Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej alla vilken värme vi haft idag. Helt slut efter en dag i Furuviks parken.

Ang min undran om ringarna så har jag ju provat dem ihop i butiken när vi letade runt men inte efter att vi köpt dem. Men då ni verkar ha provat dem med gott resultat så vågar jag kanske det också nu .

Ja resa med barn ska man göra innan de börjar gå , såååå mkt lättare. Vi har rest med sonen när han var strax över 1 år och strax över två år. Det är tt himla rännande hela tiden så tur man är två och kan turas om att passa. Vi planerar en resa till Mallis nästa sommar och hälsa på vänner och då är det toppen att den lilla fortfarande är kvar där man lämnar så man bara behöver jaga en.

Lulis - Har också hört att IVF kan göra så man får fel resultat. Har heller inte fått ngn säker förklaring till varför det är så. Det de brukar vilja veta är ju bara transferdagen och om frusna ägg använts, så behövs även datumet då äggen frystes. Det jag dock läst i andra länkar om ämnet efteråt är att vid IVF så har man ofta sett ett förhöjt B-hcg som är en av de saker man mäter i blodprovet. Detta drar ner till en särme siffra, utan att det egentligen betyder ngt. 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Karmosin - De bor i Palma. Förra gången vi hälsade (innan barn, var gravid med sonen då) så bodde vi i en liten stad (tappat namnet) en bit ifrån och hade hyrbil (gillar att åka runt också) så då åkte vi in till dem (ca 15 min) när vi sågs. Då fungerade det toppen, men inget hotell man vill ha små barn på. Denna gång vill vi bo bättre och lite närmare. Vi får ju bo hos dem om vi vill, men de har en ganska liten trea och ett barn själva så vi vill bo på hotell med god frukost och sådant och ses på dagarna istället.

• Vickan I

Skönt att allt var bra Jis.

Strössel - precis som du skriver kände jag mig igår kväll. Jätteobehagligt. Tänkte att det var för att jag tagit ut mig på djurparken i värmen igår. Mår bättre idag, men svårt kunna somna inatt för värken i magen. Men ring och prata med om du är orolig.

• Vickan I

Strössel - fick också så att det typ högg till när jag rörde mig när jag låg i sängen. Men kände också av bebis så kunde hålla mig ganska lugn. Men blir ditt inte bättre efter en hel dags/em vila tycker jag du ska ringa.

• Vickan I

Hello alla!

Vad ni skriver . Roligt!  

Har någon varit på http://www.babyrevolution.se/ och kollat in/shoppat/fikat? Har missat denna butik på Kungsholmen helt!? Hur är det möjligt

Idag ringde Babyland om att min vagn kommit och att jag kan hämta den när jag vill. Men ska vänta lite. Sonen kommer få spel om den står här hemma och han inte får åka i den. Imorgon är det TUL igen. Fortfarande nervös inför sådant, när ska det släppa? Men inte som innan såklart, men ändå. 

• Vickan I

Godnatt Kelsson hoppas du får sova gott.

• Vickan I
    Strössel - Jag har ju haft värk/tyngd i underlivet sedan vecka 13 ungefär....så lite annorlunda för mig. Sedan om det har med ljumskbråcket eller annat att göra vet jag/läkaren ej. Det är nog ganska vanligt med lite värk i underlivet så här mot slutet. Livmodern går ju både ganska långt ner och upp nu och blodvolymen ökar. Känns det svullet också, då kanske det kan vara lite innåtgående åderbråck. Vanligt men ofarligt. Eller så är bara bebisen ivrig och börjar planera att fixera sig tidigt .
  • Vickan I

Strössel - Jag känner också mest sparkar på (höger) sidan av magen. Har gjort hela tiden. I tisdags (tul) låg bebis som ett L, med huvud neråt, rumpan upp och benen/fötterna till höger . Så sparkar åt sidan kan man känna trots att huvudet är neråt. Men kan ju vara så att trycket bara ökar för att bebis växer och därför känner du av det i underlivet.

• Vickan I

strössel -Jo det gick bra . Bebis hade växt på sig sedan förra tul och låg bara -6,5% vilket är typ inget alls. Känns skönt då tillväxthämning annars är en av våra förhöjda risker från cellgiftet. Nytt tul i vecka 34. men ring och hör med mvc om du vill göra ett tul till. Men snart blir det ju tätare kontroller på mvc ändå då de mäter magen och lyssnar så det kanske räcker. Var tvungen att mäta jag med när jag läste att du gjort det och min omkrets var 93 cm. Blir nog ingen jättamage här heller, men skönt. När du börjar närma dig v 40 sedan kommer du tänka att din lite mindre mage räcker gott och väl . Tycker redan min räcker när jag ska krypa runt på golvet och köra briotåg med sonen här hemma *pust*.

Viksan - Drömmer också. Inatt drömde jag att Alvin var bebis igen (ca 8 mån) och fått en allergisk reaktion och var uppsvullen och röd i ansiktet och sambon ville inte till sjukhus med honom och då slutade han andas och  jag fick panik och vi kom inte fram på 112. Plötsligt i drömmen var sonen öppnad och man kunde se hjärtat som inte slog och hur de började och slutade slå flera ggr. Hua, ville bara väcka korven och krama honom. Snäll kisse som kommer med presenter  och gullig son som kickar mamma . Alvin vaknar så jäkla mkt nu på nätterna (drömmer en massa tror jag) så ett himla spring vilket ger mig sammandragningar sedan när jag ska somna om. Sambon säger "men väck mig" men går ju inte!! Helt död.

Kelsson - Stackars vovven, hoppas hon mår bättre snart. För lite sömn är terror.

tredjemaj - jag blir också bara tröttare och tröttare för varje vecka och så har det nog varit sedan vecka 10

Var och lämnade papper på jobbet igår och min chef säger då "ja du har blivit lite rundare i ansiktet, men det behövde du"....så jag antar att mina +12 kg börjar synas lite överallt nu hahaha.   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011