Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck: Du hör, det är djurplågeri att jag inte kan äta sötsaker!!!! Inte rättvist någonstans att jag ska bli illamående en hel dag för några ynka godisbitar! Fruktansvärt synd om mig . Jo jag vet att mammaledigheten är på väg men det är för tusan fem månader dit! Nej, tålamod har inte varit min grej

• Kelsson1

kasa: Älskar princesstårta! Kan du lova mig att äta en stooor bit istället för mig???

Speck: Jo känns redan nu som jobbet som alltid har varit viktigt för mig plötsligt blivit helt oviktigt, skulle gärna stanna hemma lite extra nu. Dåligt minne har jag också, skulle hämta något från bilen o glömde kvar nyckeln i dörren som tur var stod maken bara några meter bort o undrade vad jag höll på med... (bara ett exempel av många, resten kommer jag inte ihåg Tungan ute)

anderska: Passa på o njut av graviditeten när du slipper illamåendet o andra tråkiga symptom! Min syster hade en graviditet utan symptom o födde en fullt frisk flicka! Så man behöver inte må dåligt för att få friska barn. KRAM! Du verkar inte heller ha tålamod som du kan ge av bara en vecka kvar för dig också

• Kelsson1

carlan: Tycker att jag hört någonstans att de betalar bra för modersmjölk... Kanske värt att kolla upp, hör med apoteket för att dryga ut kassan lite

Jis: Härligt att du hittade fin byrå. Ledsen över att det blev så dyrt med cykeln men i slutändan är det bara pengar o om några månader mins du inte ens det (du kommer att ha fullt upp med planer för bebis). STOR KRAM!

Speck: Vet inte om jag tror på den undersökningen. Alla jag pratat med har varit överrens om att man får gravidhjärna, glömmer allt o är allmänt förvirrad.

tredjemaj: Bra att veta om man köper en sådan.

Så då är första arbetsdagen efter semestern avklarad! Lätt var det inte men lyckades klara mig utan att somna (kanske för att det var så mycket att göra hela tiden). Förhoppningsvis blir det lättare imorgon...

• Kelsson1

Strössel: Jo första dagen brukar vara värst men känner mig inte speciellt pigg idag heller... O idag verkar illamåendet komma direkt på morgonen (igår kom det först på kvällen). Men men, jag är gravid det är huvudsaken allt annat kan jag ta

Jis: Det var en bra idé så slipper ni oroa er

• Kelsson1

anderska: Onödigt att du går o oroar dig, ring BM så får du besked o kan lugna ner dig sen. STOR KRAM!

kasa: Fiiiin mage! Jordgubbar har jag ätit utan att må bättre efteråt, kan ju testa mandlar också men har inte större förhoppningar

strössel: Inte stressa upp mig nu, hör jag att det börjar ta slut får jag panik o känner att jag måste åka dit NU (även om BF är först i december o de säkert hinner få in fler saker i höst)

• Kelsson1

Strössel: Har ju hållit på o velat fram o tillbaka med skötbord. Såg ett rätt ok på Barnenshus som hade babybadkar under "locket" som verkade praktiskt men vet inte om det var så fint. Tycker nu när stambytet är färdigt o det är nykaklat o klinkrat så vill jag inte sätta upp någon väggmodell för att inte förstöra kaklet det första jag gör. Nu funderar jag på någon träfärgad sak för tror att det skulle kunna passa in rätt bra. Men är lite osäker då badkaret var så bra då det inte kräver någon extra utrymme (bor ju i en liten tvåa så vi har inte någonstans vi kan förvara den annars)...

• Kelsson1

Jis: Tyvärr är vi utan både tvättmaskin o torktumlare, får springa till tvättstugan för att tvätta inte ens föberett för tvättmaskin på toalettten...

• Kelsson1

Jis: Vi köpte lägenheten med inställningen att det här är tillfälligt boende. Men just nu tillåter inte ekonomin att vi uppgraderar...

• Kelsson1

kasa: Låter onekligen smidigt men vi har tänkt att sälja lägenheten inom ett par år o då vill vi inte få hål i det nya kaklet...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011