Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: vi ska få fårskinnsfäll av svärmor. Grymt bra.
Vi fick oxå reda på i helgen att dom (svärisarna) kommer starta ett konto till F och sätta in 500 kr/månaden till honom. Så fint.
Kelsson: vi ska få fårskinnsfäll av svärmor. Grymt bra.
Vi fick oxå reda på i helgen att dom (svärisarna) kommer starta ett konto till F och sätta in 500 kr/månaden till honom. Så fint.
nej jag hade ingen aning om detta, det känns ju superbra. Å jag menar, det blir ju mkt pengar i långa loppet. Vi kommer spara barnbidraget oxå. Det är bara att hoppas att det kommer gå. Känns ju bra att ha en liten buffert till F.
Jag tipsar om Trosa-my home town. 45 min från Sthlm. Super sweet! Ang bilar köpte vi vår första nya bil i höstas, en BMW 320 diesel, lagom stor, kombi, snygg, bränslesnål. Minus är att den är dyr. Det finns dock fin-fina som har ett par år på nacken. Vi har oxå en Fiat Barchetta, en tvåsitsig cabbe, sådär bra familjebil:). Vi insåg precis att vi inte behöver TV, vi kan kolla på Fs sparkar:)
Anderska, håller med den var lite over-kill för mig med :)
Jag har tänkt såhär (säkert glömt hälften av alla saker)
Barnvagn
Spjälsäng ink madrass, skydd, sängkläder , mobil, osv
Bilstol
Barnstol
Skötbord (vi ska ha IKEAS uppblåsbara på bänk hemma)
Kläder till första tiden
Tvättlappar, blöjor, salvor, cremer osv
badbalja
Nappflaskor
Nappar
Gosedjur
som sagt, man kan ju köpa massa saker efter hand, det är ju inte så att din nyfödda skrutt kommer skrika efter babygymet en första tiden tex
Lillstintis-stort grattis! Det var inte så farligt va:). Jag har köpt storlek 50&56, är ju rädd att få en jätte bebis pga diabetesen :(
Viksan, jag tycker det låter heeeelt galet. Men samtidigt blir jag inte förvånad alls. Tyvärr. En kompis till mig hade en helvetesförlossning sist och nu vill hon ha ett snitt, då fick hon träffa en överläkare på BB Sthlm. Hon fick nej. Hon bröt ihop fullständigt å började tok-gråta. Då blev hon erbjuden en dola å en till läkare till under fölossningen. Allt hon vill är att ha en planerat snitt. Jag menar ingen vill ju gå igenom en operation bara för att lixom..*suck*
Strössel, är du på Westcoast? För här är jag med :)
Då är vi ju verkligen nästgårds, jag är på Tjörn :)
Lillstintis, min man säger att jag blivit lugnare sedan jag blev gravid. jag har ett temprament som heter duga annars. Jag tänder till på alla cylindrar sen kan det iof gå över snabbt.