Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan: Du gissar helt rätt, om vi mot förmodan inte ångrar oss efter att vi har pratat med någon säljare. Men än så länge har vi gillat Emmaljunga o Brio bäst. Fast såg en vagn i Solna C igår för typ 3500kr (vet inte om det var bara ramen) men om det var hela vagnen kan jag tänka mig att ändra uppfattning om märke, var inget märke jag kände igen (kommer självklart inte ihåg vad det hette ).

• Kelsson1

Speck: Tänk känns som nedräkningen har börjat för dig nu . Hade bebis fixerat sig? Hoppas att du blir bättre snart. STOR KRAM!

• Kelsson1

Speck: Är du helt säker på att bebis inte försöker komma ut via naveln . Jätte fin mage!
    Vad var det för vagn ni till slut köpte (kan inte komma ihåg, gravidhjärna du vet )

Carlan: Väldigt fina namn. Frågar samma som Speck, ska ni ta reda på kön?

Strössel: Om du är förkyld ska du ta det lungt o vila nu. Krya på dig!

Ego: Var o kikade på vagnar, lutar åt att bli en Emmaljunga Classic Sport, minst plastdetaljer på den o maken är som sagt inte förtjust i för mycket plastdetaljer Färg har vi inte bestämt än, är såååå svårt utifrån bilder. Vi var in till babyproffsen i Barkarby. Vet ni någon återförsäljare som har väldigt många olika Emmaljunga vagnar hemma så man kan titta o se färgerna i verkligheten?

• Kelsson1

Glömde att vi hittade en helt underbar skötbord/byrå på babyproffsen, blev sååå sugen på den. Kruxet är att den kostar 4200kr o jag vet inte om vi får plats med den någonstans i lägenheten...

• Kelsson1

Vickan: Stämmer, bara sex färger som sittvagn men inga begränsningar för liggkorgen.

Speck: Jag vet att jag har dyr smak alltid varit mitt problem, gillar det som är för dyrt för mig . Men grejen med den här byrån var att det fanns en skiva undertill som man kunde som dra ut för att få den till skötbord annars var den som en vanlig söt barn byrå. Nu har verkligheten ändå hunnit ikapp mig, vi har mätt i både toan o sovrummet, vi får helt enkelt inte plats med den! Inte med andra skötbord heller så för vår del får vi köpa skötbord som fästes ovanför spjälsängen Obestämd. Fördelen är att det blir billigt men hade gärna köpt skötbord men finns det inte plats så finns det inte plats...

• Kelsson1

strössel: Ni har ju god tid på er innan det börjar vara panik med skötbordet . Jag ska till BM om en vecka, känns fortfarande som en evighet dit. Det är andra besöket, vet du vad jag har att förvänta mig? Just nu känns det rätt menlöst att träffa henne...

• Kelsson1

carlan: Måste ändå vara skönt att ha nästan allt klart, går ju åt mindre pengar den här gången för er . Vi har alla inköpen framför oss, o samtidigt måste vi byta bil och försöka spara pengar. Hur nu allt det ska gå ihop...

• Kelsson1

strössel: Då förstår jag vad du menar. Ditt bebisrum ser då ut ungefär som vårt vardagsrum såg ut när vi kom hem från semestern. Nu har vi rensat bort det mesta men på grund av att maken haft ont i ryggen så finns det någon enstaka låda kvar som borde bäras upp till vindan...
    Hur var det, hade du själv testat Ullaredspåsarna till pampers blöjhink eller hade du bara hört att de passar?

• Kelsson1

strössel: Tack, för info. Om vi åker dit får jag fråga dig vilka refiller det var man skulle köpa

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011