vinterbebis12 skrev 2011-06-23 18:16:32 följande:
nej, min man vill absolut inte veta det och jag är inte heller så nyfiken. Skrev fel innan, blir i vecka 12 för oss med. Fick en liten extra oro igår då jag fick veta att en nära vän fått missfall i v 11. Vi skulle ha haft samtidigt så precis som med din vän såg vi fram emot att rulla barnvagn ihop. Nu blir det inte så och jag har väl tänkt tanken att risken finns men har då tänkt att det skulle bli vi som förlorade graviditeten, inte de. Nu svamlar jag på. Det som är positivt för oss är att vi har sett hjärtat och då har vi en väldigt stor chans.
Var du nöjd med inskrivningen förresten? Vår BM var jätteförstående för ivf och att man var nervös men kanske inte det mest förtroendeingivande, verkade lite osäker, så vi kanske byter.
Jag känner som du, nu när man sett ett litet hjärta slå så fort känns det mycke bättre och att det även kommer slå om tre veckor då vi är i v12 =) Nu måste du också tänka positivt, bara för vi har gjort ivf behöver de inte betyda att det är vi som får missfall. Även fall man är konstant orolig!!!
Jag hade föreställt mig en äldre rubust dam som skulle va våran barnmorska men istället kom det en liten späd äldre kvinna. Men hon va ju trevlig och vi fick ett extra ul för att jag berätta om min oro. Vi kommer gå till henne nästa gång så får vi se hur de känns =)