Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

tredjemaj: BM Östermalm hade tidigare förtur till BB Stockholm. Nu har BB Stockholm slutat med förtur o garanterad plats, alla ska ha lika stor möjlighet att komma in dit. Prima Liv har har inte garanterad plats till BB Stockholm utan till Danderrydssjukhus BB.
    Istället för att testa, åk in till gynakuten o ta blodprov o tidigt VUL. Det var vad jag gjorde, åkte in till Danderrydssjukhus o de var hur gulliga som hellst! Därför vill jag även föda där!

• Kelsson1

Strössel: Missade aldeles ditt inlägg om buffar... Skäms. Låter såååå härligt, unnar dig verkligen det, hoppas det inte tar allt för lång tid innan jag får känna det!

Speck: Låter som du har det riktigt bra som omväxling. Det är du värd! Om 20min går jag på semester!!!!

• Kelsson1

Speck: BM sa att hon kollade inte ens moderkakan den här gången, hon menade på att den kunde flytta sig i o med att livmoder växer. Hon sa att det skulle kontrolleras på RUL istället så vet inte hur det ligger till.

Strössel: Jo nu ska det packas för fulla muggar o köras mot natt uppåt (blir för varmt för hunden att köra dagtid).

Aurora: Men det var inte dåligt att bara gått upp 2,5kg fram till v17. Får hoppas att du då inte går upp så mycket under hela graviditeten! Snart börjar du känna buffar, men det dröjer länge för mig än...

• Kelsson1

Tjejer vad ni skräms med vagnarna Skrattande. Har inte ens tänkt tanken på vagn än o efter era inlägg var jag nästan på väg att springa till närmsta affär o boka en bums Skrattande. Men andas djupt, jag har låååångt kvar, börjar kolla först efter semestern!

• Kelsson1

Vi kom inte iväg igår kväll. Så vi åker nu istället, norrut. Misstänker att jag inte kommer att vara lika aktiv som vanligt under semestern men dyker in o läser o skriver när jag får tillfälle till det! KRAM!

• Kelsson1

Speck: Det där med att magen syns, jag har bara tjockismage än så länge. Blir lite ledsen när jag ser bilder på smala tjejer som är en vecka bakom mig o har redan fin bebismage Men får skylla mig själv som skaffat tjockismagen... O tänka på att min bebismage kommer också även om den tar längre tid på sig...

Strössel: Grattis, nu slipper du oroa dig över vagnen åtminstone!

Vickan: Vet att det inte är kul med sjukskrivning tiden går inte fort då. Tänk på mig som var sjukskriven under ruvningen... Tiden riktigt sniglade sig fram! Du klarar det, du är stark! Ja att man kan behöva fightas i nästan en halvtimme över en liten makaron Jo vi kommer dit snart, är bara rädd att min alltför snälle man kommer att ge upp för lätt...

tredjemaj: Jag frågade läkaren på kliniken när vi var där på VUL om att färga håret. Hon avrådde från att göra det åtminstone under de tio första veckorna! Och avråder en läkare (som ju borde veta vad hon pratar om) så tänker inte jag ta några risker!!!

Ego: Ny vecka idag! V14 (13+0) känns helt overkligt att jag gått så långt, trodde aldrig det!

• Kelsson1

Speck o Vickan: Jag har varit väldigt stor, vägde väl som mest 96kg! Men lyckades gå ner kring 20kg, så har ju kvar mycket hud vid magen, även en hel del mage kvar även om det mesta annars tajtat till sig. Tror därför att det kommer att synas senare på mig...

Strössel: TACK! Grattis själv! 

• Kelsson1

Speck: Var nere på 76 före behandlingsstart. Nu innan sista vägde jag 80 o har hunnit vara uppe i 86 innan jag gått ner igen till 84... Men är trots allt inte speciellt ledsen över vikten, får ta tag i det sen efter amning. Det som är lite ledsamt är just att fläskmagen döljer eventuellt bebismage så länge. Tack för uppmuntran! Du får mig alltid att skratta o le

Ego: Illamåendet har varit borta nästan hela veckan, bara varit förkyld. Idag har den kommit tillbaka så ligger i soffan hemma hos mamma o orkar inte göra något alls! Hoppas det inte fortsätter såhär hela semestern.

• Kelsson1

Aurora: Jag är bara 166cm o väger för närvarande kring 85, så så stor skillnad är det inte mellan oss...

Jis: Du är tio cm längre än mig o vi väger ungefär lika mycket nu.. Min mage har blivit större överallt tycker jag, men syns ju som sagt inte att det skulle vara bebismage. Visst huvudsaken är att bebis mår bra men när man har mage från början är man lite orolig över att bebismagen inte kommer att synas alls... Jag tror inte på det där att ändra på BF efter ultraljud! Vi har IVF graviditeter o då väljer jag åtminstone att gå efter det kliniken skrev på lappen man skulle ta med till BM. Tror att det i slutändan skulle kunna bli farligt för bebis om man ändrar på BF då vi VET hur gammal bebis är!

Vickan: Skrattande, jag är avundsjuk på din "fula" navel, betyder att du har fiiin bebismage Skrattande. Helt rätt, små delmål, då känns tiden inte lika lång...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011