Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-04-11 11:14:45 följande:

strössel: Jag försöker se framemot påsk då vi åker till syrran o hälsar på istället för 2/5 Skrattande. Delar jag upp det o väntar på påsk som är redan nästa vecka så känns tiden inte så lång till 2/5 heller... Tänk ja på torsdag får du se lilla bebisen igen, härligt!

Ja man får tänka så annars känns det som en evighet tills man ska göra UL Flört

Vickanl: Du som har barn, av vem får man moderskapsintyget  ? Och när ska man ansöka om havandeskapspenning ? Jag läste att man fick det av BM och henne ska jag träffa i v 25 (v26) och jag vill söka hp från och med v 34 60 dagar innan bf. Min bm sa att jag kunde skicka in om det redan i v 20 för det kan ta tid, men jag ska träffa henne i v 25 då känns det sent. Blev kanske lite rörigt nu hoppas du förstår Flört

Och om föräldrapenning hoppas jag att man får information om på möterna på Mvc för jag kan inget om sånt här.
  • strössel

Vickanl: Tusen tack för ditt svar , jag har försökt att läsa och det är filmer hit och dit och jag fattar ingenting tycker det är jättesvårt att förstå Skrattande behöver min arbetsgivare fylla i nåt papper när man söker havandeskappenning eller gravidpenning som det heter nu ? Eller behöver dom bara fylla i papper till föräldrapenningen ?

Var inne och kollade och fk hade infoträffar så man fick anmäla sig fram till juni tänkte vänta lite så det kommer upp för juli aug sep kan vara bra att gå på framöver.

• strössel

Vickanl: Den är avstängd just nu men ska kika och kolla och se om den är på nån dag och testa det. Man har tusen frågor man vill ha svar på Skrattande och jag är sån som vill ha full kontroll på saker.

• strössel

Jis : Vad roligt

Kelsson: Nej jag har inte kikat så mycket jag ska åka ner till Ullared och köpa rätt så mycket framåt aug/sep tänkte jag, men säng blir det från Ikea. Jag känner mig oxå rätt så nygravid och vågar inte drömma för mycket Skrattande

Sen har mamma en kompis som har massor av fina barngrejor, så jag ska åka ut till henne och kika. Hon har till och med kläder med prislapp kvar som hon aldrig hann använda. Men jag har tingat bilstolen inte den första som dom ska åka i utan den som den kan ha sen. Hon haft hyrt sin första bilstol i affären jag ska köpa barnvagn i så jag ska hyra en där med, och mamma har tingat resesängen  Flört men jag sa till henne att jag kommer i sommar och kikar att det är alldels för tidigt nu och det förstod hon och hon har oxå en provrörsbebis från Linköping.

• strössel
    skatten12 skrev 2011-04-11 14:01:56 följande:
    Jag med jätte trött ! Och vill bara vara hemma o vila ! Mätt så illa idag!:) Men gör jag så gärna !! Är bara så rädd att nått ska vara fel! Längtar efter tickande hjärtat ! Är de normalt att vara såhär orolig !? Jag är livrädd för dött foster eller ofostrig grav! Usch vad hemskt! Jag får jätte ont ibland i magen , o känns som ljumskar o livmoder är låsta ibland när jah reser mej upp ! Nån Kännt lika Dant??
    Att må illa och vara jättetrött är jättebra tecken på att allt är som det ska där inne, så sa min bm iallafall. Vara orolig hör oxå till jag är orolig hela tiden ! När ska du göra vul ?
  • strössel

Kelsson: Kan tänka mig att ni har massor av roliga affärer i Stockholm, här finns inte alls många typ Lindex och kappahl och hm och nån dyr barnbutik. Lite begränsat med grejor tyvärr men i sommar blir det kusten och Göteborg och då kan jag shoppa lite Skrattande om allt går bra tills dess.

• strössel

Sputnik: Jag är i v 13 går in i v 14 på fredag har BF den 20 oktober.

Livets goda ting: Tack ja det hoppas jag att det går bra för vickan och mig på torsdag !

Kelsson: Vad skönt med 3+ grattis till det Skrattande 

• strössel

Kelsson: Men vännen min , skönt att det inte har kommit nåt mer vill bara krama om dig. Oavsett att det har kommit lite rosa så kan det gå jättebra ändå, och jag håller tummarna stenhårt att det inte kommer nåt mer idag. Usch vad rädd jag blev när jag läste ditt inlägg. och tänk på symtom kan komma och gå det behöver inte sitta i hela tiden mina symtom i början kunde vara borta i 2 dagar för att sen komma tillbaka. Ta det lugnt idag kram !

• strössel

Kelsson: Det hoppas jag med att det var en engångs grej.

Kräkts idag och är allmänt trött och slö ligger mest ner och vilar, oron inför torsdagen har oxå slagit in inte själva testet utan att hjärtat har stannat osv som jag alltid tror inför ultraljuden. Kan det inte vara torsdag idag . . . . .

• strössel
    Speck skrev 2011-04-12 19:45:20 följande:
    Strössel: Jag förstår dig till tusen!! Jag var sjukt orolig inför KUB, först för att bebis skulle ha dött, eller att det skulle visa sig vara nåt allvarligt fel.. men när de sen säger att allt ser så fint o normalt ut, då smällde det till med jordens huvudvärk som kom av lättnaden, jag hade då gått o varit på helspänn i flera dgr..
    Ja exakt så känner jag mig, har kräkts idag och brömmar ömmar som tusan undrar om det gör det för jag är så orolig, då jag inte kräkts på 7 dagar. Hela kroppen slappnar av när man sett att allt är bra men sen tycker jag man blir orolig igen efter några dagar Flört 

Kelsson: Om det blir mer rosa så tycker jag du ska åka in ändå och kolla, för oftast kan dom se om det är en blödning på g eller inte. Jag har varit väldigt noga med att fråga det på varje vul om dom ser nån blödning pga mitt magonda. Det ska gå vägen för dig det har jag bestämt kram !
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011