Inlägg från: Vickan I |Visa alla inlägg
  • Vickan I

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Usch då strössel . Hoppas allt såg bra ut. Kram

Lillistintis - Nope inga nerver alls faktiskt. Men så litet med bara närmsta familjen och inga tal och grejer att memorera så inte så mkt att bli nervös för kanske. Sambon sade det igår att efter nio år ihop och snart två barn så oroar man sig inte för att den andra ska få kalla fötter direkt . Tyvärr överskuggar oron över graviditeten lite av vigseln också och tar tankarna i anspråk. Särskilt idag då jag haft så jäkla ont högt upp i magen. Sambon fick komma och hämta mig med bilen då jag inte kunde ta mig hem från centrum, så nu ska jag vila och se om det ger med sig.   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Strössel - Skönt att allt verkade ok ändå. Se till att vila dig ordentligt nu. Allt som kan vänta får vänta och bebisen bryr sig inte om inte allt är fixat tiptop till den kommer .

• Vickan I
    Speck - Var inte så hård mot dig själv. Men vet hur det är med dåligt samvete som dyker upp då och då. Man kan bara göra vad man kan. På förlossningen efter att vår korv var ute glömde vi helt bort att det skulle komma barnbeck och vi blev ju lämnade själva då. Så när vi upptäckte det hade korven haft det i blöjan läääänge och då kände jag att jag aldrig skulle greja att bli en bra mamma och lipade. Dramatisk ja . Men som sagt sätt dig och amma i ett annat rum själv i lugn och ro och skit helt enkelt i alla andra. Korven somnade också hela tiden när han ammade och inte lätt hålla dem vakna då.

Lindis - Skönt höra att allt är bra, men det visste vi ju .  
  • Vickan I

Hej tjejer och tack för tankar och lyckoönskningar . Så var man fru nu . Allt blev jättebra och vår lilla korv skötte sig så himla bra hela em och på middagen. Satt som ett ljus i över två timmar på restaurangen (med en liten bilmuta iofs) och var så "snäll".  Känns toppen allting, men trött trött. Sov som vanligt som en kratta så en natt på hotell hjälpte ju inte, men roligt komma bort lite ändå. Men tidig kväll ikväll.

Har läst igenom allt ni skriver, men för trött för att kunna tänka ut ngt vettigt att skriva just nu...Hoppas alla mår bra och att blödningar och krämpor hållit sig borta för er som hade det. Stor kram   

• Vickan I
    Tack  

Speck
    - Ja jag byter till sambons, nej min mans heter det ju nu efternamn. Hade tänkt dubbelefternamn först men blir jättelångt då både mitt förnamn, andranamn och eget efternamn är långa namn. Så måste öva på att få till en fin signatur nu .
  • Vickan I

Stort välkommen hit Enya . Har tyvärr inga bra tips om vart du kan göra VUL.

• Vickan I
    Kasa - Nej jag kunde faktiskt koppla bort oron och njuta av dagen/kvällen nästan helt . Men nu inför blodprover och TUL imorgon är det tillbaka igen. Ska även träffa läkaren på spec.mvc imorgon så får så vad den läkaren säger om allt då och sen efter det till vanliga bm. Så jag får många chanser att ösa ur mig imorgon....kommer gråta och gråta om jag känner mig själv rätt. Nej nu är det iväg till dagis.
  • Vickan I

Stort grattis Najje vad häftigt ! kram  

• Vickan I
    strössel skrev 2011-09-13 07:41:21 följande:
    Ego: Idag blir det föräldrautbildning kl 9-16 och jag mår så illa, undra hur det kommer gå.

Usch vad jobbigt, men de om några kommer nog förstå om du ser hängig ut och de är inget magiskt de lär ut så är du kass så stanna hemma och vila . Vi gick bara på första mötet, men klarade oss bra ändå med sonen.

Najje - Hur känns det idag, smält den stora nyheten . kram

Ego: Sitter och räknar ner tiden för att åka till KS. Först blodprov, sedan TUL och efter det läkarbesök för att sedan åka vidare till vanliga bm också. SKa bli intressant se hur bebis växt, då magen inte riktigt gjort det. Inbillar mig att det är för lite fostervatten nu bara för det.   
  • Vickan I

Hej alla och en STOR kram till alla trötta, nattkissande, överarbetade, krämpiga och (nattammande) tjejer . Ni är jäkligt bra allihopa och det är underbart att vi alla kan gnälla av oss lite här utan moralfingrar som pekar och säger att vi enbart ska vara tacksamma för att vi äntligen lyckats i IVF-cirkusen. Att vi alla tackar vår lyckliga stjärna för att vi är gravida är det ingen tvekan om, men liiiite jobbigt måste vi få tycka att det är ibland ändå .

Ego - TUL idag gick bra, bebis ligger endast -5% och allt såg ut som det skulle. Hade sedan möte med läkaren på spec.mvc och tid för igångsättning är nu bokad på förlossningen till den 10 oktober! Läskigt och skönt samtidigt. Men skumt att BF flyttats med typ 16 dgr. Skönt med ett vettigt samtal denna gång , då läkaren sist inte var någon höjdare . Fick även träffa narkosläkare och diskutera epidural mm. Hur sjutton ska jag våga ta den!!?? Känns himla bra att saker och ting börjar falla på plats nu, det hjälper mkt i oron. Var sedan på mvc och min bm för vanliga mät- och lyssnarkollen och magen dippade ännu mer denna gång, ner på undre strecket, men spelar ju ingen roll när TUL var bra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011