Inlägg från: Viksan07 |Visa alla inlägg
  • Viksan07

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Grattis Dealiy! Vad härligt att det såg bra ut! .... Kelsson: skönt att allt såg bra ut! Vila och ta handd om dig nu.

• Viksan07

Har sovit en stund, kände att jag behövde det om det här drar ut på tiden. Vaknade av en värk som var starkare än tidigare, så det rullar på här hoppas bara inte latensfasen blir jätteitdragen, typ flera dagar, för det blir så svårt att orka då. Men så länge det händer saker så är jag glad!

• Viksan07

Jo jag tippar också på imorgon. Samma förlopp som med sonen- svaga värkar på dagen, starkare mot kvällen, till bb på natten, bebis dagen efter :) får se om det blir likadant denna gång :)

• Viksan07

Vilken härlig bild Najje! Riktigt häftigt med två små gryn, som dessutom boxas!

• Viksan07

Nu kommer värkarna var 13-15e minut, och börjar göra ondare. Så nu tror jag att jag kontaktar bb snart, verkar ju gå åt rätt håll:)

• Viksan07

Har ringt bb och bm tyckte inte att jag skulle vänta för länge med att komma in, eftersom det är andra barnet. Men det jobbigaste nu vore att åka in och sedan bli hemskickad, så jag kämpar nog på här ett tag till. Vi har ju en halvtimmes bilresa till bb också, trist att åka i onödan.

• Viksan07

Nu har vår Gustav kommit! Han kom 07.58 imorse, 4150 g, 52 cm lång. Var lite för kaxig och stannade lite länge hemma - var öppen 10cm när jag kom in. Så det var bara krystvärkar som återstod :) nu myser vi här påå Sthlm BB. Skriver mer och lägger upp kort när orken är tillbaka. ..... STORT Grattis Aurora!!!

• Viksan07

Hej alla! Jag skriver egoinlägg eftersom jag snart måste vila lite medan Gustav sover. Nu har vi kommit hem från bb, så skönt att vara hemma! Gustav har sovit väldigt dåligt eftersom mjölken inte har hunnit ställa in sig på hans behov ännu. Så han är hungrig hela tiden och ska snutta och äta. Sovit två timmar per dygn de senaste tre dagarna :/ Men Gustav är helt underbar!! Förlossningen gick fort, han poppade ut efter 1 timme och 45min på bb :) 24 timmar tog det från första värken. Jag gick hemma så länge eftersom värkarna inte var regelbundna och särskilt täta. Var säkert öppen 7-8 cm när de började komma regelbundet var femte minut. Det gjorde inte alls lika ont som med sonen heller. När jag kom in så var jag som sagt öppen 10 cm, bara att krysta som återstod. Valde bort bedövning eftersom jag inte ville att det skulle dra ut på tiden. Gjorde ont men det var värt det eftersom lillkillen kom ut så fort. Nu är vi alla glada och Gustav trivs jättebra hemma, och är gladare nu när mjölken har börjat rinna till.

• Viksan07

Lägger upp bilder på snutten ikväll från datorn!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011