Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck - nä hinken är kass verkligen och jag kryssade i att vi inte vill ha ngn med denna box. Med vanliga påsar faller poängen dessutom plus att de inte sitter fast bra. Vi hade dock en annan hink sedan, men det var när sonen monsterbajsade mkt för att slippa lukt. men hundbajspåse till baksmällor och ner i vanlig hink funkar utmärkt. Tömmer gör man ju ofta ändå.

• Vickan I

Strössel - Ja det som jag inte gillade med hinken är kanske omgjort nu med. Förutom dyra påsar så var grejen man ska trycka ner för att kasta blöjan JÄTTETRÖG så man fick ta i och inte så kul att behöva pressa handen på en bjasblöja för att få ner den .

Kelsson - Har ni ngn tanke om fyra fasta hjul eller svängbara fram osv? För jag tycker lite olika butiker har olika utbud beroende på vad de inriktat sig lite på.  

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Speck - Ja precis. Vi hade ju en annan hink sedan som var bra. Men dyra påsar till dem med. Men i takt med att de växer så växer blöjstrl också och vips går det inte ner speciellt många blöjor längre innan det blir fullt och då känns påsarna ännu dyrare då de blir fullt på en gång. Ja vi bytte ju typ 19 blöjor som sagt haha så det blev fullt fort. Har man sopnedkast precis utanför dörren så fungerar det ju. Men soprum på gården som vi har då behöver man förvara dem och passa på när man går ut. Billiga hundpåsar fungerar jättebra och kissblöjorna kastar vi bara som de är.

På babyland i Bromma (bra utbud) varnar jag för en vithårig lite äldre kvinna. Otroligt otrevlig och dryg när jag var där med en vän som skulle kolla på sulky  ! Men andra har varit mkt trevliga där och vi har köpt en hel del grejer där då det är nära och fått bra hjälp. Babyproffsen i Bromma Blocks rek jag inte om man vill ställa frågor. Väldigt ung personal (trevliga) men de verkar inte kunna så mkt om vagnarna. Har en vän som fortfarande efter 4 mån bråkar om en reklamation på sin vagn med dem också...Barnens Hus i infracity hade mkt vagnar förr iaf, int evarit där på länge. Där köpte vi sonens första vagn. Men de flesta kedjorna har ju samma/lika om man inte är ute för lite mer ovanliga märken som Orbit, Stokke, Gesslein, iCandy osv då rek jag butiken Bonti.  

• Vickan I

Tredjemaj - toppenvagn. Har också haft en bugga i denim men sålde den när sonen började växa ur den.

• Vickan I
    tredjemaj - Det blir en pansarvagn, en Emmaljunga Edge. Vill ha en rejäl vagn med superfjädring och lufthjul under vintern som går bra över knöglig is och snövallar. Ja buggorna har bra andrahandsvärde även om det börjat gå ner lite nu. Markanden börjar väl bli mättad. Men vi fick jättebra för vår också. Men ni kommer nog vilja ha vinterhjul till den.

Kelsson - Låter som en hederlig emmaljuna eller brio kanske?  
  • Vickan I
    Kelsson - bra val om det blir den  . Hade en Classic Sport (endast som sittvagn dock) till sonen och den var superbra, så himla skön att köra och den går genom/över snövallar, trädrötter och allt. Jättenöjd och hade citykorgen funnits till när jag skulle beställa så hade jag tagit den igen, men nu blev det en Edge istället. Som sittvagn finns det bara 6 färger att välja mellan (iaf enligt hemsidan), men på liggkorgen om ni ska ha det finns det massor.
  • Vickan I

Bra ni tittar Kelsson, men allt är nog som det ska . Men allt som lugnar är bra. Jag har också ont, särskilt på höger sida av magen . En viss punkt är värre, men avvaktar och kollar med bm som jag ska till imorgon. Ja jag har också lite dyr smak men ärligt är ju dessa saker ofta lite finare och när man som jag redan har allt nödvändigt så får man gå på att köpa roliga ondödiga saker som en babyseat till Stokke matstolen tex. Har förälskat mig i en Sebrasäng, men dryga 8000-9000 kr går inte när vi har en fin Brio, så liiiite får man allt hejda sig.

