Inlägg från: MissCat |Visa alla inlägg
  • MissCat

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Tack och en stor kram till dig med! Hur mår lilla Jenni?

• MissCat

Hehe Knytet nu fick jag mig ett härligt skratt med ;D Gaser har jag också haft ont av, tror det är vanligt. Ett tips jag har fått är att köpa Minifom i tablettform på apoteket. Det råder man även till de som skall göra kejsarsnitt eftersom man tydligen får ordentligt med gaser. Det gör ju så himlans ont.....

Annars är det som massadillan skriver, kumminavkok driver ut gaser med. Det är en dryck jag gav min äldsta dotter när hon hade kolik. Mycket pruttar blir det.....

Konstigt det där med kött egentligen, jag vill inte heller äta kött, tål inte ens tanken på att äta stekt kött. Däremot så klarade jag av att äta kokt korv med bröd igår men det luktar inte lika mycket av kokt som stekt.

• MissCat
    Luella skrev 2012-06-13 14:24:14 följande:
    MissCat: stackare! Ta hand om dig vännen. Kram
    Tack Hjärta
  • MissCat

Knytet: Kan det möjligtvis vara så att du egentligen skulle ha mens nu i dagarna? Då kan det komma lite färgade flytningar, så var det för mig. Tror också att det kommer se alldeles normalt ut på VUL idag för dig :)

7879: Välkommen hit :D Hur har du det med dina symtom?

Mariza: Jag tänker på dig idag inför ditt KUB, jag förstår din oro. Har själv KUB imorgon och är jätteorolig inför det för jag inser att det där jäklarns blodprovet kan dra ner siffrorna ordentligt och att jag måste göra fostervattensprov om det avviker för mycket, jag vill verkligen inte göra det för bara tanken av att de kör in en nål i min mage just nu är otroligt hemsk. Helst skulle jag vilja bli sövd under det ingreppet men det går ju inte...

Jaja nu målar jag fan på väggen med :P Vi får hoppas på att vi får bra siffror, lova att meddela oss så fort du kommer hem nu Mariza :)

Själv har jag fått både näringsdryck och blodsocker sensor insatt så att den kan varna mig innan det händer saker. Slutade med mitt penicillin igår men känner dessvärre fortfarande dragningar i urinröret :( så jag får be de skicka urin på odling imorgon när jag skall dit. Att det aldrig kan gå över........

• MissCat

Jag ville visa er min mage eftersom jag själv tycker den är stor för att vara i vecka 12+1. Visst är den såklart svullen med alla uppblåsta tarmar men såhär stor har jag aldrig varit med om i mina två tidigare graviditeter. Bortse gärna från mina strimmor på magen, ser ut som värsta Sverigekartan Skrattande
  • MissCat

Tillbaka hemma efter KUB test. Kan säga att era lycka till har hjälpt även mig med mitt resultat Skrattande

Jag fick ett väldigt bra resultat och bebis var väldigt rolig för BM sa att den ville ligga på mage och nära mig så jag fick gå kissa för att den skulle lägga sig i läge men nej den flytta sig :P då fick jag ruska om magen lite för att den skulle flytta sig hihi den var duktig och gjorde som jag sa :D Hon fick fram fin ryggrad, händer, armar och ben såg normalt ut. Sen kom lilla nästippen fram och man kunde även se att den hade svalt fostervatten hehe.

Mina resultat blev:

DS 1:307 och det testet skall ligga över 1:200 så jag låg en bra bit över sa hon.

Trisomi 18 och 13 är mycket allvarligare sjukdomar och där fick jag som Mariza 1:20 000

Nackuppklarningen var 1,6 mm

Bebis har hunnit bli: Sitthöjd 5,6 cm och hon pratade om 12 cm med benen och  hela längden men det låter mycket, väldigt långa ben då ;P

Så vi blev så glada över resultatet att vi fick tårar i ögonen samt att jag gav BM en kram.

Sen lämnade jag urinprov, för jag känner av min uvi fortfarande och mycket riktigt så har jag kvar den. Hon ville boka tid på direkten med läkare för att diskutera hur man går vidare eftersom jag behandlats nu 3 ggr på 1 månad och det fortfarande inte går över men vi hade inte den tiden eftersom vi skall vara på begravning i em. Så det blir på måndag morgon då jag ändå skall träffa andra läkare på samma sjukhus. Så fortsättning följer även där..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011