Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
![Demon Demon](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-demon.gif)
Hej tjejer, här kommer äntligen en bild på vår lilla Ludvig
Kul att ni är nöjda med selarna! Det bådar gott! Jag har ju också ryggproblem men då får sambon bära om vi går i skogen :) Jag kommer varva med trikåsjal som jag som sagt har provat med 4-kg låtsasbebis i och gillade skarpt!
Nu är jag utskriven men heltidssjukskriven hela graviditeten ut. Jag ska behandlas i ett halvår. Först med sprutor till förlossningen och sedan piller. Och så får jag se fram emot en vaginal förlossning utan ryggbedövning. Jag går på aurorasamtal och tränar på andning så det får bära eller brista. Ut måste han ju! Jag känner mig lite trygg med informationen att många på Fragmin får en kortare och enklare förlossning för att sakerna sätter igång lättare, och dom har lovat att det kommer att finnas personal som stöttar och är med lite extra. Vi får väl se.
Nu kommer jag spamma Familjeliv, för jag har strikt vila inomhus så länge det är halt ute. Jag får inte ramla och inte skära mig (tjohooo, då får sambon laga mat också) och jag ska inte ut och gå med jyckar. Vila och "motionera" hemma genom att gå på toa och i trappan... ungefär så.
Snacka om att jag kan dra nytta av det här.
Det där med PSD är läskigt som tusan tycker jag också. Det känns som att man får en lång resa även efter födseln så att man kan hålla kolla på andning och sömn på bebisen. Jag förstår dig verkligen Knytet, att ni har larm.
Är ni fler här som har andningslarm? Vad kostar dom?