Inlägg från: Najje79 |Visa alla inlägg
  • Najje79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Eileen: Jag får försöka se framåt och tänka på underverken som gör att det kommer att vara värt det... jag skulle få mitt band.

Hur går det för dig?

• Najje79

Speck o Eileen: Min fina vän kom precis förbi med ett band hon hade när hon var gravid, vi är väldigt lika i kroppsformen. Men den känns väldigt obehagligt mot magen när jag sitter ner, har jag satt den för högt då?
    Tack Speck för länken!

• Najje79
    Eileen1 skrev 2011-12-13 17:40:07 följande:
    Vilken tur Najje! låter som det sitter för högt. Det ska ju sitta runt bäckenet som om du drog runt ett Spännband för att hålla ihop alla delar..;)
    *drar ner det och prövar en stund*
    Tack vännen!
  • Najje79

Lindis: En underbar gravidmage! Du är jättefin!

Jis: vad skönt att det har gått så snabbt! Då kan du inte ha så många kilon kvar att tappa?

• Najje79

Jis: Tack för inköpstipsen och hoppas det bara är tillfälligt med amningen. Kram!

Ego: Inatt blev det otäckt. Jag hade en konstig värk i magen hela dagen plus att jag bara grät pga smärtan av foglossningen. På kvällen blev magen ännu ömmare och det värkte när jag gick och rörde mig. Sen fick jag sammandragningar som höll i sig och blev tätare och tätare. Tillslut ringde jag sjukvårdsupplysningen och de skickade mig till gynakuten på en gång. Som tur var gick det jättesnabbt att få komma in och läkaren var underbar. Hon gjorde UL och kollade livmodertappen och allt såg bra ut. Tvillingarna mådde bra. Hon blev bekymrad när hon såg hur ont jag hade av fogarna (hon och min man fick lyfta upp mig i gynstolen och jag grät när jag skulle lägga upp benen i "hållarna"). När jag sedan sa att jag jobbar som förskollärare så sa hon på en gång att det är orimligt att jag ska fortsätta så här och att jag kommer driva detta till en förtidig födsel om jag fortsätter jobba och stressa och ha ont. Hon tyckte också att det var konstigt att jag inte blev helt sjukskriven första gången jag var och bad om hjälp hos läkaren.
    Så nu är jag sjukskriven fram till 10/1 när jag ska till läkaren på spec.mödravården som får sköta fortsatt sjukskrivning. Hon frågade om jag ville vara kvar för observation men jag ville bara hem och hon sa att det inte var något att oroa sig för.
    Jag kan säga att så gott som jag sov inatt har jag inte gjort på säkert två månader!

• Najje79
    anderska skrev 2011-12-14 10:24:49 följande:
    Najje: Var rädd om dig och magen Hjärta
    Tack! Hjärta
    Ja, nu är det dags att ta hand om mig!
  • Najje79
    Viksan07 skrev 2011-12-14 10:43:27 följande:
    Obehagligt Najje! Skönt att tvillingarna mådde bra. Och att du fick sjukskrivning. Sjukt att behöva jobba när du har så ont.
    Ja, och det var otroligt skönt att läkaren tog mig på allvar!
  • Najje79
    skatten12 skrev 2011-12-14 10:59:22 följande:
    Bra Najje ! Vila er nu!! Skönt att de inte var nätt ! Kram
    Nu ska vi ta det lugnt och snart är det jul!

Tänk idag, exakt på dagen, för ett år sedan började mitt tredje missfall så då var jag sjukskriven pga det, nu är sjukskriven pga två små rackare i magen som lever och mår bra!!

Jis: Tycker det kan låta som en anledning till att W inte ammar så bra på natten. Skönt att amningskudden funkar!
  • Najje79

Nu har jag varit hos BM och fått lyssna på hjärtana för första gången! Vad häftigt det var! Dessutom hörde hon att tvillingen på min högra sida hade hicka, urgulligt! Så skönt att få bekräftelse två dagar i rad på att allt är bra när man var så rädd igår.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011