• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Massadillan; Just nu är jag sugen på saltlakrits, laktrits och så gärna mycket sallad av alla sorter.

• 7879

MissCat: roligt jag var också sugen på avocado förra graviditeten! iof mycket gott nu med. och så verkar vi lite samma sugna nu med!

Massadillan: Det hör graviditeten till, att vara känslig, men roligt att det kan vara så olika! Jag är nog mer känslig för sött, inte alls sugen på det längre. Har älskat mörk choklad och Reisenkola förut men nu kan jag inte ens smaka.

Är också sugen på att göra testet.   

• 7879

Massadillan: Ja det visade det på mig med, hände ingenting när jag blandade.

Kelsson: Jobbigt att det sitter kvar med köttet, har också alltid tyckt om med lite rosa. Nu har jag svårt för allt kött men det hoppas jag släpper sen!

Längtar till torsdag!   

• 7879

Söte: Ja det är ju bara ett test och då får vi se när det kommer ut! Hur är ringtestet nu, blandar jämt ihop vad som är vad.

Kelsson: Ok hoppas det blir detsamma för mig då.

Ianna: Så skönt och spännande att det bara är 19 dagar kvar.Fårstår om det är lite pirrigt, går inte att föreställa sog om hur det kommer att bli!  Hoppas renoveringen hinner bli klar!

Massadillan: Man får klaga!       

• 7879

MissCat: Ja vad du får gå igenom, men skönt att det inte var någon fara med bebis!

Jag har googlat lite och då står det tvärtom, att pendlar är tjej och snurra är kille, men jag har också lärt mig tvärtom från början, så nu vet jag varken ut eller in. Pendlar iallafall för mig, men kan även snurra ibland så jag är inte så duktig på det där....Blir som sagt en överraskning när det kommer.

Ianna: Ja det är en härlig känsla! Min erfarenhet är att bebisar ofta liknar sona pappor i början för att de inte ska vara osäkra på att de är pappa till barnet. Vår tjej var superlik sin pappa, nu är hon mest lik mig snart två år gammal.  

• 7879

KUBtestet visade en förhöjd risk 1:55, svårt beslut att ta om man ska göra fostervattenprov eller inte......
    Blev så glad när vi fick se den lille, rörlig och fin, tråkigt bara med resultatet och inte var det en bra barnmorska för hon kunde inte svara på några frågor, då jag/vi befarar att det är blodprovet som förhöjt risken men det kunde hon inte ge några besked om, tycker att vi borde ha rätt att få reda blodprovsvaren med. Ja svår sits....

• 7879

MrsC74: Vad hade du för sannolihet då? Gjorde du något fostervattensprov?

• 7879

MrsC74:Ok, får man fråga hur gjorde ni då med det svaret? Vet du vad det är för skillnad på moderskapsprov och fostervatten? och missfallsrisken?  Vi fick bara en siffra, inte för var och en, konstigt att de gör så olika.

• 7879

MrsC74: Tack för ditt svar! Ja måste ha varit jobbigt,  men skönt att det var så låg risk för missfall, känns som det är det som oroar mest just nu. Och skönt att ni lyckades igen! Hur är det har du fått eller väntar du fortfarande?

• 7879

Åh vad härligt! Men jobbigt med feber. Ja ínte blir jag mer viss ju mer jag läser...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011