Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Gud, är det bara jag som är extremt känslig, kollar på Celebrity Rehab med Dr Drew å gråter som om det inte fanns en morgondag. Gud, detta är jobbigt ju.
Gud, är det bara jag som är extremt känslig, kollar på Celebrity Rehab med Dr Drew å gråter som om det inte fanns en morgondag. Gud, detta är jobbigt ju.
Shit, nu är jag verkligen inne i en hungrig period. Hur mkt kan man äta på en dag?
Igår åt jag havregrynsgröt vid 7, cyklade till jobb, sen en macka kl 9.30, lunch (pastasallad) kl 12.00, frukt kl 14.30 (äpple och banan), kom hem, åt tre wiernerkorvar, grönsaker å två potatisar. Tränade en timme, sen åt jag tre falurågrut med ost och sen en nektarin och var fortfarande hungrig. Vad är detta? hur äter ni?
Ang fårskinn så gillar jag det massor, det ser så himla mysigt ut. Jag har sagt att vi gärna tar ett helvitt från svärmor, tror att det blir fint med den mörkblå vagnen.
Kel: skönt att det inte bara är jag :)
usch Strössel, kan inte illamåendet ge med sig nu?
Jag kommer säkert oxå få bristningar, jag fick det när jag gick upp 20 kilo vikt som 18 åring. Surt...
Ego: idag är det BM som gäller, hoppas på att få höra F:s hjärta slå. Ska bannemig spela in det till mannen som inte kan vara med.
Nu har jag varit hos BM, hon är så söt! Gillar henne så mkt!
Vi lyssnade på hjärtljus (jag spelade in ), det låg på 148-158 slag, sen mätte vi livmodern, 23 cm, dvs mitt på kurvan, sen var det järnvärde vilket var 121 = strålande. Sen pratade vi förlossning å så. Det känns bra. Jag som diabetiker kommer inte gå över tiden, kommer inte bebisen innan så sätter man igång på planerat datum. Skööööönt!
Kelsson: Det känns super, jag vet sedan innan att jag har lite halv-dåligt järnvärde, men inte som gravid inte :)
Hjärtljuden är så fina. jag skickade över ljudfilen till P på jobb. han blev så rörd.
Det är så konstigt att du ska barn i helgen Speck, fattar det inte riktigt :) Så roligt. Vet ni vad det blir?
Ja det där med vikt å vart det fastnar, jag kan säga att det fastnat på låren och rumpan på mig med. Alltså big-time. Jag har gått upp 6 kilo i vecka 23+5. Det är bara att face the facts, det är till att jobba bort det med jobbiga barnvagnspromenader i vinter/vår :)
Strössel: jag hade så i vecka 19-21 ungefär. Kunde inte äta mkt alls. Fick ta små pauser hela tiden. Nu är det inga problem, nu är jag hungrig mest hela tiden, haha. Mkt konstigt :)
Karmonsin: du får alltid sprutan vid andra barnet, det har nått med att du kan stöta ifrån det på nått sätt...alltsp inte barnet men blodet..eller ja. Usch va komplicerat det vart. Jag googlade på det när jag fick mitt provresultat å då stod d
Den mest kända immuniseringen mot röda blodkroppar är Rh-immuniseringen. Rh-immunisering av mamman inträffar när mamman och fostret har olika blodgrupp inom Rh-systemet – mamman Rh-negativ och fostret Rh-positivt.
Om du är Rh-negativ och bär på ett Rh-positivt foster kan du börja bilda antikroppar mot fostrets blodgrupp om blod går över från fostret till dig. Ofta tar varken barnet eller du skada om det är din första graviditet.
När du däremot väntar ditt andra barn, löper fostret risken att via moderkakan få i sig antikroppar som då börjar angripa fostrets röda blodkroppar, som faller sönder.
Även i den ovanliga situationen då en Rh-negativ kvinna får en blodtransfusion från en Rh-positiv person bildas nästan alltid antikroppar och kan därmed påverka ett Rh negativt foster redan vid första graviditeten.
Om du är Rh-negativ och väntar barn med en Rh-positiv man är risken att du ska bilda antikroppar mot fostrets blod lite olika i olika situationer.
Andeska: kolla upp varför du dricker så mkt, jag gjorde det å det visade sig att jag hade diabetes. Alltså klart att du inte behöver ha det men kolla. Dessutom är det ju vanligt med grav diabetes.
Ang babyskydd ska vi köpa ett på Blocket, det blir ett Brio Go som man kan ha på Brio vagnen samt så funkar det på bilar som har isofix-fästen å de som inte har. Har sett att dom kostar typ 800 kr, känns lagom.