Inlägg från: anderska |Visa alla inlägg
  • anderska

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja nu nuter jag erkligen. Pratade med mödravården innan och ska få komma dit på inskrivning på torsdag =) Känns jätte spännande och nu känns det att det är på riktigt. Min sambo var så glad så han har berättat för sina jobbekompisar idag haha =) Jag har bara berättat de för mina föräldrar och syskon. Tänkte att jobbet kunde jag vänta lite med att berätta. Är trots allt bara i v 9 så jobbet kan vänta =)

När berättade i för era chefer?

• anderska

Carlan: Hoppas du snart mår bättre!! Kram

Själv ska vi till Mödravården imorgon och bli inskrivna. Känns jätte spännande. När gör dom nästa ul, är det i v 16 ell gör dom det fler gånger när man gjort ivf för att kolla så allt är bra??

• anderska

Idag har jag fått veta att min bästa kompis också är gravid och är i v8-10. Så går allt som de ska krystar vi ungefär samtidigt haha =) Tyckte jag var himla kul =D

• anderska

Idag har vi varit på MVC på inskrivning. Kändes jätte bra att få bli inskriven och få all info och så. Ska få komme på ett besök till innan det är dax för rutin ul. Så den 13 juli hoppas jag få se den lilla och ett pickande hjärta =) Hon klagade dock lite på min övervikt. låg på BMI 27 så jag tyckte inte det var allt för farligt är trots allt en lång jänta :p

Speck: Vilken fin vagn ni har köpt! Ja man bli ju onekligen sugen men kommer inte handla en enda pinal för ens rutin ul visar att allt är bra, det har jag lovat mig själv. Då kanske kan jag börja tänka på saker jag vill ha =)

• anderska
    Kelsson1 skrev 2011-06-23 15:45:14 följande:
    anderska: Konstigt att BM knorrade om vikten, jag har mycket mer övervikt än så o min BM sa inte ett knyst om min vikt. Jag vågade mig på första inköpen i helgen så du behöver inte ha bråttom.
    Hon sa mycke noga att jag skulle vara noga med vad jag äter så jag inte går upp för mycke, för då blir det bara en jobbig graviditet och förlossning. Jag väger 86 kg och är 178cm lång och jag har aldrig varit orolig över den lilla övervikten eller ens brytt mig. Dom på RMC imalmö sa aldrig något! men hon mena nog inte att låta dum utan bara uppmana mig. Det var rolig att träffa sin barnmorska jag är 178 lång och var inte mer än två lortar hög haha =D
  • anderska
    vinterbebis12 skrev 2011-06-23 16:37:45 följande:

Kul anderska! Jag tycker att det är barnmorskans skyldighet att ge en råd och säga vad man ska tänka på. Det fyller ju ett syfte (att man ska slippa komplikationer) och som du säger ville hon inte vara dum utan vill ditt bästa. Vi var också på inskrivning och precis som för er ska vi också få ett extra VUL (elller blir det UL) i v 11. Vi kommer däremot inte att göra KUB. Ska ni det?

Speck: fin vagn och ännu finare katter Cool

jag är nog i v 12 när vi gör vårat extra ul, känns skönt att dom vill ha koll på oss. Jag tror inte vi kommer göra KUB om dom inte påtalar att de skulle misstänka något. Sambon vägrar få veta könet också, och det gör inte mig så mycke hehe. Så länge barnet mår bra och så så spelar de ingen roll för mig om de blir en flicka ell pojke. Vill ni veta vad ni väntar tredjemaj?
  • anderska
    vinterbebis12 skrev 2011-06-23 18:16:32 följande:
    nej, min man vill absolut inte veta det och jag är inte heller så nyfiken. Skrev fel innan, blir i vecka 12 för oss med. Fick en liten extra oro igår då jag fick veta att en nära vän fått missfall i v 11. Vi skulle ha haft samtidigt så precis som med din vän såg vi fram emot att rulla barnvagn ihop. Nu blir det inte så och jag har väl tänkt tanken att risken finns men har då tänkt att det skulle bli vi som förlorade graviditeten, inte de. Nu svamlar jag på. Det som är positivt för oss är att vi har sett hjärtat och då har vi en väldigt stor chans.

