärna vilja vara med...

• Kelsson1

Sunseed: Förlossningen kommer att gå bra, jag hann som sagt inte få epidural och det gick ändå så det är inget måste. Även om jag hade ont tror jag att jag kommer att köra utan epidural om det blir en nästa gång
    Helt rätt, utnyttja det till max, han kommer ändå att ligga i lä efter förlossningen  

• Kelsson1

Massadillan: Så roligt att du hinner komma in o uppdatera lite. Stackars lilla Ville. Stor Kram till er!

• Kelsson1

Sunseed: Första natten på BB vågade jag inte sova alls, lyssnade bara efter ljud från Jenni. Tänkte då för mig själv att så fort jag kommer hem ska jag köpa andningslarm. Det visade sig dock att vi skulle vara kvar i fem dygn på grund av mitt blodtryck. Någonstans under andra natten fick jag bara lita på att Jenni inte ska sluta andas för jag var tvungen att få sömn jag också. Så när vi väl kom hem hade största oron lagt sig men jag kontrollerade henne ofta om hon låg o sov i sin egen säng, vaknade på nätterna o lade handen på henne för att känna andetagen

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011