Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

strössel: Nej har den i bakvägg så den borde inte hindra något. Du ska definitivt inte stressa upp dig, speciellt inte om du känner bebis varje dag.
    Det jag mest undrade över var att i vilken vecka ska man börja känna bebis varje dag? Det var väl någon magisk vecka som bebis skulle kännas varje dag o gjorde man inte det kunde man be om extra ul? Eller har jag missuppfattat allt igen?

• Kelsson1

strössel: Fick ju ett UL igår så får nog ta o lugna ner mig lite ett tag åtminstone . Det var skönt att höra att allt var bra med bebis men tanken var väl inte riktigt att få UL en gång i veckan heller... Visst det var ju inte bara för att utan jag hade verkligen ont o var super orolig.

• Kelsson1

Speck: Tack, magen känns redan lite bättre. Men det har varit en kommer o går smärta, men hoppas den håller sig borta ett tag nu .
    Jag tog inte alls illa upp om kommentarer om släp o många gäster. Jag vet att alla vill vi olika saker den speciella dagen o det som passar dig kanske inte passar mig osv. Huvudsaken att man själv är nöjd! Det finns inget rätt eller fel för den dagen i min mening, bara det som passar paret i fråga.
    Jag älskar att prata om bröllop o läsa om det, därför flikade jag in hur det var på mitt

Cattm: VÄLKOMMEN O STORT GRATTIS TILL GRAVIIDTETEN ÄVEN HÄR!!!
    Härligt att VUL gick som det skulle, nu kan du andas lättare, för har man sett hjärtat slå så minskar MF risken.
    Men vad spännande att ni ska berätta för familjen i helgen, ska bli så roligt att höra deras reaktioner De lär bli glatt överraskade
    Jag väntade också med att berätta på jobbet till efter KUB, vågade inte riktigt tro att det var sant innan det (jo jag är väl lite trög .

• Kelsson1

Aurora: Tänk på vilket tillfälle till att rensa ut en massa "skit" man får vid flytt. Helt otroligt vad man samlat på sig (åtminstone jag). Tillbringade ju förra sommaren med att rensa ut o efter det har jag varit mindre o mindre sugen på att köpa något nytt . Vet att det mesta är sånt man gillar för tillfället o sedan hamnar det i något skåp o tar utrymme. Borde ta o rensa ut mer här hemma speciellt nu när bebis är på väg o vill säkert ha utrymme hon med

• Kelsson1

Vickan: Valde du vanliga MVC eller någon privat?
    Skönt att allt såg bra ut. Oroar gör vi oss alla, förstår att du mer än andra på grund av cellgiftet men du ska se att du får en aldeles underbar liten bebis med alla tår o fingrar intakta o som INTE lyser i mörkret

• Kelsson1

Aurora: Här är det jag som ärvt mammas samlargener Obestämd, blivit lite bättre med åren men har fortfarande svårt för att slänga viss sorts skräp...

Vickan: Viktigaste är att det känns rätt. Jag är ju fortfarande inte säker på vår BM. Men ska träffa henne för andra gången nästa vecka o känns det inte bra då så byter jag då. Visst lät det som lite kontroller, skönt att du får mer kontroller på spec.mvc i så fall.

• Kelsson1

Speck o Vickan: Jag är exakt likadan, kan le o vara "glad" men så fort någon frågar om något känsligt kommer tårarna. Jätte jobbigt, brukar inte grina "in public"...

cattm: Du har åtminstone planer för ditt samlande... Jag däremot är (som vissa här vet ) datornörd o tenderar att samla på mig gammalt datorskrot, datorböcker, cd- och dvdskivor o annat junk. Ett annat av mina problem områden är papper! Helt galet, har svårt för att slänga papper! Kan få för mig att just det här pappret kommer någon att fråga efter någon gång o kan därför inte slänga bort det. Har också svårt för att slänga reklam o rabatt kuponger (vet, det är inte helt friskt) därför har vi ingen reklam skylt i dörren. Vilken lättnad ingen reklam som man får ångest över .
    Om någon har tips på hur man kan bli frisk från samlandet av gamla papper o datorskrot mottages det tacksamt (maken blir nog ännu mer tacksam) Skrattande.
    Hoppas att du mår bättre imorgon o att du slipper fem månader av illamående som jag har gått igenom. Har mått lite bättre nu sen i söndags, men ikväll var det dags igen, har mått skit illa. Förhoppningsvis är det bättre även för mig imorgon, sååå mycket lättare att jobba då.

• Kelsson1

Vickan: Lite avis på din förmåga att slänga saker... Får du tråkigt får du gärna komma o rensa hos oss Flört. Jo byta BM går ju alltid. Har bara varit på bra avstånd från jobbet men det ordnar sig till slut, behöver ju inte besluta mig nu på en gång  utan kan ju känna efter hur det känns nästa gång o säkert gången efter också

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011