Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

kelsson - Ja som ovan sagt så säljs IKEAS fårskinn som en matta och är behandlad med kemikalier och ska ligga på golvet. Vi har en ifrån IKEA i sonens pulka och han satt även på den i sulkyn under vintern. Men det kändes ok när han var stor och hade overall och allt mellan.

Ang alla dessa listor så får man väl sålla lite. Sparkdräkter/pyjamasar eller vad man nu vill kalla dem med fötter var värdelöst för vår son. Han låg och drog upp benen hela tiden och fötterna halkade ur han trasslade sig bara. Strumpor var mkt bättre. Sedan tröjor/t-shirts var inget bra heller då de åker upp i ryggen HELA tiden när man bär såvi använde bara bodys i början. Men smaken är som baken .

Skönt att inte jag är den enda med kass kondis. I morgon reser sambon bort i jobb en vecka...fasar lite för att vara själv med sonen och det onda, men ringde förskolan och bönade att han skulle få börja nu på måndag istället för nästa som planerat och det var ok, så hinner ju vila på dagen iaf, så det ska nog gå. Blir jobbigt för min mamma som måste komma varje kväll och ge mig sprutan bara...Men kan inte med att ta den själv.  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Haha inte heller köpt ngt. Hade inget till sonen och han överlevde. Iofs åkte han ju inte vagn heller....Nu har jag bara fått dille på det för att edgekorgen är så himla stor och för att jag måste få köpa ngt när vi redan har det mesta haha. Nej alla har verkligen inte fårskinn och det om ngt kan man väl skaffa sedan i så fall när bebis varit ute en tid.

• Vickan I

strössel - Man får ju känna efter hur bebisen känns, men vanligt är att det är för varmt med både overall och åkpåse (beroende på tjocklek på dessa). Man får prova sig fram, men man glömmer lätt hur varmt och vindstilla det är nere i liggkorgen även om man själv fryser när man går.

• Vickan I

Hej alla goa tjejer och magar  .

EGO - Åh är så glad. En vän (vi var mkt nära som yngre men har senaste åren bara haft kontakt/träfftas ngr ggr/året) hörde av sig på sms och tyckte det var dags att ses. Jag vet att de har kämpat i ca sex år för barn och senaste åren blivit nekade mer hjälp från Sophiahemmet innan hon gått ner i vikt. Visste inte hur jag skulle skriva att jag är gravid i v30 och lite orörlig, om det var jobbigt för henne, men skrev det helt enkelt utan omsvep sedan och tänkte att det skulle vara värre att bara dyka upp på fiket med mage. DÅ svarar hon att hon är gravid i v19 och ganska orörlig hon med . Ska bli så kul att ses!

• Vickan I

Viksan - Ja de har gjort flertalet inseminationer samt IVF. Oförklarligt barnlösa. Vet ej om de lyckats själva eller vad denna gång. Ska bli roligt att få höra.

Hoppas alla med krämpor  och illamående snart ska må bättre!  

• Vickan I

Karmosin - ja usch mjölkstockning. Jag hamnade i förstadiet ngr ggr med hemsk smärta, men ingen feber. Inte kul massera/få ut det. Sjukt hur hårda och knöliga brösten kunde bli. Ajaj. Jag hade fleeceinlägg på brösten när det var kallt om vi skulle vara ute längre stunder.

• Vickan I

Lillstintis - hahaha här är en utan tuttar också. Nu har jag iofs en hyfsad C pga graviditeten, men förra grav tog ALLT så har typ inga tuttar alls längre egentligen. Blir väl en liten A efter denna gång Förvånad!

• Vickan I

Nu har första bebisen kommit i vänkretsen . Det är ju tre par som ska ha smått innan oss och nu är den första här, en liten Olle tre dagar för tidigt ! Åhhhh vad extra sugen jag blev nu, vill också ha bebis nuuuuu, eller ja så här tidigt får den inte komma, men ni förstår haha.

Var förbi babayproffsen med en vän igår och provade lägga deras fårskinn i edgekorgen och det såg ju bra mysigt ut så blir nog ett fårskinn här ändå.   

• Vickan I

strössel - De hade två olika märken, men båda var vita och långhåriga (det ena mer vitt och det andra åt gula hållet). Kostade båda 499 st. Men tror babyproffsen och babyland tar in lite olika så det kan nog skilja mellan olika butiker vilka färger och kort/långt hår. Passade med vitt eftersom  tyget i liggkorgen är vitt, men har funderat på ett mörkgrått om jag kan hitta det. 499 kr känns ok, är väl inte lika fina som de från Gotland för tusenlappen eller mer, men ändå bebisgodkända, mjuka och fina. Vad jobbigt att du inte gillar din bm, men bra att du tagit upp det med andra och att du kan vända dig till förlossningen för att få lyssna osv. Nu när jag skriver det så har jag inte känt min lillkorv på hela dagen tror jag Förvånad. Ska gå och dricka vatten nu.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011