Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gloxi skrev 2013-04-18 20:20:48 följande:
    Sun, som jag skrev i din andra tråden. Jag tippar på att du blir mamma snart. "Hjärta" Vet du vad?! Även om det kan kännas skrämmande, så kommer det att gå galant. Det är det mest naturliga i hela världen att ta hand om sin bebis. Iaf för oss som är lite äldre och har längtat länge. Stor kram!
    Ja. Det ser faktiskt ut som att det blir ganska snart.

För er andra kan jag berätta att jag är inlagd igen, för tredje gången. Mitt blodtryck spökar och har pendlat mellan 150/95 och 110/88. Undertrycket är mest intressant. Jag har också haft vilopuls på 111. De är oroliga för min hälsa och är nog i valet och kvalet om jag ska sättas igång närmaste dagarna. Vi får säkert se lite vad alla prover säger. Dom har tagit prover på lever, njurar och koagulation samt hb och jag ska köra blodtryckskoller flera ggr/dag samt CTG. Flödet i navelsträngen var finfint idag, men jag oroade mig lite för att hans kurva var "annorlunda". Fortfarande fin enligt det som det ska se ut, men inte alls sig lik.

Så vi får se om jag är mamma innan jag åker härifrån den här gången, eller om jag får hem och knipa någon vecka till. Glad 
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-18 20:20:48 följande:
    Sun, som jag skrev i din andra tråden. Jag tippar på att du blir mamma snart. "Hjärta" Vet du vad?! Även om det kan kännas skrämmande, så kommer det att gå galant. Det är det mest naturliga i hela världen att ta hand om sin bebis. Iaf för oss som är lite äldre och har längtat länge. Stor kram!
    Och tack för peppning. Lite läskigt är det. Hjärta
  • Sunseed

Och just det ja. Hans tillväxtkurva ser ut att börja plana ut. Tidigare har han legat kring -14% och nu -25%.. Beräknad vikt ca 2 kg och jag är i vecka 36 (35+3).

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-19 07:49:07 följande:
    Sun, absolut. Men, det är också grymt spännande. Jag satsar på att du kommer hem med bebis. Hoppas innerligt att du får en fin upplevelse. Du verkar vara i goda händer, som tur är. Uppdatera gärna när du orkar. Sköt om er! Stor kram
    Jag kommer att bli igångsatt nästa vecka eller veckan därpå. Jag är fortsatt inskriven men får åka hem och sova och komma in på täta kontroller. Så du har nog rätt. Denna inskrivning kommer nog att sluta med en bebis. Jag är lite i chock, så nu ska jag försöka smälta det här.
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-04-19 07:20:48 följande:
    Sunseed: Varma kramar och hoppas att det ordnar upp sig snart på ett eller annat sätt! Skönt att veta att de håller koll på er båda.
    Tack Hjärta
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-04-19 13:10:28 följande:
    Sun, förstår att det är chockartat. Men, bättre att lillen kommer ut när han inte ökar i vikt, som han skall. Du mår ju inte heller allt för väl... Kram
    Precis så. Då kan vi båda samla kraft i det fria istället. Hjärta
  • Sunseed
    Söte79 skrev 2013-04-19 16:47:32 följande:
    Lycka till Sunseed!! Kommer gå bra! Jag fick ju lilla Ophelia i v. 33+6!
    Aurora1979 skrev 2013-04-19 16:55:35 följande:
    Sunseed: Det kommer gå fint ska du se! Wee snart är du mamma! ;)
    Tack, vad ni är gulliga!

• Sunseed

Kort resumé sedan sist. Ingen igångsättning på gång ännu för nu har vi fått bukt med mitt blodtryck med lågdos Trandate så jag ligger på 110/80. Min puls är för första gången sedan embolin nere i 88. Tidigare har det titt som tätt dunkat på i hela kroppen upp emot 110-115 i viloläge. Det har varit enormt påfrestande. Jag låg inne i ett par dagar med nattpermis och var på dagliga kontroller men blev utskriven i måndags. Vi kör nu flödeskoller varannan dag på bebisen och så kollas CTG också. Imorgon är det dags igen. Han mår oförskämt bra i min mage, och så länge han gör det och så länge jag orkar så får han boa kvar även om jag inte går tiden ut. Nästa vecka är han fullgången och då har vi också vårt sjätte TUL (vi har kört varannan vecka hela våren). Sist började han plana ut, så vi ska se lite åt vilket håll det bär nästa vecka. Utifrån det fattar vi beslut om igångsättning. För både min skull och hans skull så är det bättre ju mognare vi båda är inför en förlossning.

Nu har jag gissat fram och tillbaka (men också fått lite olika besked beroende på min hälsa som har svajat) men jag gissar att vi är föräldrar inom två veckor i alla fall. För om han är fullgången nästa vecka så bestämmer vi säkert ett datum för att få igång det. Det återstår att se.

• Sunseed
    Kelsson1 skrev 2013-04-25 11:57:06 följande:
    Sunseed: Skönt att det går åt rätt håll o nu är det inte lång tid kvar. När du stått ut så här lång tid så är ju två veckor ingenting . Stor kram till största kämpen!
    Nej, nu känns det helt okej med två veckor faktiskt! KRAAAM Baby
  • Sunseed

Jag har för mycket tid för mig själv i horisonalläge så idag har jag börjat fundera på en sak. Om fostervattnet går hemma, t ex i soffan eller sängen. Måste man slänga möblerna då? Och hur fräscht är det att komma hem till det om det är bråttom?

Jisses... Hoppas den här resan tar slut snart för nu surrar skallen. haha  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011