Inlägg från: Aurora1979 |Visa alla inlägg
  • Aurora1979

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Viksan: haha på mitt jobb visste alla redan i v.5 ;) Men det är iofs bara för att vi bara ä 8st och alla visste om att vi hade gjort ett FET-försök och hade stenkoll på när TD osv var. Är USEL på att hålla hemligheter av det här slaget så jag hade oxå berättat, men det är ju jag det.

• Aurora1979

Kelsson: Åh vad skönt att läsa att det såg bra ut!

Har varit bortrest hela helgen och bland annat fått gosa med min 11 dagar gamla brosdotter!! Hon är helt underbar... längtar bara ännu mer efter min egna bebis nu. ;)

• Aurora1979

Speck: Emmaljungavagnar är så himla fina! Kan bara inte bestämma mig för vad jag kommer att ha för behov med vagnen... känns som att jag kommer gå i trånga utrymmen lika mycket som vi kommer att gå i terräng. Usch får ångest av att tänka barnvagnar. ;) Och du, vilken fin mage! Är jätteavundsjuk på den lilla kulan. Eftersom jag från början är överviktig och har mycket överskottshud från min viktnedgång kommer jag inte att få en sån fin "liten" kula.

• Aurora1979
    Ankaja skrev 2011-04-19 14:42:18 följande:
    Jag har massor av funderingar och hoppas att ni kan hjälpa mig och reda ut några.
    Hur länge har ni fått vänta innan ni får komma på på VUL för att kolla att allt är ok? Jag är nu i vecka 6 och jag har inte fått någon tid än på fertilitetsenheten och börjar bli otålig. Vad är det förresten de kollar? På fertilitetsenheten sa de att jag skulle avvakta till efter VUL innan jag skrev in mig på mödrarvården. I vilken vecka skrev ni in er? Vad ska man tänka på när man väljer MVC?

Jag har inte haft någon blödning eller så men är ändå otroligt rädd att något är fel. Jag har inte känt av så mycket av graviditeten förrutom en konstant "mensvärk" och att jag är extremt känslig för vissa lukter. Jag trodde på något vis att det skulle kännas mer att vara gravid. 
    Jag fick gå på vul i v.8 (7+1). Min klinik sa åt mig att ringa MVC redan när jag var i v.5 för ibland vill MVC att man kommer tidigt. Jag ringde min MVC och fick komma dit i v.7 redan för ett första hälsosamtal.

På VUL tittar dem efter ett hjärta och mäter embryot så att det är så stort som det borde vara just då. Sen kollar de nog lite efter gulesäcken (tror jag det heter??).
  • Aurora1979

Ankaja och missan: Hm ja udda saker händer i kroppen.  Saker man tidigare gillat smakar och framförallt LUKTAR illa! ALLT luktar tycker jag. Och gråtmild haha... ja det är väl bara förnamnet.

• Aurora1979

Jis: Usch det ser ut att göra hemskt ont det där! :( Hoppas det går över fort! Som de andra redan har sagt, åk in akut och kolla till räkan om du är väldigt orolig! Men symptomen kan verkligen komma och gå.

• Aurora1979

Ankaja: Men det är ju många kliniker som säger att de vill att man väntar tills efter VUL. Även om min säger tvärtom. Men det är inte ditt fel att dem är otydliga och slarviga!! *morr*

• Aurora1979

Kelsson: Usch vad jobbigt att det ska blöda, förstår att du blir lite ängslig utav det. Och jag vet att man hela tiden säger att man tar vilka krämpor som helst bara man får sitt barn (och det gör man ju) men det är inte kul när man mår dåligt oavsett anledning!

• Aurora1979

Vet inte om jag tillför så mycket i tråden heller och jag känner mig lite mittemellan... gravid i v.11. Tycker bara att ingen ska behöva känna sig utanför. Även jag har väl haft inlägg som inte fått någon respons alls, har heller inte haft några som helst problem att klaga på. Som Vickan skrev så skriver vi väl alla mer eller mindre egocentriskt? :D Man har ju inget annat att jämföra med oftast om man nu inte rabblar ur en faktabok. Ju fler i tråden desto mer "bortglömd" blir man väl? Men det är väl klart att alla ska få vara med?

• Aurora1979

kasa01: Kan tyvärr inte tipsa så mycket om illamåendehjälp. Det enda som hjälper på mig är att äta. :/

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011