Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Idag är det dags att åka upp till läkaren vid elva och prata moderkaka. Det "bästa av allt" är att jag har en lång lista med problem just nu. Jag hoppas att dom hinner med det också för jag måste ha hjälp IDAG känner jag. GAH! Jag är faktiskt en kämpare, men nu går det inte utan smärtlindring längre. Vi får se vad dom säger. Jag tog mig inte till jobbet i morse fast jag vill.
- Karpaltunnelsyndrom i båda händerna, trots övningar och skena på natten. Domningar i fingerspetsar, kramp i händer, ibland ända upp i axlarna.
- Nervsmärtor som skär ner i höger ben, tillsammans med extrem ryggsmärta hela vägen, nacksmärta och huvudvärk.
För att toppa det hela har jag även haft kraftig natthosta i tre veckor. Jag kör Pulmicort och Nasonex för att jag brukar kunna få lite känningar av astma (lindrig) på våren och så har jag provat receptfri hostmedicin som inte hjälper alls. Nu har jag förutom natthosta hostat "sönder" mig (känns det som) dygnet runt i två dagar = ingen nattsömn. Som lite topping så går det inte att hålla sig när jag hostar heller. Och jag gör bäckenbottenövningar varje dag!
OOOO vad härligt det är... Idag får ni tycka Liite synd om mig även om jag för det mesta har glimten i ögat och tar saker som det är. Jag har ju alltid kallats biverkningarnas mästare av min sambo, men nu får det fasimej räcka. Tur att jag inte spyr dygnet runt också...
Det är tur att jag får stora, underbara lyckorus när Lillplupp rör sig och att jag är så himla glad och tacksam för att han rejsar runt där och fortfarande hänger med. Men nu ska jag sluta vara duktig flicka och faktiskt be om hjälp. Steg ett var att min husläkare skrev ut Coccilana (hostmedicin) i morse.
You go girl! Eller hur?