• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sputnik - det betyder säkert ingenting alls det där. Som du sa så var det extremt lite och dessutom brunt (gammalt, det har blödigt nånstans och sen tagit väldigt länge för det att komma ut), kanske du hade burit tungt eller på annat sätt ansträngt dig? Jag fick bärförbud ganska tidigt i grav pga blödning. Det betyder nog som sagt inget. Kram

Missan: Det tar längre tid för kroppen att tillfriskna som gravid då så mycket av din kropps fokus ligger på att utveckla en bebis, finns inte så mkt "över" för att bekämpa förkylningen, så förbered dig på att kunna vara risig ett tag Tungan ute 
    Vilken vecka är du i och hur högt upp i magen har du ont? I början av grav när livmodern växte mycket och var på väg uppåt så kunde jag ibland få ont i magen - sådär som om någon nypt mig jättelänge och jättehårt på samma ställe, jag kom fram till att det nog hade att göra med när alla organ möka runt på sig för att göra plats åt en uppåtkommande livmoder - men det är ju bara en gissning från min sida... Då brukade det "nypas" strax under naxeln.

• Speck

Vickan: Vecka 13.. jag tror på växtvärk och ommöblering i din mage också!

Förresten - Glad Påsk på er allihopa! Hoppas ni får en toppendag - fri från illamående, blödningar och annat som kan sätta ett moln på denna underbara blå himmel idag!

• Speck

Missan - låter som magsäcken ja.. Testa att låt bli vitlökskapslarna ett par dagar och blir det inte bättre, undvik nåt annat o så tills du hittar vad det kan vara.. Vitlökskapslar känner jag rent spontant kan ge vem som helst magsår Flört 
    Knasig gyn du hade, det är ju allmänt känt att immunförsvaret blir sämre som gravid samt om man blir sjuk så har man längre återhämtningstid. Vet väl "alla".. Så generellt kan man nog säga att man kan bli sjukare bara för att man är gravid! Jag har inte varit sjuk en enda gång sen jag blev gravid förutom hosta och nästäppa som jag haft sen förra året nån gång. Jag lär nog inte bli av med det förrän om ett år eller så när kroppen äntligen kan börja fokusera på mig igen, haha!

• Speck
    kasa01 skrev 2011-04-23 10:03:51 följande:
    åh, jag såg inte detta! Vet vad det är, det är nerver! Man får ofta ont just under axeln där många nerver samlas, fast smärtan egentligen kommer någon annan stans ifrån. Som du skriver är det säkert nerver som kommer i kläm eftersom det flyttar på sig inne i kroppen. Jag opererade min blindtarm i v 15 m sonen, och fick en inre blödning efter operationen. Det la sig som en stor blod kaka över min ena lunga som tryckte på massa nerver. Jag fick så ont i axeln att jag svimmade..! Läkarna trodde inte på mig, tyckte jag var shåpig. När de mätte blodvärdet sen och såg att jag låg under 80, förstod de att jag blött, och röntade. då var lungan dessutom full m vatten, och jag hade svårt att andas. Lustigt att det var just axeln som avslöjade allltihop! KRAM!
    Haha va roligt det blev, jag menade att skriva strax under NAVELN, hahaha.. Det var ett slarvigt skrivfel från min sida.. Men det är nog nerver i magen också som gjorde den nypande känslan och inget annat.  Åh jisses va jag skratta till nu när jag insåg varför du började prata om din axel - för jag förstod först inte alls... fick läsa ditt inlägg 2 ggr och sen scrolla upp och läsa vad jag skrivit och då såg jag naxeln! Skrattande
  • Speck
    Kelsson1 skrev 2011-04-23 16:18:34 följande:
    Speck: Tack, du är där o förstår mig alltid! Skrattande Idag bättre dag, har faktiskt inte mått illa mer o blödningen har slutat. Så får jag välja väljer jag helt klart en graviditet utan blödningar o illamående Skrattande det här var mycket trevligare än igår med blödningar o väldigt mycket illamående.
    Skrattande Härligt att du fick ha en solig påskafton utan blod, oro och illamående!
  • Speck
    Mumlan - jotack jag vet hur svårt det är att hitta kläder. Vi har ganksa strikt dresscode på mitt jobb så jag kan inte ha på mig vad som helst utan att få ogillande kommentarer (det har hänt (inte mig men andra) att de bett folk med olämplig klädsel att åka hem och byta om - och den personen hade ett telefonjobb!).
    Och är man som jag assistent åt de högsta cheferna i Norden så vill man ju inte glida in i vad som helst. Jeans t ex är förbjudet, iaf blå jeans. Och hur kul är det då där H&M har leggings eller jeans att välja på. Eller typ mjukiskläder.
    Jag kan inte beställa på postorder då jag inte har den blekaste om vilken stl jag ska ha just nu, och är ganska petig när det gäller passform så jag sitter lite i skiten nu när jag vuxit ur de mammabyxor jag köpte i början av grav (höfterna är för breda, samt rumpan drar väl sitt strå till stacken).
    Så kort sagt - varför i helvete säljer inte fler affärer mammakläder??
  • Speck

Ahjuste, skulle säga ang klänningar, att modet för i år är långa löst sittande klänningar, en sån kan du nog ha utan problem som inte är från deras yttterst begränsade mamma-avdelning!

• Speck

Missan - jag blev dock omgående andfådd och tyckte det var tungt att andas så fort jag blev gravid. Det är helt normalt, det är inte för att som senare i grav att bebisen trycker på lungorna utan har nånting bla bla med blodet att göra osm gör att man kan få det tyngre att andas. Det är nåt med att ditt hjärta får jobba hårdare för att förse livmodern med så mkt blod som den ska ha och så nyproduktionen av mer blod.. Lite halvflummigt men jag kommer inte ihåg exakt vad det var det berodde på Tungan ute
    Man kan ju få problem med halsbränna tidigt om man har anlag för det, jag fick det först sen vecka 20 när livmodern verkligen började komma uppåt i livmodern, men jag har läst att andra fått problem med det tidigt..Kanske är nåt sånt annars.

• Speck

"när livmodern verkligen började komma uppåt i livmodern" när livmodern kom upp i magen menade jag förstås.. SM i felskrivningar från mig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011