-
-
Om jag inte hör av mig på ett tag så har jag fött barn. Ska vara inne på Akademiska kl 8.30 för igångsättning. Håll tummar och tår nu.
-
Vi är hemma nu men problemen avlöser varandra. Bilden nedan är från Neo avdelningen.
Kommer uppdatera på min blogg om allt. Ska försöka titta in om alla problem bara kunde sluta.
Det blev iallafall en Luna som kom på Lucia, här är en länk till webbisar
http://www.uas.se/templates/webbislist.aspx?id=59305&pageno=8
-
Tack Aurora! Ja hon fick bra personnummer men det var på håret. Mellan krystvärkarna frågade jag hela tiden vad klockan var... svärmor min som var med tyckte det var roligt.
Hon blev även så imponerad över att jag var så lugn under förlossningen. Men kan säga att skulle det bara vara att föda skulle jag skaffa 5 barn. Men nu jobbar världen på att jag inte ska plocka ut de äggen som ligger i frysen och väntar. Känns tungt men försöker inte tänka på det utan nu tar jag en timme i taget. -
viksan: Ja det är något vi alla tyvärr måste gå igenom, bråk. Ibland blir jag så jävla less att dem inte fattar hur jobbigt det är. Vist det är underbart med bebis och storasyster i mitt fall men de kan gå en på nerverna. Speciellt när man har ont på köpet. Jag har ju också ont i ryggen. Hela min ryggrad låser sig och musklerna är stela som cement. Jag tror även den här känslan av att man inte räcker till späder på ilskan inom än själv.
Bra att skriva av sig och komma ihåg varför man är slut och peppa sig själv, INTE trycka ner sig! Utan säga att man är kanon duktig och gör allt man kan och det är mer än bra, fast man har högre förväntningar på sig själv.
Kan meddela att tårarna har runnit idag på mig just pga att jag inte räcker till. Jag vill så mycket mer men kan inte och tiden räcker verkligen inte till. Jag måste också peppa mig själv och inte trycka ner mig utan vara stolt över allt jag faktiskt klarar av. -
Min lilla tös är lika aktiv som sin mor på gymmet... Vaken två minuter sen sova som en stock!
-
tack Viksan!
-
Må 30/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan
Ti 31/1 Karmosin, Kelsson, Jis, viksan, Vickan
On 1/2 Kelsson, ev Vickan
To 2/2 Karmosin, Kelsson,Jis , viksan, Vickan, carlan
Fr 3/2 Karmosin, Kelsson, Jis
Säger samma sak som Vickan:
Jag fikar gärna också om jag får följa med trots svagt deltagande i tråden. Dock ser det ut som jag bara kan den 2/2, som även är min födelsedag. Tyvärr måste jag hem till Uppsala ganska snabbt men skulle vara så kul att träffa er. Så blir det nära centralen är det kanon för min del. -
Jo det börjar bli bättre med oss nu. Min rygg är fortfarande inte bra så jag har fått träningsförbud, jobbigt! Sen lillan hon kartar på sig men har fått sagt att hon växer för dåligt. Inget jag skulle oroa mig över men doktor skulle kopplas in om hon inte har växt på sig till idag. Ska till BVC om en timme. Är nervös.vinterbebis12 skrev 2012-01-19 00:02:27 följande:Roligt att höra från dig Carlan! Hoppas allt är bra? Vad heter lilla tjejen nu igen?
Jo mitt lilla underverk ska få heta Luna (man utalar det med o, Lona) i mellan namn får hon Lucia, Mathea. Hon kom ju självaste Lucia dagen så det blev ett måste att ha med Lucia som namn.
Jag har inte varit inne på tråden så mycket. Tiden räcker inte till + att jag har blivit en person som hänger på Tradera nu för tiden. Det tar mycket tid. Säljer allt vi inte använder här hemma + att jag kan inte låta bli att handla lite med.
Fick gå tillbaka och kolla hur det ligger till med dig. Såg då att du har ju beräknad födelse imorgon. Håller tummar och tår för att du kommer igång av dig själv.
Om du vågar kan du titta på mina förlossningsbilder jag lagt upp på min blogg. Min förlossning var underbar. Önskar att det bara var att föda. Då skulle jag skaffa massor med bebisar. -
Min lilla Luna i bilbarnstolen. Allt är verkligen stort. Vi börjar kunna använda lite i storlek 50 nu. 48 börjar bli kort i armarna.