• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tredje maj: Oh yes, dom har gravid träningskläder, typ någon byxa å sen t-shirt/linne. Byxan kostade 199 kr å de kan du lätt ha efter grav oxå, bata en reså du kan dra upp eller ner på magen.

det där med kläder, jag är normalt en 44:a, men köpte 46 i jeans och jeanskjol. Kjolen är grym men jag känner arr jag minsann lagt på mig lite om rumpan efter semestern så jeansen känns lite tightare. Är mkt osäker på om dessa kommer fiunka så många veckor till dessvärre.

Hm det där med IVF är lite svårt, jag har berättat för vänner och familj och vissa nära kollegor. De andra har inte frågat så jag har inte behövt fundera på vad jag ska svara. Jag hade nog sagt att det tog lite tid, men att nu så . Å det är ju så, de flesta får ju kämpa rätt länge innan det vill sig oavsett IVF eller inte. 

• Jis

Jag var på 40-års fest igår, en annan tjej har jag träffat innan två ggr, nu var hon i v 32, och vi insåg att nästa gång vi ses har vi barn båda två. Vi var helt chockade båda två :). Shit, vi ska få ett barn!!! Blir alldeles bubblig innombords när jag tänker på det :) Idag går vi in i V 26, roligt!

• Jis

Hoho, skadeglädjen är total i hushållet. vi var på 40-års fest igår, jag gick hem vid kvart i två typ, min man kom hem en timme senare, snor full. Somnar och vaknar nu!! med världens huvudvärk, illamående å bara blä. En annan har varit uppe sedan 8, käkat frukost med ett par kompisar städat och tvättat. Gud va skönt det är att vakna och må bra!!

• Jis

Välkommen hit Najje. Här ska du stanna tills the bitter end..eller iaf tills barnet är ute

Åh, gud, vilken grej, idag har vi tagit bort sängstommen och satt dit ben på sängen, allt för att en spjälsäng ska på plats. Nu väntar jag bara på sängkappan jag beställde från Ellos ska komma så kommer det bli toppen! 

• Jis

Appropå kommentarer om IVF, jag hörde ave n kompis att någon hade frågat om oss och om F skulle gå på vanligt dagis eller om det fanns nått speciellt IVF-dagis. alltså, jag höll på att trilla av stolen. Folk är så okunniga så det finns ju inte!!

• Jis

Anderska: Vaddå hormonell, nu sitter jag på jobbet å blir så rörd av din kommentar om min blogg att jag gråter...haha, dags att gå hem. Tusen tack iaf!

Visst är kommentaren underbar, när jag hörde den så höll jag på att trilla av stolen. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011