Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje79 skrev 2011-09-02 22:04:31 följande:
    Vickan: tack för svar, det ska jag göra! Ska du gifta dig???? GRATTIS!!! Åh vad roligt!

Tack, ja nästa lördag . Men vi kör lilla varianten med bara närmsta/närmaste (vad heter det?) familjen.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I
    Najje79 skrev 2011-09-02 22:22:27 följande:
    Åh vad mysigt! Vilken vacker brud du kommer vara med bebismage! Grattis igen!

Vad snäll du är, ser framför mig hur jag kommer stå där som en klyscha (mer eller mindre höggravid och en snorig tvååring hängande i klänningen ) . Men ska bli jättekul. Undra om jag får på mig ringen ens....blir kanske lillfingret och sedan runt halsen till en början.
  • Vickan I

tredjemaj och Jis - Fick inte in bilderna på ngt bra sätt så hoppas länkarna fungerar:

Denna klänning:  
    http://nelly.com/dk/graviditetst%C3%B8j/t%C3%B8j/kjoler/mama-licious-100226/frida-chiffon-dress-6935-12/

Denna kappan:
    http://nelly.com/dk/graviditetstøj/tøj/jakker/mom2mom-100177/cashmere-coat-design-7260-12/

Jis - Jaaa det är säker hemskt amerikanskt, men jag fick det och blev jätteglad . Var en rolig sak mest och något jag absolut var värd efter allt slit med IVF, hormoner, graviditet och förlossning . Sambon hade köpt ett smycke från http://shop.amandaegilson.com/ . Ett halsband med två namnbrickor (sambons namn på en bricka och sonens namn och födelsedata på den andra). Ja det graverades efter han var ute såklart . Nu ser jag verkligen fram emot att få sätta dit ännu en bricka med nästa barns namn .

• Vickan I
    MAMALICIOUS FRIDA CHIFFON DRESS

Provar igen, men klänningen ser tråkigare ut på en docka än på model men fick inte in den bilden...

Mom2moM - Cashmere Coat Design
  • Vickan I

tack tjejer . Klänningen känns lite lagom för ett enkel vigsel i stadshuset. Har en liten boleroaktig jacka också att ha över klänningen (samma färg) om det känns avklätt. Tur man fått lite gravidtuttar att fylla ut v-ringningen med .

Jis - Klart du ska ha dig en lite present om du vill det . Är int eså mkt för smycken annars, men halsbandet betyder oerhört mkt för mig. har det inte varje dag, men har det alltid på mig när jag behöver tur. Så det är på vid varje vul, ul, rul, tul och allt annat vi gjort.

karmosin - Nej inte nervös alls, men kanske för att vi gör det enkelt med närmsta familjen bara. Inga långa löften att memorera och läsa upp . kan inte riktigt förstå att det är nästa helg heller haha.

Speck - Men vad skönt. Klart du ska vara glad och härligt att få sova själv! Varje framsteg är underbart, men bli inte besviken om det en dag backar tillbaka en tid för att sedan fungera igen. Mkt händer i alla utvecklingssprången som kommer

dealiy - Sköra slemhinnor och allt möjligt kan göra att du blöder lite. Brunt är ju gammalt också så säkert ingen fara. Skönt att de lyssnar på dig och tar din oro på allvar iaf. Hållere tummarna att du får komma in och kolla så att du kanske kan slappna av lite sedan iaf. Från vecka 6+0 brukar man säga att man kan se hjärtat slå, men beror lite på hur bra maskinen är och hur skicklig läkaren är också.

• Vickan I
    najje - Nej Alvin får kläs i ngt annat fint. Han skulle vägra ha ngt som en kostym på sig då han skulle klaga att det var obehagligt . Han köper bara byxor med mudd i midjan nu haha.

Tack cattm    

Anderska - Härligt med semester. Har också flugit som gravid, med både sonen förra gången och i denna grav och inga konstigheter. Tänk bara på stödstrumpor på, inta vätska och vicka på tårna då och då/upp och gå lite. Jag har fått sagt till mig att det långt innan blir för varmt för dig som gravid, så att du vill ur solen innan bebis i närheten tar skada. Men man kanske inte vill ligga och pressa för det. Men man har ofta lättare att få fula pigmentfläckar som gravid så därför ska man också akta sig lite för solen.

Jis - Vad roligt att sängen blev fin . Jag använder vanliga boxertrosor fast i större strl. De ser iofs precis ut som mammatrosorna från hm. 

dealiy - Skönt att det redan slutat. Det bådar ju mkt gott . Ingen fara det där ska du se.    
  • Vickan I
    dealiy - Ja precis, Alvin är vår lilla trotsiga kille här hemma .

Tack tredjemaj  hoppas det. 
  • Vickan I
    dealiy - Han verkar glad i att få en bebis, men vet inte hur mkt han förstår. Han kramar ofta magen och säger "min bebis" och att han ska bära den och mata den. Men frågar man om han tror att det är en flicka eller pojke i mammas mage så svarar han "nääää det är en bebis ju . Hoppas det bruna fortfarande håller sig borta. jag mådde inte illa allas förra grav och bara liiiite denna gång om det typ dröjer mellan målen så det måste inte vara något dåligt att inte må illa.

kelsson - Ja känns bra med den här klänningen istället. Särskilt som jag precis tryckt en Donken nu också . Kul att kryssningen blev så lyckad och vad roligt med syster som överraskar.

Speck - Jag var också nervös över att sambon skulle börja jobba, men vet du det var ganska bra. För då plötsligt måste man göra själv och man vågar prova sig fram på ett annat sätt, när ingen är där och kan fixa åt en eller kolla över axeln. vad jobbigt med en bökig natt. Se till att få sova så fort bebisen gör i början. Kan vara svårt att lägga sig i tid och otid, men den lilla vilan även om man inte somnar är guld värd sedan.

Lillstintis - Tack   . Vad roligt att höra att du kan börja slappna av liiite iaf och njuta av att äntligen vara gravid. Vi förstår dock alla din oro här inne. Ah det kanske är sådana trosor jag ska satsa på då jag tycker de jag har skär in under magen nu.

Strössel - tack rara du . Lyx att inte bli större om baken .

karmosin - Åh stackars lilltjejen. Usch Alvin är ju ett laktulosbarn. Så hemskt se dem kämpa och ha sig . Tur hon är bättre nu iaf. Heheh när man ändrar äckelfokus. Senast sonen var magsjuk fångade jag det med händerna för att rädda soffan....prioritera haha....Skulle ngn sagt att jag skulle göra så för några år sedan hade jag sagt att de var galna .     
  • Vickan I

Vad roligt att ha dig här Lindis .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011