• kasa01

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Aurora, blev det några värkar i natt? Hoppas....

Vad duktiga ni är på att packa bb väskor! glöm inte blodgrupps papper också, som man fick på MVC i början. Vi hade ingen väska klar sist eftersom sonen kom 3 1/2 vecka för tidigt, men vi klarade oss jätte bra ändå. Den här gången blir det nog en kort visit där, andragångsföderskor brukar inte vara kvar så länge.

Kel, jag tror det är sunda tankar du har. Jag funderade också mycket på livet efter förlossning just den här tiden av graviditeten förra gången. Skrev en bok, vecka för vecka då, o just under v 37 kom dom tankarna. Efter det kände jag ibland att det skulle vara svårt att skaffa ett till barn, att man "svek" det man hade. Nu blev det ju inte så då, och efter så lång tid som nu gått har de tankarna försvunnit. Antar att han är "avnavlad" eller vad man ska säga. Men det bevisar på nåt sätt hur man känner under en viss period i det hela.

• kasa01

Vickan, OH my God!! 60 cm! Hoppas huvudet inte var lika mycket större i förhållande till kroppen.. Men då hade det kanske inte gått att föda normalt. 5 kg på 60 cm är ju annars inte en knubbis, bara en lång bebis. En god vän till mig har blivit snittat m båda sina barn för de varit så stora, över 5 kg, men runt 52-54 cm o JÄTTE stora huvuden. De kom helt enkelt inte ut. 

Aurora, man får vara glad för det lilla... En god natts sömn går inte av för hackor dessa dagar. själv är jag så trött nu att det blivit ett "normal stadium". 

KRAMAR till alla!    

• kasa01

Vicksan, kan rellatera!!! Mitt ex är dock ett sånt gigantiskt jävla riks pucko (får man svära här???) att jag inte förväntar mig annat än sånt av honom. Är så avis på alla separerade par som kommer överens, i alla fall gällande sina barn. Det är svåt att skaka av sig dessa komentarer eftersom man redan har dåligt sammvete över allt man inte förmår. Så trist. Hoppas du kan strunta i honom, han är inte värd den lilla kraft du har kvar nu. Kram till dig.

• kasa01

cattm, fy vad obehagligt det låter.. Det är ju ganska vanligt m hemorrojder under grav, men det finns det ju bra läkemedel för. Stackare, inte roligt m magproblem. Jag hör till kategorin som blir bättre under grav, har haft alla typer av magåkommor så jag kan absolut relatera till hur det är. Hoppas de får hjälp m detta! KRAM!

Anderskan, har tyvärr liknande erfarenhet. Man får ju begära ut sin journal om man vill, så det är absolut inte olagligt att läsa den. Många läkare verkar inte tycka att man som "vanlig patient" är värdig den info som skrivs, tycker också det är fruktansvärt irriterande! Jag vill veta! Det finns massor av info om PCO att söka på nätet, o även om du har det behöver det inte vara nåt större hinder för er m syskon. Antar att ni kommer fortsätt m IVF, o då kringgår man ju problematiken. Har du fått bra embryon hittills? I så fall bli det säkert inga problem nästa gång.

Ego, fick ut en del av slemproppen i fredags, o låg m förvärkar mellan 5-8 på söndags morgonen. Bebis har fixerat sig nu också, så det börjar dra ihop sig. Fortsätter det såhär slipper jag nog en julaftons förlossning! Följer jag samma förlopp som sonen skulle det blir förlossning på tors-fred, men det tror jag inte. Han var så mycket större, redan 3400 i v 37.

• kasa01

Carlan, du räknar alltid ut BF efter senaste mensens första dag. Det har egentligen inte så mycket m FET eller ET att göra. Man räknar ju att man går 40 veckor, men egentligen är man i v 2 (på gränsen till 3) då ägget befruktas. Vid FET eller ET är man alltså i v 3 redan. Lite konstigt, men det är så man räknar. När/om man plussar är man v 4 eller 5 (beroende på hur tidigt man testar).

• kasa01

SPETS; vad ledsamt att höra. förstår att du känner dig nere. Kan du inte gå förbi henne i stället, köp med dig något du vet att hon verkligen tycker om (flaska vin, sötsak, eller nåt som är speciellt bara för er två) och ge henne en kram? Det är så lätt att vifta bort ett sms, ibland kan det nästan skada mer än det gör nytta. Att dyka upp och verkligen säga att jag finns här, vill ha dig i mitt liv, behöver dig också, är nåt annat. Jag hade en period när jag drog mig undan, orkade inte prata m mina två bästa barndoms vänner. De hade båda fått barn sammtidigt (varsin pojke, de är 3 1/2 idag), o för oss gick åren... De fick såklart en helt annan kontakt, träffades mycker mer m sina familjer, var mamma lediga tillsammans mm. Jag var inte bitter på dem eller så, men kännde mig utanför. Det blev bara värre o värre, o till slut ville jag inte prata m dem. Hade någon av dem dykt upp här med en kanelbulle o en kram hade jag blivit jätte glad. Vi försöker hitta tillbaka till varandra nu, men jag känner ändå att något har förändrats. Om det nu råkar vara du som är den starke för ögonblicket kan det kanske vara värt det?? Stor kram till dig!

• kasa01

Vicksan, nejdå, man kan gå utan slempropp i ett par veckor! Det kan tom bildas en ny, även om det vanligaste är att förlossning kommer igång inom 10 dagar. Just nu känns det INTE som att det är nåt på G, men hoppas ju.. Den får gärna stanna tills på fredag, så jag är 37 fulla veckor, men det kan alltså lika gärna bli så att jag går över tiden trots allt. Förra gången kom förlossningen igång 4 dagar efter slemproppen, men då fick jag också ut hela klumpen. den här gången var det bara en del, inte alls samma sak. Jag tror bebisen fixerade sig natten till söndag, hade som sagt värkar mellan 5 o 8 på morgonen. Sen dess har det vara noll o nadan, men mycket större tryck mot fogarna frammåt. Det låter inget vidare alls det där m dina anfall. Kanske ska se till att ha något att stoppa i munnen när du lämnar hemmet? Jag har ju också lågt blodtryck, men får absolut inte sånna känningar. Hade 96/60 nu sist, o får flimmer rätt ofta, men inte så mycket mer. Hoppas du får lite ro de sista dagarna här. KRAM!

• kasa01

Strössel, vad fin!

Enya, skilnaden mellan lergigan o lergigan comp är bara att comp innehåller koffein, man blir inte lika trött. Jag tycker inte att de funkade så bra, primperan däremot var bättre. Hoppas du slipper illamåendet snart.

Kel, låter härligt att få ligga o mysa i soffan, det är du värd! jag har dragit ner på tempot här, men just idag har det dykt upp problem efter problem.    

• kasa01

Aurora, kramar till dig idag!! Sorgligt för er, men kanske att det i framtiden kan bli till en mysig tid m födelsedag i stället för sorg. Jätte fina advents pyssel du gjort!

Viksan, känner igen mig!! efter natten m alla värkar hoppas jag hela tiden att jag ska känna det igen. vill ju egentligen inte att den ska komma riktigt ännu, men vill hålla hoppet vid liv.. Känna att något händer. Sover så lite nu att det är löjligt. Illamåendet o halsbrännan är värre än nånsin, o jag har så svårt att få något vettigt gjort på dagarna. BLÄ! 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011