• Knytet

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat, ok då förstår jag. Bra med sensorn så du kan känna dig lite lugnare i alla fall. Hoppas att den nya kuren penicillin hjälper dig nu !!

Jag vill också se magar Glad

• Knytet

Mariza, förstår dig fullt ut. Längtar också till efter lite mindre oro. KUB är mitt nästa mål men det är ju en evighet tills dess. Hoppas dina sex dagar går snabbt. Vet du hur snabbt man får svaret på KUB ?

Ego, 8+4 idag. Ömma bröst, visserligen lite värre än vanligt pga av att vår 20 kilo tunga vovve hoppade upp på mig och prickade perfekt med framtassarna på mina tuttar, urk. Mår fortfarande illa men inte så farligt, tål dock inte tanken på kött fortfarande. Magen är svullen och nu har jag börjat få rikiga problem tarmarna. Har otroligt mkt gaser som inte riktigt vill komma ut. Hade riktigt ont när jag kom från jobbet igår. Först efter middagen började jag få ut lite luft o det var ingen rolig historia kan jag meddela, ala ägg typ YAK. Mannen jobbade ute i trädgården och jag låg i soffan o släppte säkert ut tio liter luft, hur är det möjligt? Undra på att jag hade ont. Mannen fick en chock när han kom in, det var så illa att han trodde hunden bajsat ner sig. Hehehe. Vad kvinnlig jag kände mig.... Har ont av gaser idag också. Någon som haft samma ?

• Knytet

Massa, vilken fin mage Solig

7879, härligt, GRATTIS och välkommen hit Glad

Tack för alla tips, får prova lite varianter nu framöver. Om inte annat för att min man ska slippa risken till förgiftning...
    En annan grej som jag funderar på. Två morgonar på rad har jag haft problem att kissa. Jag är så nödig att jag nästan sprängs men det kommer typ inte en droppe. Det är som att det krampar på något sätt. När jag varit uppe ca en kvart släpper det och då går det bra. Dock ingen supersprutt som jag är van vid utan snarare löjligt klent tryck, men som varar länge istället. Man får inte ha brådis Obestämd Verkar också ha fått en fin "sprinkler" effekt som jag inte annars brukar ha. Tur det finns våtservetter...Det är mycket som händer hela tiden...hihi

Just det, pratade med Örebro om hur länge jag skulle fortsätta med Östrogen och Progesteron. Tom vecka 9+6 sedan skulle jag sluta tvärt. Min läkare nere i Södertälje hade jag för mig hade sagt annorlunda så jag ringde honom och kollade för säkerhets skull. Samma dos tom v 9+6 sedan ska jag trappa ner till två om dagen en vecka och en om dagen yetterligare en vecka var hans rekomendation (samma som Huddinge doserar en ÄD patient). Jag litar mest på honom och tycker det låter vettigare att trappa ner än att bara abrupt avbryta. Jag har ju ingen aktiv äggstock som signalerar till hjärnan  att producera något hormon så det är ju viktigt att man inte slutar för tidigt. Suck att det alltid ska vara olika info från olika läkare...

• Knytet

Mariza, håller tummarna att allt går bra på KUB imorgon. Skönt att man får svaret direkt. Väntar tillräckligt på allt annat tycker jag. Det kommer gå bra den här gången, det är jag säker på.

Inanna, skönt att vara ledig och kunna ladda inför FL. Sen får du en renoverad och fin lägenhet också Glad

EGO, var på toan och tryckte ut några hårda kulor och nu kom det lite beige igen. Har ju varit vitt som snö det senaste så nu blev jag orolig igen. Ringde min barnmorska och fick en UL tid till imorgon 16:20. Skönt att dem verkligen lyssnar och att jag fick en tid så snabbt. Man är ju nojjig alltså. men jag orkar bara inte vänta på KUB i vecka 14...... 9+2 idag. Hoppas allt är som det ska nu.....

• Knytet

Kelsson, tror egentligen också att det är bra, men blir så trött på mig själv när jag börjar nojja över minsta lilla. Hoppas jag snart kan lugna ner mig lite.

7879, härligt att höra att du mår bra. När ska du på inskrivning ? Planerar ni göra KUB ?

• Knytet

Mariza, STORT grattis tjejen. Underbart härligt :). Nu kan du säkert slappna av lite o tillsammans med mannen berätta för hela världen. SKÖNT

MissCat, fin mage. Min är också större än vad jag tycker den borde vara i vecka 9+3. har ju alltid varit spinkig med platt mage så det känns väldigt ovant, fast på ett bra sätt :). Hoppas du snart blir kvitt din infektion så du slipper tänka på det iaf.