Var du nöjd med inskrivningen förresten? Vår BM var jätteförstående för ivf och att man var nervös men kanske inte det mest förtroendeingivande, verkade lite osäker, så vi kanske byter.

Jag känner som du, nu när man sett ett litet hjärta slå så fort känns det mycke bättre och att det även kommer slå om tre veckor då vi är i v12 =) Nu måste du också tänka positivt, bara för vi har gjort ivf behöver de inte betyda att det är vi som får missfall. Även fall man är konstant orolig!!!

Jag hade föreställt mig en äldre rubust dam som skulle va våran barnmorska men istället kom det en liten späd äldre kvinna. Men hon va ju trevlig och vi fick ett extra ul för att jag berätta om min oro. Vi kommer gå till henne nästa gång så får vi se hur de känns =)

• anderska
    strössel skrev 2011-06-23 18:39:14 följande:

Kunde inte hålla mig borta från den här sidan ! =)

Speck: Superfin vagn vad roligt att du har hämtat hem den och nu kan du provköra den !

Anderska: Vad kul med inskrivning jag är lite överviktig men min bm sa inget om det, men dom säger nog bara till för att bebisen och du ska må toppen hela vägen ut, en del bm vågar nog inte säga till tyvärr fast det är bra att dom säger till för då tänker man kanske till. Jag gör mitt bästa för att inte gå upp för mycket eftersom jag vet att jag är mullig. Men BMI 27 tycker inte jag är mycket.

Karmosin: Skönt att allt såg bra ut hos läkaren.

Ego: Går in i v 24 i morgon så skönt det går framåt, har shoppat massor här uppe inte bra får ångest varenda gång. Handlat kläder till bebis och lite till skötbordet, är ju rea överallt =) Men nu sa jag och min man inget mer shoppande förrens efter v 30.

Önskar alla en Trevlig midsommar i morgon !

Va inne och kikade på din blogg. Gud så mycke fina kläder du hittat. Jag blir så sugen på att handla haha. Fin kula du har fått. Längtar själv tills min mage börjar växa, men det dröjer nog.
  • anderska
    Luella skrev 2011-06-23 21:28:15 följande:
    Vickan, det var inte min mening att skrämma upp dig. Ska du gå och kolla? En tjej i en annan tråd fick sammandragningar mitt i natten och fick åka till förlossningen men livmodertappen var opåverkad hos henne och det fanns någon teori om att moderkakan skavde och att det var därför det gjorde ont.

Tredjemaj och Anderska, har man väl sett ett hjärta slå så är risken oerhört liten att något går fel.

Aurora, det låter ju som en SD. Om du är stressad på jobbet och har mycket att göra kan det ju vara så att du känner det först när du kommer hem? Sen brukar det ju dröja innan man varvar ned till viloläge efter ett arbetspass. Tufft att du jobbar natt! Jag jobbade som nattportier i några år och det gick bra men så helt plötsligt klarade jag inte av att vara vaken. Det var hemskt! Efter några månader bytte jag och jobbade dagtid i receptionen istället vilket var tråkigt för nätterna var lite mysiga på något sättl

Strössel, så mycket fina saker du handlat! Var har du köpt den fina mobilen du ska ha över skötbordet?

Ego, jag har handlat lite grann nu men ska nog vänta till höstkollektionerna kommer till butik nu för jag vet att jag kommer vilja handla massor av höst och vinter-kläder. Köpte föresten en cosy sack från Elodie Details. Den är supermysig och bör funka bra i bilbarnstolen när man ska in och ut. www.elodiedetails.com/images/popups/Cosy_retr....
    Karmosin: Tack det lugnar mig att du skriver det. Misstänker att allt med IVF gör att man kanske är lite mer orolig än man borde va.
  • anderska

En liten fråga. Imorse vakna jag med "mens" värk, ell växt värk, är det normalt? Har man växt värk genom hela graviditeten??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011