Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: Bra att du kontaktar husläkaren, hoppas att du får hjälp o mår bättre sen. Yes, fortfarande legat i soffan (hela helgen) på grund av illamåendet. Har fortfarande inte spytt en enda gång men har inte lätt för att spy annars heller bara jobbig illamående hela tiden.

Jis: Känner igen mig. Jag har inte någon bebismage men är extremt svullen så får knappt på mig några kläder längre. Jobbigast är att jag orkar inte gå o köpa kläder heller på grund av illamående o trötthet...

Speck: Som jag sa, ni är duktiga som orkar! Bra tips med TENS-maskin får också fundera på en sån om jag börjar få ont.

strössel: Åååå låter så mysigt med att välja möbler, bara väntar tills vi kommer dit!

• Kelsson1

Viksan: Mitt problem är att trots illamående måste jag äta konstant annars blir det ännu värre. Så här under helgerna är det hanterbart när man får ligga i soffan o vila. Veckorna är inte roliga med T-bana o jobb... Men hoppas du har rätt att det lugnar ner sig snart.

• Kelsson1

tredjemaj: Vänta så får du se att glädjen över illamåendet lägger sig efter ett par veckor Skrattande. Men tycker att du kan gott joina oss redan nu! Välkommen!

• Kelsson1

Jis: Välkommen till klubben, började själv morgonen med att nästan kasta upp under tandborstning. Efter det var det väldigt oskönt att sätta sig i T-banan...
    Håller tummarna att läkarbesöket blir givande, håll oss gärna uppdaterade! Kram!

• Kelsson1

kasa: Härligt att höra från dig! Hoppas att ditt illamående ger med sig snart! Jag håller med, tycker också att illamåendet får ge med sig efter v12 även för mig!

Vickan: Känner igen mig, ingen ork till något! Jobba, hem o lägga sig i soffan, ta en tupplur, titta på tv gå o lägga sig osv. Det är mina dagar! Hoppas det blir bättre o får mer ork efter v12.

Jis: Håller med Speck konstiga människor som bokar in dig hos förlossningsläkare! Hoppas du får bättre utbyte nästa vecka!

• Kelsson1

Jis: Härligt att du delar med dig av magbild! Undrar när jag ska våga mig på ett foto?

Viksan: Har också varit trög i magen ända sen början. Först klarade jag av det med hjälp av magnesium tabletter (de brukar funka klockrent på mig) men nu mår jag illa av bara tanken på de så inga fler på ett par veckor. Har kommit på att äter/dricker jag något med laktos i (är laktos intolerant) en mindre mängd så fungerar magen utan att bli för lös... Behöver inte ens ta det varje dag utan ett par gånger i veckan.

• Kelsson1

Speck: Klarar ju inte av ens tanken på katrinplommon utan att det vänder sig i magen på mig. Så sista utvägen är mjölkprodukter. Men som med Kasa så får jag inte ont utan blir bubblig o får fart på magen...

Jis: Kommer inget här heller men har också samma känsla att det står upp i halsen även på mig hela tiden. Imorse var det jobbigt att borsta tänderna igen, hulkade mig flera gånger men kom som tur var inget...

kasa: Om inte annat så för att lugna ner oss här så åk in! Att det ska jävlas så för dig! Önskar att det lägger sig o att du får njuta av grav ifred!!! STOR KRAM!

Viksan: FIIIIN mage! Hoppas att katrinplommon hjälper för dig!

• Kelsson1

Speck: Vilken skit till chef! Helt rätt begär sjukskrivning på 50% så lär han sig att öppna käften vid fel tillfälle! Om jag var som du skulle jag sjukskriva mig helt resten av veckan först Glad

• Kelsson1

Viksan: Tror som de andra att det inte är någon fara. Skulle det mot förmodan vara något så får man ju fruktansvärt ont o det har du inte haft. Därför kan du lugna ner dig.

Speck: Hoppas du blir sjukskriven till 50% idag! Stor Kram! Du har så rätt, mår du bra så mår lilla Speck bra!

Strössel: Någon speciell anledning till att det inte blir mys på 9månader? Vi har varit utan mys fram till nu men jag börjar nästan klättra på väggarna snart... Hade tänkt våga oss på ett försök i helgen...

• Kelsson1

Silverklar: VÄLKOMMEN! Här gillar vi att välkomna folk! Annat är det i andra tråden (brukar alltid vara så ledsamt att behöva välkomna någon där). Helt rätt njut av din graviditet, du får ändå inga plus poäng om du oroar dig i onödan. Inte värt att ta ut någon sorg i förskott! Du är ju åtminstone på RD14, jag testade första gången RD6 eller RD7. Så STORT GRATTIS IGEN!

Strössel: Syrran hade tunn kudde hela tiden till dottern, lade som bebisen på kudden så hon låg med hela överkroppen på kudden (åtminstone axlar o uppåt).

Fanns väl annat också jag skulle komentera men min gravidhjärna har glömt bort vad det var. (jo har kört med text dokument tidigare men trodde i min enfald att jag den här gången skulle komma ihåg...)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011