Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kasa: men om du inte får ta några pass på 2 veckor får du träna alls då? Jag menar så jag inte råder dig till stavgång och så får du inte göra det just nu?
Kasa: men om du inte får ta några pass på 2 veckor får du träna alls då? Jag menar så jag inte råder dig till stavgång och så får du inte göra det just nu?
Kel: Vi sa ju det!!!! Nu måste du börja slappna av och njuta av att du är gravid, tänk på att efter v 13 är missfall ytterst ovanligt. Vilka toppentoppen siffror!!
Kel: Varför får man bara gå över en vecka när man gjort IVF?
Har precis smällt i mig en GB-Sandwich och det är så gott! Vi har massor med olika glassar hemma så maken köpt till sin dotter. Oj så jobbigt för mig att jag får äta mest. Det roliga med magen är att den är liten på morgonen och uppsvälld på kvällen. Ser fram emot en riktig gravidmage.
Tredjemaj: Klart vi hoppas på hela vägen men jag förstår din oro. Då får du iaf tänka på nu att innan sista januari är du MAMMA! Så ska det vara.
Vickan: Ah, tack! Inget jag hört något om men då vet jag att senast Lucia är det senast för mig. Har BF 6/12 eller 5/12 som BM sa men jag behåller klinikens datum.
Tack du oxå Speck!
Har varit på barnmorskemottagningen på morgonen och lyssnat på en sjukgymnast och en dietist. Vi alla som var där var i ungefär samma veckor så det kändes kul. Intressant att höra sjukgymnasten och dietisten.
Hej,
Har inte skrivit här på ett tag.
Anderska: Jag var jättetrött från vecka 7-13. Jag fick kolla järnvärdet och det var lågt och nu äter jag järntabletter och är piggare. Är dock mosig i huvudet och har gjort en del flummiga grejer. Förra lördagen var jag så trött att jag tog på mig min mans tröja när vi skulle gå ut, märkte det inte ens förrän jag kom hem och tog av mig den. Har glömt bort jobbmöten och andra saker. Hemmet orkade jag inte göra något med förrän i vecka 13. Tröttheten är värst i början men brukar bli bättre efter vecka 12.
Kasa: Hoppas ni får bra besked snart!!
Alla ni andra: Hoppas ni mår bra!
Anderska: Du kan gå och kolla järnvärdet redan nu, är det lågt så hjälper tabletter. Tröttheten var mitt största symptom, var aldrig pigg på de veckorna. Sov hur mycket som helst.
Tredjemaj: Jag äter mackor, råggröt, blodpudding,köttbullar, spaghetthi, pannkakor,youghurt samt frukt och bär. Allt annat mår jag illa av. Är i vecka 14+6 och smaken för mat har inte blivit bättre. Min diet är inte så varierad men vad gör man?