• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Det är oerhört beklämmande att läsa om din mamma och hur hon behandlar dig. Jag tycker att du ska skriva ett brev till henne där du förklarar hur du känner och att hon är väldigt respektlös. Säg att du inte vill att ditt barn ska behöva vara med om hur mormor agerar mot mamma och alla andra i hennes omgivning. Gör klart att om hon någonsin uppför sig som hon gjorde och är hon inget lämpligt sällskap till din familj. Ja, så tycker jag. Det låter bra att du pratar med din man tycker jag och kommer fram till hur ni ska gå vidare med det här. Stor kram!

Aurora: Skönt att du äntligen blev sjukskriven!
  • Luella

Strössel BF 21/10
    Karmosin BF 4/11 planerat snitt  27/10
    Aurora79 BF 14/11
    Viksan   BF 27/11 
    Kelsson  BF 8/12
    Jis      BF 11/12
    Kasa01   BF 16/12

Strössel: Bra beslut!

Kasa: Fy vad jobbigt med en sådan man som pappa

• Luella

Lindis: Trist att ni inte kunde göra moderkaksprovet idag

Jordgubbe: Vi gjorde KUB och vi hade inga planer på att ta bort barnet om något skulle vara fel utan förbereda oss mentalt för att ta hand om ett barn med särskilda behov. Men om det hade visat sig att felet är så gravt att graviditeten förmodligen skulle sluta i missfall så skulle vi självklart göra abort. Min chef visste om mitt ivf-försök så hon visste från start. För andra på jobbet berättade jag runt v. 13-16 tror jag.

Ego: Jag har så himla ont i ryggen nu att jag nästan får panik. 6 arbetsdagar kvar och 14 dagar tills vi får träffa vår son.

• Luella

Dealiy: Efter 12 fullgångna veckor minskar risken för missfall. På min klinik sa läkaren att i de fall där det blir missfall efter man sett hjärtat slå på VUL så har hjärtat oftast slagit lite långsammare än normalt eller så har fostret varit en mindre än normalt för tidpunkten.

• Luella

Dealiy: ja första riktiga ULet är så underbart. Slippa dra av byxorna som man gjort genom alla behandlingar är ett stort steg.

Kasa: Jo, du har nog rätt. Jag får massage av min man så ofta han orkar men det kommer tillbaka hela tiden. Men jag ska bita ihop, 13 dagar kvar nu. Men kul är det inte.
    Men fy vad jobbigt du har det med din sons pappa. Man blir så ledsen när man läser sånt. Och stackars lilla kille, vilken himla tur att han har dig.

Strössel: jag fick massor av plastad froté som jag använde till en början men det är riktigt hemskt att ligga på. Så köpte något annat typ av skydd på Babyproffsen som är som är mjukt och inte har plast i sig. Fungerar lika bra.

Ego: Har nu bytt till ett nytt BVC till min dotter där min son även ska gå och oj vilken skillnad. Vi var där idag och min dotter älskade nya BVC-"tanten" och alla leksaker. Varför bytte jag inte tidigare? Så det är mitt råd för dagen, om ni inte gillar BVC-"tanten" så byt till någon annan.

Äntligen fredag och ny vecka. Kastar mig in i v. 38 idag

• Luella

Oj, jag missade att läsa en hel sida Förvånad. Men jag hinner inte kommentera, dags för mat!

• Luella

Jag tror inte att man ska vara jätteorolig för att vattnet går. Bara ca 10% av alla förlossningar börjar med vattenavgång (sa dom på Danderyds föräldrautb inför förlossningen samt står på Liberos hemsida). Det absolut vanligaste är att förlossningen startar med värkar som efter ett tag blir till regelbundna värkar. Sen går ju vattnet under värkarbetet.

• Luella

Aurora och Kelsson: Ja, självklart har ni rätt . Och med tanke på att vi har haft otur förut så självklart kommer vi höra till dom där 10 procenten. Min förra förlossning började med att vattnet började sippra, jag trodde att vattnet hade gått  men sen när det gick på riktigt inne på BB insåg jag att det var stor skillnad.

• Luella

Vickan: stackars storebror, hoppas lillebror klarar sig!

Trevlig helg alla!

• Luella

Strössel: Åh, jag har kikat på en handagsmuff som man även ska kunna ha som sittunderlag. Men min man hittade dom där med stjärnor på som du verkar ha beställt också . Jättefina! Det blir nog sådana till oss också.

Jis: Jag hade varma vantar förra vintern men förs ändå. Händerna som man vanligtvis har längs med kroppen hamnar i ett ganska utsatt läge när man kör vagnen när det blåser och är kallt. Jag ville ha sån där muff hela förra vintern men var för snål för att köpa men nu när jag dessutom ska vara fl-ledig hela vintern ska jag ha något på handtaget som värmer.

Lindis, Carlan: Jag antar att ni tar tabletten i samband med måltid? Jag tar pillret efter en stadig frukost och klarar mig från illamående. Men när jag åt rena folsyre-tabletter blev jag illamående. Det enda tips jag har mot illamående är att äta. Inte trycka i sig utan se till att det finns mat i magen hela tiden.

Lindis: Jag har haft flytningar hela tiden och kör med trosskydd. Håller med om att det inte känns fräscht.

Anderska: fin mage!

Vickan: Grattis till ny bostad! Kul att ni slog till och köpte den

Förlåt alla som jag missar att kommentera Skäms

Nu ska jag fortsätta att packa bb-väskan och tjejens väska som jag bara skjuter upp hela tiden.

Det är verkligen bara 11 dagar kvar nu Förvånad

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011