Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Sunseed: Härligt att ni börjar komma tillbaka! Vilken resa ni gjort, måtte lyckan bara med er nu och att ni får en härlig midsommar. Kramar till er!
Kelsson:
Sunseed: Härligt att ni börjar komma tillbaka! Vilken resa ni gjort, måtte lyckan bara med er nu och att ni får en härlig midsommar. Kramar till er!
Kelsson:
Knytet: Lilla Ludwig vill också ha mat på natten. En period var det vid två tiden och sedan vid fem på morgonen. Nu äter han gröt vid sju tiden på kvällen, ibland fem-sex tiden och sedan får han en flaska vid nio tiden på kvällen som han klarar sig bra på. Han får då 165 ml som han inte orkar äta upp vid fyra. De jag gör är att ta ur flaskan lite tidigare och stoppar in fingret. Nu iof så somnar han om utan det. Sen upp igen vid halv sju-sju för att vara vaken en timme.
Ett annat råd jag fick var att om de är hungriga på natten så skall de inte äta mat men man kan ge dem lite uppvärmt vatten i flaskan istället. Jag tog upp det med min bvc sköterska och hon tyckte det lät bra. Kan vara värt att testa.
De är ju under en tillväxtperiod nu samt att de får så mkt intryck av dagen att de sover lite mer oroligt nu.
Hoppas det löser sig
Sunseed vad skönt att det går bra. Ja det viktigaste är att våra barn mår bra och har föräldrar som mår bra
Hej tjejer!
Hur har ni det? Här har det varit en underbar sommar. Ludwig är nu 8 månader drygt och utvecklingen går i rasande fart. Han är en lång kille på drygt 74 cm och väger mycket ungefär 12 kg. Han ålar sig fram på golvet och ställer sig på alla fyra och gungar. Han har inte riktigt fått till det med att koordinera sina rörelser än. Igår fick han fram ena knät så det är bara fråga om tid. Han vill hellre gå och där hjälper gåstolen han. Han springer fram och han busar med allt. Det roligaste han vet nu är om man jagar han, då tjuter han av glädje.
Han är en glad och nyfiken kille som ska undersöka ALLT mindre kul ibland då man får säga nej/ajaj 78 gånger.
Han kan säga Hej och maaamam. Man hör att det är fler ord som han försöker säga men inte riktigt får till det.
Han sover hela natten från 19.30/20.00- 06/07 på morgonen då han vill äta. Ibland somnar han om direkt efter vällingen en timme och ibland vill han leka en stund men då bara max en timme, sen vill han sova en timme drygt. Han sover mellan tre/fyra gånger sen under dagen på drygt en timma en och halv varje gång så han sover rätt mycket. Hur sover era?
Äter mat gör han bra. Han får välling på morgonen sen gröt på fm, sen burkmat el välling vid lunch. Välling på em om han har fått burkmat till lunch. Gröt igen vid 17 och sen välling i sin säng vid 19.30 ungefär. Vi kör sista paketet semper 2 eftersom han kräks fortfarande lättare med den då den är lättrinnig. Sedan vi började med vällingen har han kräkts mycket mindre. Sen älskar han att äta ostsmörgås när man själv äter. Han har fått två tänder nertill och framtänderna är på g ser man men det dröjer nog innan de sticker fram. Han tycker tandkräm bara är sådär men intressant. Lite svårt är det att borsta då han är där med tungan hela tiden sen har han blivit världens vildaste på skötbordet så man får sysselsätta han hela tiden där. Han har börjat med en rolig sak! Han ska bajsa så fort man ska lägga han för att vila...... precis som att han vet att han kommer upp igen då. Det kan hända två till tre gånger på en dag. Jag som var glad då han bajsa var tredje dag :P
Så vad gör ni om dagarna och hur har era bebisar utvecklats?
Kelsson: Vad stor Jenni har blivit nu. Har hon börjat på dagis ännu?
Kelsson: Absolut att vi måste träffas! Vad roligt att det går så bra för lilla Jenni på förskolan. Det är jobbigt när de har sån separationsångest. Ludwig har också börjat nu när pappa går till jobbet och storasyster till skolan. Man får snabbt leda in han på lek.
Knytet: De verkar vara likadana våra Ludvigar Det är konsigt....när man är uppe i allt medans de är små så kan man tycka det är jobbigt men helt plötsligt så tycker man att tiden bara sprungit förbi en. Åh så spännandeatt du jar börjat om och vad sspännande att göra ÄP igen, jag saknar det inte. Jag håller verkligen tummar och tår för att det går vägen för er! Kan tänka mig att det går lite lättare med väntan på test sen. Den tiden var nog den värsta av allt!
Hahahaha ja Aurora, denna bricka är ju superviktig med flagga och allt. Jag fick ingen när jag fick min andra dotter, så jag var grymt besviken!! Så denna gång tänkte jag mest på den nästan medans jag rullades ner på op.
Ja du är galen Kelsson men du har rätt i att brickan och värmekudden var som en stor belöning efter ÄP
Jag gjorde mat till Ludwig igår på, sötpotatis, palsternacka, morötter och sen kokadebjag lite köttfärs med minimalt med salt i och använde spadet när jag sedan mixa med staven. Det blev himla gott och det tyckte Ludwig med
Jag gjorde så det blev 7 portioner så jag frös in. Burkmaten är ju lite söt tycker jag så sötpotatis är perfekt att blanda med.
Åh grattis knytet!!! Vilken lycka för er. Klart att det ska gå hela vägen. Då har du att göra med Ludvig under väntans tider åh vad glad jag är för din skull ?. Ludwig är det full fart på härhemma med. Han springer i sin gåstol, ålart fort fram och atäller sig upp mot allt nu. Han är busig och vill röra allt. Han har klurat ut att man kan öppna nedersta ugnsluckan ochbkan dra ut plåtar. Det är ändå ok men så ålar han fort fram till lampkontakterna och ska dra ut dem! Ingen ro hemma nu men man smälter ju så fort de gör dumheter när de ger ifrån sig världens leende då de känner sig duktiga att ha upptäckt något nytt.