Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: Ta ingen stress över pumpningen, blir du stressad kan det ha motsatt effekt. Sedan sa BM till oss att ammar bebis längre än 40 minuter sammanlagt är det bättre att ge ersättning för då förlorar de mer energi än får av amningen. En annan sak om bebis vill sova med bröstet i munnen (som Jenni ville använda bröstet som napp ). Tyvärr inget vettigt att komma med om värmen för Jenni slutade som sagt förra året i början på maj...

• Kelsson1

Sunseed: Prata gärna med BM eller amningshjälpen o fråga för att vara säker, min info kan vara föråldrad

• Kelsson1

Sunseed: ökar han på med vikten tror jag inte tidsgfänsen gäller, här gicks det ner i vikt i början därav tidsgränsen. Hos folk kan du alltid fråga om du kan få låna sovrummet för amning o stänga efter dig, på stan är det svårare

• Kelsson1

Knytet: Vad tiden flyger iväg. Så spännande att ni får köra igång med syskonförsök redan, håller tummarna hårt att det ger utdelning på en gång!

• Kelsson1

Sunseed: Så jobbigt, BVC tyckte inte att ni skulle testa mjölkfri ersättning när han spyr så mycket?
    Hoppas hundutställningen går bra. 

• Kelsson1

Sunseed: Ibland kan det vara intolerans mot mjölk om de spyr och ibland kan det räcka med att byta ersättning. Vi gav Jenni Sempers vanliga ersättning och det gick bra, sedan köpte maken av misstag Lemolac (fortfarande Semper) och vi märkte inte så mycket annat än att det var grynigt i flaskan o jag trodde att jag hade gjort fel på något vis. Sedan började Jenni spy väldigt mycker, vilket hon inte gjort tidigare. När vi bytte tillbaka till vanliga ersättningen så slutade hon spy. Så om han inte har spytt tidigare utan det kom plötsligt skulle jag inte lyssna på BM utan försöka hitta orsaken till spyorna. Menar nu inte oroa dig bara att du känner ditt barn bäst själv o är det något som är onormalt för honom så lyssna på dig själv o inte på goda råd (inte ens mina ) utan gå på magkänslan.

• Kelsson1

7879: Skönt som sagt att du tagit dig upp från svackan. Har själv dåligt samvete ibland över mammarollen men inget blir bättre av att vi sparkar oss själva. Vi måste komma ihåg att vara snälla mot oss själva så vi orkar vara bra mammor. Klart man kommer att göra fel men det är bara ta de tillfällena som varnande exempel och försöka bli bättre.

• Kelsson1

Sunseed: Skönt att ni hittade orsaken, jo förstoppning kan ge obehagliga symptom. Hoppas magen sköter sig nu (vi gav lactulos till Jenni).

• Kelsson1

Sunseed: Kan fråga syrran mer (hon har en hel del fakta på varför) men det är viktigt att se till att barn inte är hårda i magen, som kaninkluttar ska de absolut inte ha utan då är det viktigt att på en gång sätta in tunga artilleriet. Tydligen kan det bli bestående men i tarmen annars. Viktiga är inte hur ofta utan konsistensen när det kommer. Kan vara bra att när han börjar ta fast föda ge lite plommonpuré till efterrätt

Gloxi: Jenni är nu 18månader och jag stannar fortfarande upp varje dag o beundrar henne o tackar högre makter för vår lycka över att ha fått henne

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011