Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Måste ha glömt att uppdatera tråden innan jag kommenterade igår för missade en massa intressant inlägg och det från jordgubbe om RUL- stort grattis!!

• vinterbebis12
    anderska skrev 2012-01-10 09:00:27 följande:
    Tredjemaj: Jag har läst båda abascals böcker men vet inte om de hjälpte. ja jag har sagt till bm att jag är lite nervös. Men jag har inte sån förlossningsrädsla som jag behöver hjälp att bearbeta utan mer en nervositet. Men det sägs ju vara bra att va nervös =D
    håller med, nog bra att vara lite nervös. Har du ledigt inför FL nu? Jag har så tråkigt, vill att bebisen ska komma nu!
  • vinterbebis12
    Jis skrev 2012-01-10 09:05:26 följande:
    Åh. två nätter i rad har W sovit bra och länge, somnade vid 24, sov till 04 och sen efter lite mat och ny blöja sov han vidare till kl 07. Så skönt.
    Låter underbart! Vad gör du och alla andra som är föräldrarlediga på dagarna? Hinner man med mycket eller är det mest amning?
  • vinterbebis12

Grattis Najje - va underbart att allt såg bra ut! Fina namn!

speck, aurora, jis, karmosin och Vickan- tack för att ni delar med er. jag har så svårt att sätta mig in i att det ska komma en liten bebis snart. Behöver verkligen få läsa era berättelser för att kunna se det framför mig.

vickan - vilket charmtroll!!

Anderska - antar att du också vill att bebisen ska komma ut snart om du varit ledig så länge. Spännande att ni inte heller vet om det blir en tjej eller kille.

• vinterbebis12
    Vickan I skrev 2012-01-10 16:20:21 följande:
    Lindis - till mig sade FC att det var liiiite högre andel pojkar, men nästan jämt.
    Jag tror också jag har hört att det är vanligare med pojke vid ivf men kan inte komma ihåg var jag har hört det. Gjorde något test här på familjeliv där resultatet visade att jag skulle få en tjej och att det var större chans för tjej vid hormonstimulering.

Det föds ju fler killar även för de som inte gör ivf. Se denna statistik om ni tycker det är intressant att veta vad som bestämmer bebisens kön (öppnas med pdf, jag har googlat på scb statistik bebis kön):

http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K01_TI_10_A05ST0601.pdf

Jag är så nyfiken på vem som bor i magen. Om det blir en tjej eller kille, vad den kommer ha för hårfärg etc. Kan inte förstå att jag klarat mig från att kolla så här länge. Ska ni kolla kön Lindis?

Jag är så tacksam över att jag inte tycker att det spelar någon roll och att båda könen är lika välkomna är en positiv grej i hela den jobbiga barnlöshetscirkusen. Vet flera som blivit besvikna över "fel" kön och jag kan förstå det om allt annat gått enligt plan.
  • vinterbebis12
    Lindis1974 skrev 2012-01-10 16:02:59 följande:
    Enya: jo jag är väldigt trött. Sjukskriven denna vecka och hoppas hämta lite krafter. :)
    Hur mår du?
    Va bra att du får hämta krafter. Är det fortfarande illamående? Antar att du har provat det mesta såsom småäta, olika mediciner, undvika kött etc. Sköt om dig och hoppas du får må bättre snart.
  • vinterbebis12

Jis - vad fruktansvär och sorgligt att höra. Får en verkligen att se saker och ting i perspektiv. Vill tipsa om ett projekt där familjer i liknande situationer erbjuds en gratis fotografering. Om din vän vet att hon ska gå bort kanske det kan skänka glädje till henne att få fina familjebilder som hennes barn kan ha kvar när hon lämnat http://essencevitae.com/about/

Jag har sett detta projekt via en fotografblogg. Vet inte hur de väljer ut familjerna som får vara med men du skulle själv kunna skicka en beskrivning om dem.  

• vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2012-01-10 23:37:50 följande:
    Vickan: Vilken söt bild på den lille brandmannen!! =)

Najje och Jordgubbe: Åh vilka fina bebismagar!

Najje: Härligt att du blev sjukskriven graviditeten ut! Måste vara riktigt skönt att slippa oroa sig för det.  

Kelsson: Jo jag är absolut tacksam för det maken gör. Och han är fantastisk som gör allt utan att man egentligen behöver säga till... ibland suckar han när jag ber honom hämta något när jag sitter och ammar eller tröstar A men då ryter jag som det värsta finska lejonet! ;)

Ikväll har jag suttit här i soffan och pratat med den här lille krabaten som varit på riktigt  Solig -skenshumör. Hjärta Pappan jobbar hela 6 långa tråkiga nätter den här veckan så det är tur att jag har lilleman som sällskap.

vilken sötnos aurora!
  • vinterbebis12
    http://essencevitae.com/mitt-i-kungsholmen-idag/

Jis- se en till länk ovan. Det verkar som de söker fler familjer att fota just nu. Fotona ser jättefina ut och jag tycker projektet är så bra. Klarar knappt av att titta på bilderna, tårarna sprutar och jag snorar ner datorn. Det är så sorgligt att höra om din vän och läsa berättelser om sjuka barn och föräldrar. Livet känns verkligen orättvist ibland. Kram till dig
  • vinterbebis12
    Söte79 skrev 2012-01-11 16:50:40 följande:
    Hejsan tjejer! Har följt er tråd ganska länge nu, hoppades komma med för längesen! Men nu efter 10 st IVF är jag äntligen gravid och i vecka 12. :0) Jag vet att många är hög gravida nu men kanske får man vara med ändå?! Några av er känner jag till sen andra trådar. Respekterar och förstår om jag är liiite "sen"! Kram
    Grattis!! Roligt att du redan är i v12. Klart du får vara med - välkommen! Vi hoppas att så många som möjligt kommer med i tråden och vi väntar fortfarande på de som är kvar från ursprungstråden.

Massa- va härligt med lyckat VUL! Underbar känsla.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011