Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Åhh vad spännande, tänk om Lillspeck redan är här .

Karmosin - Ja Reima har jag hört mkt bra om. Sonen har haft en PoP och en Didriksson. Både fungerat super, men varenda unge hade ju det på dagis förra vintern så vill ha ngt annat. Är sugen på en Molo, men vill klämma på dem först så det inte bara är "mode" och dålig funktion. Sonen kunde ha sin bra när han stod, men när han satt i den så var den för kort över ryggen. Isbjörn ska ju också vara väldigt bra, men 2000 kr....

Jis - haha, ja det är inte lätt ibland.  Tur du kom på det iaf.

Ja angående min lite fanatiska inställning till babyskydd vs bilstol så är jag färgad av mitt arbete. Har varit på flera trafikskadeplatser där en del (svårt) skadade bebisar, barn och vuxna varit inblandade och då inser man fort och lätt att man vill ha det bästa skyddet till sitt barn, då man ser att der faktiskt gör skillnad hur barnen sitter och vart i bilen man placerar dem.

Nyss hemkommen från bio. Vilket inte blir ofta nu för tiden. 3D är inte min grej tror jag. Lillkorven sparkade en massa under alla skjutscener också så han verkade inte så förtjust heller...A shit har ju glömt ta sprutan idag!!!!! Hur kunde vi det....Skit också!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Kelsson - På sambons önskan så såg vi Capten America. Den var väl helt ok, ja så som action/rädda världen/superhjälte-filmer brukar vara  . Lättittat vilket passar mig då min gravidhjärna inte klarar för avancerade/invecklade storys .

• Vickan I

Kelsson - hahaha känner igen mig. Såg Vanilla Sky här om dagen (inte ens för första gången och ändå hängde jag inte med ) och ställde tusen frågor till sambon som nog störde sig lite också haha.

Karmosin -  Ja jag har kollat in Molo på nätet just för att ha annat än de andra på dagis, men vill kunna känna på dem och inte bara beställa. Vet inte vart det finns ok sortiment i butik? Läste i en Molo-tråd och de verkade nöjda, men de är ju fanatiska där . Ja PoPs ullkläder och vindfleece är super, har sonen också. Bra kvalité så skaljackor, skalbyxor osv är jättefint fortfarande och sparat till nästa barn. Vi diskuterar också hur barnen ska sitta. Egentligen vill jag ha bebis i babyskydd i mitten bak och sonen på höger sida bak, men får ju inte plats bredvid varandra (tror jag)....Så vet inte hur vi ska göra heller faktiskt.

• Vickan I

Karmosin - har faktiskt köpt en vit vindfleece overall på PoPs rea, fast i strl 56 :). Kunde inte motstå. Ah vildänglar har jag köpt lite Nova Star grejer på, ska dit och kolla då. På babyshop.se har de många olika Molooveraller + vantar/mössor, men vill ju känna på dem först. Ja om inte stolarna får plats bredvid varandra bak så blir det väl till att montera ur airbagen fram och ha ena där. Inte så mkt välja på...

• Vickan I
    Karmosin - Ja haha, som tur är har sambon inte så mkt åsikter om mina inköp. Letar nu en bra mässa till i vitt, men ALLT lite tjockare har öron påsydda Skrikandes. PoP hade en, men den verkade inte skön. Tror det blir en vit fleece från KikKid som jag får beställa. Den enda andra jag sett och hade de till sonen när han var liten också och de satt jättebra. Jag har en amningskudde från RättStart som fungerat bra. Intressant länk om mer eller mindre lika säkert placera en stol fram. Blir väl så. Alvin kommer få åka bakåt så länge det bara går, oavsett hur böjda benen blir .

Välkommen tillbaka Cattm. Skötn med lita paus ibland. Som de andra sagt så är KUB alltid skrämmande, men kommer se fin fint ut allting.

Viksan - Ja det är lite meckigt med hur man ska sätta stolarna. Jag har också ganska mkt förvärkar som vissa av dem känns rätt rejält. Har dock endast vid två tillfällen kommit så tätt och gjort så ont att jag blivit orolig. Men har förstått det som att det är vanligt för omföderskor att tidigt få ondare förvärkar. Blir de regelbunda (även om långt mellan) så ring in och prata fick jag höra när jag berättade om hur jag haft det en dag/kväll, men aldrig ringde.

Ja nu måste ju LillSpeck ha kommit . Sjukt spännande att få höra uppdatering!!!!    

