Ankaja skrev 2011-04-19 14:42:18 följande:
Jag har massor av funderingar och hoppas att ni kan hjälpa mig och reda ut några.
Hur länge har ni fått vänta innan ni får komma på på VUL för att kolla att allt är ok? Jag är nu i vecka 6 och jag har inte fått någon tid än på fertilitetsenheten och börjar bli otålig. Vad är det förresten de kollar? På fertilitetsenheten sa de att jag skulle avvakta till efter VUL innan jag skrev in mig på mödrarvården. I vilken vecka skrev ni in er? Vad ska man tänka på när man väljer MVC?
Jag har inte haft någon blödning eller så men är ändå otroligt rädd att något är fel. Jag har inte känt av så mycket av graviditeten förrutom en konstant "mensvärk" och att jag är extremt känslig för vissa lukter. Jag trodde på något vis att det skulle kännas mer att vara gravid.
Jag fick gå på vul i v.8 (7+1). Min klinik sa åt mig att ringa MVC redan när jag var i v.5 för ibland vill MVC att man kommer tidigt. Jag ringde min MVC och fick komma dit i v.7 redan för ett första hälsosamtal.
På VUL tittar dem efter ett hjärta och mäter embryot så att det är så stort som det borde vara just då. Sen kollar de nog lite efter gulesäcken (tror jag det heter??).