Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson: EXAKT det där hände mig när ja va gravid, fast det var midsag o ibte lunch.. Kram
Kelsson: EXAKT det där hände mig när ja va gravid, fast det var midsag o ibte lunch.. Kram
Kasa; jag va inte där när han försökte med flaskan, jag låg o sov.. tuttkopp har ja med men jag läcker inte längre när jag ammar.. ibland pytte på näätterna men då skulle jag aldrig orka gå ner o lägga i kylen..jag får orka 3 mån till tills han börjat äta annat. KELSSON: maken va inte intresserad av o mata ned kopp han tyckte de verka meckigt.
Aurora: vilken sötnos! Men det är bara killar som fötts i tråden än va?
För övrigt; liggamma är BÄST!! Jag o Loke kör så nattetid, mysigt, lätt o man kan slumra till litegrann...
Viksan: när Loke va mindre så hade han en egen "avdelning" i sängen, jag hade en kudde och sen rullat en handduk som jag lagt som ett U under som avskärma där han låg. Men han trivdes inte så bra där så han sov i sin säng nattetid de föesta månaderna. Jag ammade honom o vänta till han sov djupt o la sen över honom i hans säng. Nu när han är starkare så har jag börjat liggamma o låter hobom sova i min säng, brevid mig. jag försöker se till att han ligger nån dec ifrån mig med egen filt men ofta när jag vakn ar har han ålat sin tätt intill mig under mitt täcke.. :) jag vet att det inte är rekommenderat av bvc att de ligge r så m en han känns så stark nu att jag upplever det som ok.. han kan vända sig i sängen o även rulla runt så..
Det sättet jag gjorde, att va vaken tills han sov djupt o sen lägga han i sin säng är inget jag rekommenderar, jag fick på så vis väldigt lite sönn nattetid. men sov åas ganska mkt dagtid m loke.
Viksan: det är nästan så som kelsson säger, läste i dn att livsmedelsverket ändrar sig igen typ.. de modifierar lite. man kan börja introducera smaker vid 4 mån men då bara typ en tsk men fortsätta att nästan helamma till 6mån därefter börja med större smakportionrr med stöd av amning. jag får se hur jag gör m o introducera mat, ska diskutrra m bvc. Lone o jag hår upp ca 7.30-8.30 på morgon o han ligger på lekfilt medan jag äter frukost. sen vid 9-10 vill han äta o ta tupplur på ca 20min, ibland öängre. Ll 11 går vi ut o går nån timme o han sover i vagnen. Efter prom står han ute på altan o sover medan jag går in o äter lunch o han sover till 13-14 ca. sen mat igen. Sen brukar han äta oftaee på em kanske varannan timme. Vid 16 tar han en tupplur till. kl 19 byter vi till pyjamas o han somnar för natten nån gång mrllan 20-21.30. Nattetid äter han oftast vid 2 och 5, ibland 00, 2, 5. och så ammar jag precis innan jsg kliver upp.
Förresten.. Loke blev 3mån den 20e så det är inte förrän till jul typ hsn är 4. jag glömde tamefan d-droppsrna idag igen!! fsan att man är så senil!
Strössel: hur gjorde du m inbj kort till dopet?
Kelsson: ta nå myskläder, o kläder till bebisen. necessär o bilbarnsstol. de bör räcka :D jag behövde ingen underhålln el dyl vare sug under el efter förlossningen.. under förlossningen kunde inte jag tänka på annat än värkarna o efter så kunde jag inte sluta titta på bebis haha! ja nå kläder till maken om han ska sova kvar också :)