7879, vi har KUB inbokat till 10 Juli, vecka 13+3. Har inte heller funderat på hur vi ska agera om vi får dåligt resultat. Det får inte hända helt enkelt.

EGO, jag råkade ut för nästa jobbiga grej idag. Var uppe flera gånger inatt o kunde inte kissa, gick inte på morgonen heller. Vid tolv fick jag panik när det bara sprängde i blåsan o fick ta mig till närmsta vårdcentral för hjälp. Det var en ganska tafatt sköterska som skulle tappa mig o som hade problem att sätta katetern. Hon trixade o grejade o sa att det såg ut som om jag hade flera urinhål, jaha sa jag förvånad. Inte vet jag hur det ser ut, har liksom aldrig haft några sådana böjelser. Hon sa att det var som spasmer, kramper så det gjorde det svårt att få in katetern. Ja lika svårt som det var för mig att få ut något därifrån. Sen frågade hon om hon var på rätt ställe. Hur ska jag veta det, jag brukar väl inte köra upp grejer där liksom, suck. Hon fick hämta mer bedövningsgel o slutligen fick hon den på plats. Vilken lättnad. Tur jag hade min UL tid hos läkaren på em så jag kunde ta problemet med henne.
    UL gick bra, plutt var nu tre cm lång och hjärtat tickade fint på :).
    Sen fick jag gå o kissa första gången efter tappningen, det gick men sved en del o det kom lite blod. Ska lämna in urinprov för odling imorgon bitti för att utesluta UVI. Sen får vi se om det händer igen då får vi åka in akut. Kan säga att nu kan jag kissa, men vill nästan inte för det känns som jag kissar taggtråd. Dem har retat upp o ev gjort lite sår som svider nåt enormt. Hoppas det går över snabbt för nu skriker jag när jag kissar o det kan ju upplevas som lite märkligt på jobbet imorgon, hehe

• Knytet

MissCat, GRATTIS till lycka KUB. Bra resultat. Härligt då var även den biten avklarad Solig. Jag hoppas verkligen det är UVI för mig också, blir lite orolig att det kan vara något annat. Vill inte att nån ska in o böka mer med mig just nu. Vill bara ta det lugnt. Konstigt att det ska vara så svårt att få bort din infektion. har du provat olika kurer eller har det varit samma penicilin alla tre gånger ?

Inanna, tack vännen, KRAM 

• Knytet

Söte, stort grattis till lilltjejen !!! Härligt att allt gått bra o hoppas ni snart får komma hem.

Najje, vad söta dina små verkar vara som håller varandra i händerna :) gulligt.

EGO, har inte fått svar på UVI provet ännu men kan kissa normalt nu så tror inte det är det. Verkar som det har något med när tarmen är full att göra. Ska köpa bulk medel på apoteket imorgon :)

• Knytet

Tack tjejer, det funkar bra med mitt kisseri nu och illamåendet är lite bättre också. Spyr dock lite galla varje morgon innan jobbet men det kan vara en kombination av graviditet, trötthet och att min arbetplats är som en tomteverkstad eller ett gökbo.... Känner mig i alla fall inte så nervös för missfall längre, känns mer som att allt kommer gå bra. Är mer nervös för hur min brudklänning ska sitta den 21 Juli. Köpte den innan jag blev gravid Tungan ute

MissCat, lilla gumman vad du får gå igenom mycket. Nu måste du ta det lugnt och lyssna på kroppen så att du får må så bra som du kan. Spännande med RUL o se om det är en pojke som du tror Solig

Inanna, skönt med nedräkning. Hoppas du får en riktigt lugn och skön tid för att ladda upp nu {#emotions_dlg.flower}

Najje, men jösses vilka små sötisar. Ojojoj Hjärta

7879, du mår fortfarande bra ? Har sluppit illamående helt ?

massa, mysigt med lapptäcket. har ett fint i rosa färger som jag gjorde i skolan. Fast då måste det bli en liten Leia, och det vet vi först den 21 Augusti. lååångt kvar.

Kelsson, hur mår du o sessan ? Skönt att vara hemma och njuta nu när sommaren kommer va ?

Söte, skönt att allt går bra. Hoppas ni snart är på hemväg !!!

Kattm, tack. Hur går det för er ? Jag läste tillbaka i tråden och kunde inte sluta gråta över din historia. Har en vän som råkade ut för något liknande och vill bara säga att jag tänker på er....Hjärta 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011