Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja, hoppas det är på g för Aurora! Hon har väntat tillräckligt länge nu :)

• Viksan07

Tredjemaj: jag har varit "ledig" i hela 3 1/2 mån, men det är ju pga alla mina krämpor - sjukskriven alltså dvs. Nu har jag varit sjukskriven båda graviditeterna, men jag skulle nog verkligen rekommendera att vara hemma 2-3 veckor om man kan. För ibland märker man ju inte hur trött man är förrän man varvar ner- och sen behöver man vila inför vad som komma skall, och bara fokusera på att ställa sig in på att bli mamma :)

• Viksan07

Jag och maken har bestämt oss för att gå ut och äta på lörd, det var länge sedan och kommer säkert inte att bli tid för det när bebben kommer. Ska bli så mysigt, men vi får väl se om bebis vill hålla sig inne till dess, man vet ju aldrig med de små krabaterna såhär nära inpå

• Viksan07

Carlan: usch, det är verkligen jobbigt när pengarna tryter. Som om det inte finns tillräckligt att oroa sig för nu när vi ska få bebis, och dessutom gjort ivf. Här är det också tight eftersom jag har jobbat 75 o/o och föräldra- och sjukpenningen därför inte är så hög. Och när man har hus med alla de utgifterna så blir det inte så lätt att få det att gå runt. Vi vänder på varenda krona. Och så mycket julklappar blir det inte här heller :/ stackars dig som mår så dåligt, men snart är ju bebis ute, och då blir det bättre :)

• Viksan07

Sovit fem timmar med en del avbrott, men känner mig ändå ganska pigg, kroppen blir väl van.. Börjar verkligen bli trött på den här megamagen som gör att det är jättesvårt att hitta bra ställningar, och som krampar för minsta lilla. Haha, det är mycket klagande nu på slutet! Låg inatt och kände efter om inte värkarna kunde sätta igång, men nej då...

• Viksan07

Kasa: Guu, vad jobbigt! Pröva att buffa upp med många hårda kuddar om du inte har det. Jag har amningskudden plus 2-3 kuddar och sittsover. Det hjälper bra mot halsbrännan och illamåendet för mig. Men tyvärr pajar resten av kroppen av att sova i den ställningen - fogarna gör jätteont på morgonen, får ofta nackspärr och jätteont i ryggen. Men man får ju sova i a f, så jag är glad :) .... Kelsson: skönt att det är lite bättre nu för dig. Det kan säkert vara så att din bebis har sjunkit lite, för mig har det blivit bättre och bättre ju längre ner han har kommit. Tyvärr har jag svårt att sova på natten bara av att känna lite halsbränna, har blivit känslig för det och skraj för att det ska bli värre.

• Viksan07

Ang rs-virus så kommer jag i a f att vara försiktig. Har en mammakompis vars son fick det och en allvarlig lunginflammation därpå. Han låg länge på sjukhus som bebis, fick flera operationer. Det är ju det värsta, att se sitt barn må så dåligt. Så jag kommer att vara försiktig med folksamlingar i a f till mars när det är mest rs-drabbat. Men självklart kan man inte begränsa sig totalt. .... Kelsson: hoppas det löser sig med tvättstugan.

• Viksan07

Due date minus 2 days här! Känner efter om ngt är på g här hela tiden, men hittills är bebisen nöjd med att vara där inne. Ska iofs bli skönt med en sista helg bara med maken, vila upp sig efter en rolig men häktisk vecka med busig femåring :)

• Viksan07

Speck: jag är nog orolig eftersom jag såg hur min kompis son mådde. Annars brukar jag inte oroa mig så mycket. Men min son oroade jag mig inte för rs särskilt mkt, det är ju en rackarns otur om bebisen skulle få det. Och här är det svårt att undvika baciller eftersom storebror drar hem baciller från dagis. Lovar att försöka pressa ut min bebis så snart som möjligt!

• Viksan07

Myser med svt play och Drömmen om ett barn! Guu vad man gråter till det programmet, både för de som inte lyckas och för de som får sina bebisar!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011