Speck - djupt imponerad .

Ang namn så pratar vi inte alls här hemma haha. Sambon tycker det är klart och är bestämd att sonen ska heta Morgan!!! I ett svagt ögonblick när sonen föddes har jag kanske ehhh hrmm...lovat att näsa grabb fick heta Morgan bara jag fick Alvin denna gång haha. Så vad sjutton gör jag nu?! Håller vad jag lovat? Vad säger ni ärligt om namnet?  Många namn kan jag verkligen inte tänka mig heller pga folk jag träffat i jobbet haha.

ytterst EGO -   Vi har tittat på vigselring och nu har jag hittat den . Imorgon ska sambon och köpa den, har den undanlagd och den 10 september blir ju fru i stadshuset. Vi kör den lilla privata varianten med närmaste familjen och går sedan ut och äter. Sedan "fest" för kompisar (tror jag). Tror ni man ångrar att inte ha värsta klänningen och kyrkan och allt? Gillar ju inte stå i centrum och sådant...Vi funderar på om vi ska ta in på hotell den kvällen (sonen med mormor då), men hur kommer man må 5-6 v innan beräknat BF..kanske skönt vara hemma då? Det kan vi ju boka närmare om man känner att man vill. MEN NU TILL STORA DILEMMAT, vad har en höggravid brud på sig hahaha? Vill ju inte ha en typisk bröllopsklänning då vi kör stadshuset. Tiden kanske inte är bäst vald och vi försökte få till det förra sommaren i samband med resa, men ALLT krånglade och vigselförättaren hörde inte av sig och blää så tillsut tappade vi lusten den gången. Nu fick sambon ett ryck för några veckor sedan och tyckte vi skulle slå till innan nästa barn kommer och jagt blev så glad att han tog initiativ till något sådant här så klart man vill köra då .

• Vickan I

Kelsson - Vad skönt att allt var bra och att du fick se lilltjejen igen . Vart är det du åker, tänkte om det behövs ngn dag här om förvärkarna tilltar igen, då de verkar så bra där? Tack för tankar också. Jo sambon har sagt att eftersom vi kör stadshuset nu så vill han absolut köra Vegas om några år, gärna med Elvis så det blir så kitschigt som möjligt hahaha. Har kollat lite klänningar, men det måste vara ngt där magen går ner utan att det är ett tält så lite svårt...men det löser sig....Ja det är just hotellfrukosten som lockar, för ngt rajtan tajtan på rummet blir det inte då ljumskrbråcket sätter stop för all hmmm roligt....

Är ensam hemma och det känns så skumt. Ingen korv som rusar runt här hemma. Alvin är sedan igår morse med pappa på landet (med svärmor också) så jag stannade hemma och vilar lite och tvättar bebiskläder för fullt. Så skönt få sova ensam hemma.....tyst tysyt tyst...heeeeela natten. Nu ska jag ta mysfruskost med mig själv haha.

• Vickan I

Kelsson - Ja just det...det är ju förlossningen nu som gäller för mig haha...Såg precis att jag trillat under 100 dgr kvar (98) i gravkalendern .

Strössel och Kelsson - Ja jag tror jag vill ha ngt vitt fast jag redan är fördärvad haha...eller ngt med vitt i iaf. Först var det prat om att vi skulle ha festen för vänner samma kväll, men nu tror jag vi skjuter på den lite. Tre av sambons närmsta vänner ska ha bebis i augusti och september så de kanske inte kan komma då. Så då blir ju en hotellnatt/frukost på tu man hand mysigt. Lär ju vara sista gången vi är ensamma och njuter på ganska länge sedan med en spädis och en buskille här hemma .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011