Apropå gråta. jag brukar INTE titta på förlossningsakuten (eller andra sådana program öht) men gjorde det för några dagar sedan ändå. Jag trodde dessa program alltid slutade väl, men ICKE. Herregud vad jag grät, ABSOLUT inte se mer sådant.      

• Vickan I
    strössel skrev 2011-08-21 16:19:21 följande:
    Vickan l: Gillar du inte öron ? Jag har en med öron Skrattande tror jag bara ha sett såna med öron på som är tjockare här där jag bor iallafall. Men kan tänka mig att dom är lite i vägen om man ska ha overall mössan på oxå. Men jag hoppas jag kommer finna en med utan öron oxå.

Nej jag är lite allergisk mot öron . Men som du säger så har allt jag sett i butik förutom PoP (men den verkade oskön) också haft öron, så blir till att beställa. Inte så mkt att öronen är i vägen egentligen, vill bara ha utan helst.
  • Vickan I

Jis - Ja haha, jag vill inte att min bebis ska se ut som en nalle Skrikandes. Men minns att det var samma problem när sonen var liten för snart tre år sedan med öron på allt, så det hänger tydligen kvar! Men svans...hallå liksom. Den på PoP är en vindfleeceoverall och därför känns den som den gör (lite hård) i materialet. Den är helt vindtät och superbra. De mjuka i fleece/mer lurv från ex Lindex blåser det rakt igenom i princip, men de är mjuka istället. Så smaksak vad man behöver och hur man tänkt bädda i övrigt. Man får anpassa sig efter vädret/temp för dagen är nog lättast. Man märker också efter några promenader hur mkt kläder ens bebis behöver. Man får känna bebisen på ryggen/nacken efter en promenad och se om det känns för varmt eller kallt. På samma sätt om bebisen skriker mkt i vagnen kan det vara ett tecken på att den är för varm/kall.

Strössel - Jag tycker inte att en jacka behövs. Blir lätt bara knöligt också och åker upp och korvar sig. Iaf inte under de första månaderna när bebisen ändå bara ligger/blir buren, då var det tom knöligt många ggr med en tröja så ville bara ha heldressar el bodysar.

• Vickan I
    Karmosin - nej här blir det nog också en fram och en bak tror jag så man kan ha lite mer koll på dem. Bebisen kommer få ta över sonens Hi-way när h*n kan sitta bra/har rätt vikt och då kommer vi köpa en ny till sonen där han kan fortsätta åka bakåt MINST ett år till (gärna mer) innan man vänder stolen framåt sedan. Hellre  brutna ben OM en krock sker än skadad nacke/huvud!
  • Vickan I

Kelsson - Ja men det är väl tur att smaken är som baken så vi vill ha olika saker! Nej det fungerar jättebra med en sådan modell. Hade en overall som man kunde välja att ha som påse eller som overall med ben till sonen (man kunde dra dragkedjorna olika). De hålet för bilbältet var inte stort och gjorde ingen skillnad för värmen.

karmosin - Har ju sagt till sambon att vi ska skaffa en trea tätt inpå enbart för att få ha en Donkey .  

• Vickan I

Sort stort grattis här med Speck. Underbart, du får berätta allt spännande sedan när ni hunnit landa i allt.

Hahaha jag är nog gravidkäsnlig. VARFÖR gjorde jag följande. Sambon fick en plastmapp med flera mejl och brev som hans mamma hittat vid rensning. Dessa brev och mejl var från en tjej som sambon träffade när han reste runt i bl.a asien. De var väldigt kära, men så skulle sambon resa hem till Sverige och hon blev kvar i Japan och så rann det så småningom ut i sanden och sambon mådde skit en tid. Dessa mejl/brev var från 2001, nästan precis ett år innan vi träffades, så länge sedan. Nu till grejen, jag ser dessa och säger att jag vill läsa och sambon säger näää varför då, men visst om du vill det, tror inte det står ngt spännande. Så jag läser.....om hur bra han var i sängen och hur hon saknar deras kyssar och bla bla. VARFÖR skulle jag läsa. I vanliga fall brukar jag inte bry mig och sambon är ganska nöjd (erkände han) över att jag surade lite haha, då jag aldrig visat ngn svartsjuka förr. Skyller på hormoner. Har inte ett svartsjukt ben i hela kroppen annars, men stör mig som sjutton på detta nu    .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011