Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Cattm - har fryst och ätit salami. Inga konstigheter alls.

Kelsson - nytt delmål får kanske bli att komma under 100 dgr i din gravkalender här på fl?

Ego - nu är ringen köpt :). Men kvar för gravering. Även förlovningringarna då de ska snyggas till och sambons graveras. Sambon svimmade nog nästan när han skulle betala haha.

• Vickan I

TEA-4 VG 0.50 CT

Hoppas jag fick in bilder....Den övre har jag som förlovningsring. Den undre ser precis ut som min vigselring, fast jag har lite större sten i min, men hittade ingen bild på det. Sambon har en vanlig slät i vitguld.

Vad fina ringar alla har . Kul att se bilder och kan tänka mig att det kommer fram kära minnen från bröllopsdagen.

Kelsson - ingen fara *viskar* ringen kostade 39.600 kr men som tur var tyckte sambon den var lika perfekt som jag. Han vara rätt glad för jag hade innan sett en för 65.000 kr haha, Som "tur" var gick inte den att göra i matchande höjd med förlovningsringen så det blev inte snyggt ihop . Hade inte kunnat med att ha en sådan dyr heller, lite begränsningar har tom jag haha.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Förresten har ni tips på vart vi borde boka bord om vi ska ut och äta sedan? Vi gifter oss ju i stadshuset, men måste inte vara jättenära där. Men stan någonstans. Ngt där man kan få en bra köttbit då jag mest äter sådan, medan alla andra nog äter det mesta. Vi blir inte jättemånga som ska äta, kanske 10 personer.

Nu har vi bestämt att skjuta på festen också så att allas bebisar är ute och tar den senare så hotell får det bli. Måste vara där de har buffefrulle med iaf pannkakor och en massa frukter och juicer . Gillar Anglais frukosttbuffé, men har inte bott på själva hotellet? Vi behöver ju inget lyxrum direkt, men lite fint vill man ju ha.  

• Vickan I
    strössel skrev 2011-07-21 14:53:13 följande:
    Vickan l: Vilka supersnygga ringar hur fina som helst Skrattande jag älskar vitguld.
    Tack . ja jag passar bättre i vitguld tror jag. De är ju ganska klassiska enkla med prinsesslipade stenar så borde inte tröttna på dem hoppas jag . Det roliga är väl att jag med stor risk inte kommer få på dem på fingret på den stora dagen....Minns inte när jag fick ta av ringen förra gången...nära jag inte fick av den minns jag...Men sambon får väl trä den på lillfingret då haha.
  • Vickan I
    Lulis - Tack! Ja vi hade också tänkt resa bort och gifta oss förra sommaren, men allt krånglade så tillslut blev det inget av det. Vi har också haft helt olika syn på vad ett "litet bröllop"  är då sambon ville bjuda många fler än jag så varje gång vi diskuterat saken har vi fastnat när det kom till gäster. Därför det tagit över nio år för oss med . Kul att träffa bm imorgon. Se till att ta det lite lugnt, många är jättetrötta i början och flyttgubbar lär vara värt varenda krona .

Kelsson - Tack, ja man får inte vara dum haha. Borde fungera på annat man vill ha också...hmm....  
  • Vickan I
    Jis - Vad fina ni var när ni gifter er och era ringar också .
  • Vickan I

Ja Grill var länge sedan vi var på.Hade jag inte tänkt på. Det är lite lagom också då Alvin ska med och då vill man inte ha för "fint". Han sköter sig alltid bra och "äääääälskar gå på restaurang" som han säger men blir ju inga långsittningar med han med.

cattm - Ja Skansen föreslog sambon också, men jag har arbetat där i flera år förrut så kändes lite skumt då. Hade andra vänner som var där i år och de var också jättenöjda. Lät som en mysig dag ni fick. Sonen är ju lite över 2½ år nu och träffar mormor mycket så hoppas att det ska gå bra. Hon sover här hos oss med honom då i så fall.... 

• Vickan I
    Viksan - Fina ringar . Skönt att du fick träffa ngn bra och att du fick kryckor som kan underlätta lite. Här äts det också mycket pannkakor, fast det gör jag iofs alltid annars också .
  • Vickan I
    Kelsson - Ja vi är stammisar på Longhorn här i Sumpan och hade som grej att gå på alla runt i Sthlm när vi träffades  . Så himla gott och precis min typ av mat. Deras beltbuster mums...SKulle lätt kunna käka det på min bröllopsdag egentligen haha. Sonen älskar det också med alla grejer på väggarna. Plaza ska kollas. Blev tipsad om hotell Skeppsholmen också.
  • Vickan I
    Speck - ja jag drog visst igång ett sidospår här haha, men lite kul att vi kan diskutera allt möjligt tycker jag . ja bäst ta väskan med, man vet ju aldrig . Ja vart är rara Kasa?
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011