Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Strössel: Jag hade lätt kunna åka 20mil för att ta reda på kön sååå nyfiken är jag! TUL? Jag har inte ens gjort RUL än... dags för RUL på tisdag 12/7

anderska: Jag har nog känt bubblor ett bra tag, har bara inte vågat erkänna för mig själv att det är bebis... Så tror att jag har börjat känna ungefär samtidigt som dig.

Jis: När har du RUL? Klänningen låter riktigt fin!

• Kelsson1

anderska: Helt rätt! Jag blev förundrad över att jag inte känner mer med tanke på hur den lill* vände o vred på sig därinne o viftade med händer o fötter

• Kelsson1

Jis: Låter tryggt med helgenomkörare av dig. Bättre det än att gå o oroa sig för allt i onödan. Jo vi har RUL 12/7 men det är först kl 16... så får gå o nojja hela dagen först

• Kelsson1

Spets: Man behöver inte bo i villa, radhus eller lägenhet fungerar bra o är man bekväm av sig som jag så överväger fördelarna över nackdelarna . Inga frågor är kokko, svårt att veta när man är gravid första gången. Vi blir alla visa med tiden

Aurora: 8 nätter går fort ska du se o om du inte orkar kan du alltid höra om sjukskrivning. Härligt att kunna se magen röra sig, bara längtar dit!

Jis: Håller med dig fullständigt, bara längtar tills riktiga preggo magen kommer!

tredjemaj: Välkommen till gänget, hade ett tag då jag inte heller orkade skriva något så det är helt ok att bara läsa. KRAM!

Viksan: Hoppas du inte tar ut dig för mycket nu. Ta hand om dig själv.

• Kelsson1

Aurora: Kom ihåg att inte ta ut dig för mycket nu på jobbet. Du måste tänka på dig själv o "medpassageraren" i första hand! Jag grinade till maken idag Känner mig så oattraktiv just nu så det finns inte o får aldrig några komplimanger. Det är jag iofs van vid, har aldrig fått komplimanger men tidigare har han visat det istället genom att vilja ha sex med mig. Nu vågar han inte ens det så jag känner mig lika attraktiv som en gravid flodhäst. Får se om det blir någon bättring. Missuppfatta mig inte nu, min man är världens goaste, han har ställt upp hela vägen för mig. Det gör han bara för att han bryr sig! Han fixar allt hemma, lagar mat, handlar, städar, tvättar tar hand om hunden osv så jag kan inte klaga bara för att jag inte får komplimanger. Jag uppskattar verkligen allt han gör o talar om det för honom också. Det är väl bara hormonerna som ställer till det för mig, får mig att känna så här o vara så här känslig...
    Nog gnällt nu, ville bara få ur mig det

• Kelsson1

Aurora: Inte alls synd om dina kollegor, de kan gott ställa upp nu när du är gravid!
    Jag brukar inte heller vara så här känslig men känns faktiskt lite bättre nu efter att ha gråtit ut ordentligt. Hoppas det håller i sig ett par dagar åtminstone . Det är synd om de och inte jag får faktiskt vara obeslutsam också nu, får skylla även det på hormonerna.
    Nu måste jag gå o sova blir alltid så trött av att gråta. GOD NATT!

• Kelsson1

Jis: Sånt sätter verkligen saker i rätt viktighetsordning o får en att tänka till! Jag lärde mig att uppskatta varje soluppgång o solnedgång o allt fint naturen har att erbjuda när pappa dog... Håller tummarna för din kompis!

Aurora: Tänk på att de är ändå inte gravida och har ansvar för sig själva. De kan säga ifrån om det blir för mycket. Så ta inte på dig mer än du orkar just nu.
    Visst är det bra när vi har något att skylla på

• Kelsson1

Kasa: Hoppas du har underbart på semestern!

Strössel: Grattis till v26 och att graviditetsförsäkringen kickat in!

Speck: Ok, det var bara 4blöjor, det var inte många... Då förstår jag att du köpte ett paket

Vickan: Härligt att allt såg bra ut och att de håller bra koll på dig o bebis! Nej inte alltid man ser så fin ut. Speciellt på väg hem från jobbet, för mycket kläder på sig o svettas som en tok...

Speck: Min make är värdelös på att ge komplimanger oberoende på om jag ber om det eller inte . Har jag gjort mig i ordning (säg stått två timmar framför spegeln o fixat) så kan han säga när jag frågar vad han tycker: Fint. Så jag får bara lov att klara mig utan komplimanger Normalt går det bra, hade bara en jobbig dag...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011