-
-
Vinterbebis: Du kan ju alltid köpa några billiga bodys i stl 50 eller om du kan få av någon. Man vet aldrig vad bebisen kommer ha på sig i första början. Visst kan man skicka iväg mannen då men det är ganska mysigt att välja kläder tillsammans eller själv. Det är ändå det första din bebis kommer ha på sig.
Tjoho, efter 2 veckor med Itrim har jag gått ned 2,6 kg. Det känns så bra att ha tagit tag i det här. Jag gör lite undantag från deras måltidsordning eftersom jag ammar men det verkar ju funka ändå. När jag gått ned 6 kg från ursprungsvikten så ska jag få äta en sån där chokladkaka från Marabou med saltlakrits .
I dag är dagis stängt men min mamma har tagit med sig tjejen till Junibacken för en dag full av bus. Själv ska jag försöka vila på soffan men också hinna med en långpromenad så jag kommer upp i mina 10000 steg som jag ska gå varje dag. -
Vad härligt det låter Najje!
-
Suck, jag är nog lite trött, jag menar så klart Skatten, inte Vinterbebis.
Massadillan: Jag tycker det är ok att nojja. Jag nojjar hela tiden för båda barnen och jag känner att jag måste få göra det. Men nu har jag börjat öva på att "lägga" lillebror i sovrummet. Men inte så tidigt, jag bär in honom i hans babynest en halvtimme innan jag går och lägger mig. Sen sitter jag och nojjar över att jag inte kan se honom och sen går jag och lägger mig . -
Kasa: När jag hade mjölkstockning så fick bebisen amma på det bröstet tills det försvann. Bebisen är bättre än pump på att suga.
Najje: Jag har åkpåse till båda mina barn och jag tycker att det är toppen. Smidigt att ta bort locket när man kommer in så bebisen inte blir för varm. Men får du barn i april hade jag inte haft åkpåse, det är ungefär då jag tar bort den och ersätter med filt. Jag fick täcke till mitt första barn och det har aldrig använts, inte i vagnen heller. Kudde är bra! Jag har sett en och annan person i vuxen ålder som har haft jätteplatt huvud och det är nog inte så kul. På natten räcker det fint med bara pyjamas och ev filt beroende på hur varmt/kallt ni har i sovrummet. -
Tack Jis!
-
Najje: Jag glömde skriva att min dotter som fyller 3 i mars fortfarande har sin åkpåse när hon sover i vagnen hemma och på dagis så jag tycker att det är en bra investering. Kolla nu om dom börjar rea ut åkpåsar när säsongen börjar ta slut.
-
Maria Liam, hoppas att det inte är ngr allvarligt!! Kram
-
Söte: Jag har en Donkey och är nöjd. Det är superbra att köra i snö med, sitsen är vändbar och varukorgen på sidan i mono-läge är jättebra. Det jag inte gillar är handtaget, dels att det är lite tjockt och dels att det är periskophandtag (mest för att jag saknar Brio Gos handtag). Jag upplever att den drar lite åt ena hållet när jag kör min dotter i mono som snart är tre. Annars är vagnen toppen!
-
När ska vi fika hos Kasa då?