Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson - Jag har inte bestämt mig riktigt. Till sonen hade jag ett sk.babynest från Teutonia (typ som en liten åkpåse). Men med sonen behövdes också overall (skrikbebis som jag behövde kunna ta upp och trösta och då behövde han overall på sig), annars hade jag nog också kört mindre kläder och åkpåse istället. Vet ju inte hur denna blir...Har ju en åkpåse sedan förr som jag hade i sittdelen, kanske testar det först och hoppas på att denna bebis gillar att åka vagn vilket inte sonen gjorde.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Strössel - Svårt råda, men våra små föds ju i oktober och då är det inte superkallt så du hinner ju skaffa en åkpåse sedan om du märker att du vill ha en och bebisen verkar vara en vagnåkare . Alt att du har en som har bra strl (det kanske den hade) så du ändå tänkt använda den som åkpåse i sittvagnen sedan och därför behåller den? På träffen med föräldragruppen och en bm så berättade hon att det störta problemet var för varmt klädda bebisar i vagnar då de inte kan reglera temperaturen när de är små. Man fryser själv och pälsar på dem för mkt innan man lägger ner dem. Kan ju vara bra med både ock så man kan anpassa vad man ska göra också. Ska man ex bara en kort bit och sedan vara inne i ex köpcentrum kan det vara bra med en påse och mindre kläder så det lätt bara är att öppna upp.  

Karmosin - Haha jag var helt chockad också  . Trodde också alla bebisar sov som änglar i vagnen, iaf så länge den rullade men nope, inte min....   

• Vickan I

Härligt Kelsson. Är så glad för dig vännen? Visst är det roligt att byta vecka :). Delmål gör ju det också roligare. Ett delmål för mig är att komma ner till under 100 sprutor kvar och är typ där om ngn dag.

• Vickan I

Kelsson - ja nästa delmål blir nog att komma ner på ensiffrigt i antal veckor kvar. Ungefär tre-fyra veckor kvar, så inte så långt.

• Vickan I
    Kelsson - I början av vecka 28 nu . Ja konstigt med tiden, ena stunden tycker jag det går grymt långsamt och nästa så tänke jag tillbaka på ngt annat och så "oj vad tiden gått redan" istället. Är så kluven, ena sekunden vill jag vara framme NUUUU och få bebisen och nästa får jag panik och tänker nej inte ännu jag är inte redo för en till, måste ha mer egentid med sonen först. Lite knäpp tror jag haha.

Här drömde jag mig bort igår, http://www.tiffanyrose.com/ , men lite överkurs i pris och utförande för stadshusbröllop kanske .  
  • Vickan I

Kelsson - Jo men så känner man. När vi skulle lämna BB med sonen i babyskyddet så trodde vi att det var ett skämt. Typ ska de lämna den här lilla stackaren ensam i våran vård!!!! Vi kan ju INGET om bebisar hahaha, skitläskigt ju . Men det är otroligt vad bra man går på instinkt och freebasar sig fram. Ställde tusen "dumma frågor" på BB under tiden vi var där också. Så de visade hur man bäst håller när man badar, byter blöjor, ammar ja allt. Kanske är lätt för andra, men vi hade verkligen aldrig pysslat med bebisar innan. Visst fanns det några i närheten, men inte mer än man haft dem i knät en stund, inte skött dem, så det hade vi ingen koll på. Jag tror alla BRA föräldrar ifrågasätter just om dem är det/kommer bli det.

• Vickan I

Kelsson - Det fanns ju lite blandade klänningar, många jättefina tycker jag. Ja jag satt och motiverade det så för mig själv igår också, att denna dag om ngn ska man väl få unna sig ngn fin lite dyrare klänning. Haha jag kan lägga 12.000 kr på en limited editionbarnvagn utan att blinka (försvarar mig med att jag fick bra när jag sålde den sedan), men tvekar på 2000-3000 för en bröllopsklänning !!

• Vickan I

Kelsson - Jo det kan man kanske. Är inte sentimental (eller tror inte det iaf) så skulle nog inte känna att jag behöver behålla klänningen "bara för att". Har ju tittat runt lite på stan, men inte direkt sett ngt jag tyckt om och har det varit ngt fint så är jag tveksam på om magen kommer få plats då den kommer vara större då....och rumpan och låren också haha.

• Vickan I

Lillstintis - vad härligt med sparkar . Ja som sagt de flesta oroar sig nog inför vad som komma skall och även denna gång fast jag redan har en grabb hemma så finns det annat att oroa sig för som svartsjuka, hur man ska hinna med, räcka till osv. Från plus på test och resten av livet är det en lång oro, som tur är kantad av glädje också...ahhh underbara föräldraskap .

ja vi kanske ska göra en liten lista så kan man peta in sig i datumordning och lägga till beräknat BF?

Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
    Lillstintis - vecka 22 (21+5)    

• Vickan I

Hello!

Vad kul det är att se listan fyllas på med BF . Vi ska ha bebisar!!!

Strössel - ja kul ha en massa så man kan variera. Bra du behåller påsen!  

Iaf så gjorde vi en chansning idag och åkte på fm till Barnens hus. De hade 25% rabatt på möbler om man fixade ngt sms och visade upp så vi sparade nästan 800 kr på att handla det vi hade tänkt, även om det nu blev lite tidigare än tänkt.   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011