Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
![Solig Solig](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
Och så läser jag och lär vad ni skriver om här, men jag har ju inte så mycket att tillföra angående sömn. Däremot suger jag åt mig som en tvättsvamp.
En fråga till er som är lite mer framöver än vad jag är. Alltså ni har gått igenom det här som jag är mitt i.
Kände ni ökad nedstämdhet i slutet? Jag är i vecka 33+2 nu och har varit riktigt grinig och deppig. Nu är det givetvis så att min långvariga sjukdom kan vara en förklaring eftersom jag är mer eller mindre instängd hemma sedan 1,5 månad. Jag har försökt vara ute lite men hela kroppen verkar nedsatt så jag börjar hosta som en galning. Så självklart påverkar det mitt mående att jag känner mig inspärrad och missnöjd. Man letar liksom saker att städa och väggarna kryper inpå.
Men rent allmänt. Har ni känt av lite mer nedstämdhet eller andra känslor i slutet? Brukade det variera eller höll det i sig hela vägen i så fall?
Ska jag vara riktigt ärlig så det enda jag skulle vilja göra just nu är att åka ner på Bishop's, ta en stor, kall Staropramen och äta en gormbricka till. Men det ska jag ju såklart inte göra. Men det skulle sannerligen lätta upp stämningen lite känner jag. Idag har jag vrållängtat efter en kall öl - jag gillar tyvärr inte dom alkoholfria så jag har inte druckit öl sedan i augusti. Eller jo, jag har provsmakat några alkoholfria men tyckte det var blaskigt eller konstiga bismaker. Men EN kall öl just nu och deras gormbricka skulle göra mig som ett barn på julafton. Men, den tiden kommer när jag kan njuta av det.
Jag har såklart hellre bebisen i min mage och avstår - men längta får man göra!