• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Anderska, hoppas att det gick bra idag!

Strössel, hi hi, här är det precis tvärtom. Jag packar allt i som finns i min och och våran dotters garderob och sen kommer min man med en prydlig liten hög med skjortor, byxor, strumpor och underkläder .

• Luella

Skönt att han kryade på sig så snabbt Vickan Glad.

Jag har föresten fått tid hos BM på onsdag, det känns bra. Hoppas att vi får lyssna på hjärtljud också som en bonus

• Luella

Spets, jag håller med. Berätta för honom. Du behöver nödvändigtvis inte berätta om vägen dit just nu.

• Luella

Vickan, stackars liten. Hjärtat måste ju nästan gå sönder när han gråter och är hungrig.

Är du föresten garanterad plats på KS? Det kan väl inte finnas så många ställen att skicka dig till misstänker jag? Det måste hur som helst kännas jätteskönt att komma tillbaka. Jag födde på BB Stockholm och var verkligen jättenöjd. Jag vill väldigt gärna tillbaka dit men jag har förstått att man får föda där det finns plats och kanske inte där man önskar.

• Luella
    Spets, vad härligt att han blev så glad. Det är sådana minnen man har kvar resten av livet och vårdar ömt.

Vickan, ja men just det. Jag hade helt glömt bort det där med att pappan inte får sova kvar överallt. Det var ju därför jag så himla gärna ville till BB Stockholm, där har dom bara familjerum och dessutom patienthotellet som iofs Danderyd också har. Trafiken dit är iofs inte alltid så roligt från stan. Grattis till köpet av garderobsvägg föresten!

Kelsson, vad tråkigt med din pappa. Kram

Vickan och Kasa, vilken tuff bebistid ni båda verkar ha haft med förra bebisen. Jag fick föresten också någon inflamation av allt bärande och hade någon stor svart läskig grej på armen. Hon gillade inte selen så den här gången tänkte jag testa bärsjal vid sidan av selen.

Anderska, grattis till lyckat VUL. Min arbetsgivare hjälpte till med bruttolöneavdrag sista IVFet så min chef har vetat hela tiden och rekryteringen av ersättare är redan klar.

Jis, välkommen hem!

Speck, om jag minns rätt får man en blankett hem när barnet är registrerat där man fyller i kontouppgifter etc. Du behöver inte ansöka om det.
  • Luella

Carlan, hoppas att du mår bättre snart!

Cah,  som fler har sagt, man är känslig och det är säkert ingen fara men det är klart du blir orolig ändå.

Idag var jag hos BM. Hon tog lite blodprov och vi fick lyssna på hjärtljud Hjärta. Men hon kunde inte kolla så mycket mer så jag ska till en läkare imorgon för sammandragningarna och trycket nedåt. När hon kollade blodvärdet så konstaterade hon att järnvärddet är för lågt så nu ska jag börja med Niferex två ggr om dagen istället.

• Luella

Speck, grattis till lyckat vagnköp! Det är ju så mysigt när vagnen äntligen är hemma.

Anderska, skönt att ni äntligen har varit på inskrivning!

Idag var jag hos läkaren. Livmodertappen är helt opåverkad av sammandragningarna. Sammandragningarna och trycket nedåt är vanligt när man är omföderska. Läkaren sa att sammndragningar i samband med stress är kroppens naturliga försvar för att skydda barnen i livmodern mot smällar etc. Dvs när man känner sig stressad eller rädd reagerar livmodern med att spänna musklerna så skulle magen skadas skyddas barnen med en mur av muskler som spänner sig samt fostervattnet. Han sa att om jag får sammandragningar när jag är helt avslappnad så är det nog idé att ringa gynakuten. Den typden av sammandragningar är ytterst ovanliga innan v. 26.  Så nu kan jag semestra i lugn och ro .

• Luella

Vickan, det var inte min mening att skrämma upp dig. Ska du gå och kolla? En tjej i en annan tråd fick sammandragningar mitt i natten och fick åka till förlossningen men livmodertappen var opåverkad hos henne och det fanns någon teori om att moderkakan skavde och att det var därför det gjorde ont.

Tredjemaj och Anderska, har man väl sett ett hjärta slå så är risken oerhört liten att något går fel.

Aurora, det låter ju som en SD. Om du är stressad på jobbet och har mycket att göra kan det ju vara så att du känner det först när du kommer hem? Sen brukar det ju dröja innan man varvar ned till viloläge efter ett arbetspass. Tufft att du jobbar natt! Jag jobbade som nattportier i några år och det gick bra men så helt plötsligt klarade jag inte av att vara vaken. Det var hemskt! Efter några månader bytte jag och jobbade dagtid i receptionen istället vilket var tråkigt för nätterna var lite mysiga på något sättl

Strössel, så mycket fina saker du handlat! Var har du köpt den fina mobilen du ska ha över skötbordet?

Ego, jag har handlat lite grann nu men ska nog vänta till höstkollektionerna kommer till butik nu för jag vet att jag kommer vilja handla massor av höst och vinter-kläder. Köpte föresten en cosy sack från Elodie Details. Den är supermysig och bör funka bra i bilbarnstolen när man ska in och ut. www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retro.jpg.

• Luella

Aurora, haha gör du! Vad roligt. Dom roligaste sakerna händer på nätterna och det blir mer av en utmaning att lösa problemen utan att gästerna märker något. Det är kul tycker jag. Jag längtar tillbaka jättemycket till hotell- och restaurangbranschen.

Speck och Strössen, Tack! Då får det bli en sväng till Ikea. Vi ska ändå köpa en barngarderob där.

Anderska, mensvärk är helt normalt. Jag har haft det till och från hela graviditeten.

Hoppas att alla har haft en trevlig midsommar och har möjlighet att slappa resten av helgen! Själv är jag galet trött och ska sova lite nu .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011