Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Läste att magen inte var lika svullen länge, graviditeten har inget med din svullna mage att göra. Det disskuterade jag med min läkare det är gaser tarmar som gör den svullen i början inte bebisen. Kram !

Ego: Varit uppe sen  kl 5 kört mannen sen hem äta frukost kört 12 mil med vovven till operationen sen hem nu har jag sovit nu hämta mannen sen hämta vovven igen. Ett evigt körande och jag känner att det inte är bra för min mage, dels för att jag är nervös inför hans sövning och att jag har sovit så lite i natt men jag hopppas bebisen lever. Kikar in ikväll igen !

• strössel

Kelsson: Du ser det kommer och går Skrattande jag hade inte mått illa på 7 dagar hade världens panik, nu har jag kräkts i 3 dagar och brösten ömmade jättemycket igår. Men jag är ändå orolig, få se om jag blir lugnare efter KUB i morgon hoppas det !

• strössel

Vickanl: I morgon är det äntligen dags, tiden har gått rätt så snabbt ändå fast det inte kändes så för några dagar sen Skrattande

Speck: Hur stor var din bebis på ditt KUB test ? Hur lång tid tar det hos läkaren vid ett KUB test ?

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-04-13 19:40:58 följande:
    strössel: Visst är det roligt det här att oroa sig hela tiden? Tänk om man kunde vara lika övertygad om att det går bra för en själv som man är för de andra här i tråden...
    Ja du det kommer aldrig inträffa inte för mig iallafall, man tror att allt ska hända en själv men ingen annan Skrattande när jag har gjort vul har jag varit jätteglad och kännt ja det här kommer gå bra. Sen går det några timmar och så tänker jag vad såg jag på vul nu igen då är det som bortblåst och så blir man orolig igen och tror att allt är fel.
  • strössel
    Dummle skrev 2011-04-13 20:26:34 följande:
    Strössel: Får du svar på hela kub testet imorgon, blodprovet oxå? Vart gör du kub test om man får fråga. Det blir nog att vi gör vårat i gbg, finns nog inget på vår hemort.
    Ja det får man alltid, det är därför man tar blodprovet innan så det är färdigt när man gör ultraljudet. Jag ska göra mitt ultraljud i Eksjö. Och grattis till ett fint ultraljud idag med ett tickande hjärta visst är det underbart att se ?

Vickanl: Jag kommer nog somna direkt när jag lägger mig ner, varit uppe tidigt och kört en massa mil idag är helt slut.
  • strössel

Vickanl: Har du varit ännu på KUB ? jag ska dit 13.45 är sjukt nervös känner mig totalt ogravid idag och inbillar mig en massa saker.

Kelsson: Hoppas det upphör snart  så du slipper vara orolig tänker på dig kram.

• strössel

Vickanl: Håller tummarna för dig med, min man skulle aldrig erkänna om han var nervös. Han är den positiva när jag är nära till att bryta ihop av nervositet Flört vi kunde ha fått en tidigare tid men min man jobbar till kl 13 hade hellre tagit en tid på morgonen. Vi ska fråga om läkaren kan se vad det är för kön men jag läste på deras hemsida och det verkar inte som om dom berättar det varken vid KUB eller vid RUL tyvärr men vi ska fråga.

Kelsson: Tack ska försöka slappna av men det är så svårt !

• strössel

Jag är här nu har haft en helvets dag , min hund blödde ur rumpan efter operationen och har vägrat äta på några dagar ringde och jag fick åka in akut 2 h innan vi skulle vara och göra KUB kom dit in med hunden stressad som man var fick jag lov att lämna han där för dropp och åka till sjukhuset 8 mil därifrån och hann precis var där 13.40 och hade tid 13.45 fick springa in och det gick superbra var en rolig timma Skrattande den ville inte riktig ligga som bm ville hihi jag fick skaka på rumpan och göra lite andra saker så den skulle vända men det hade sitt egna liv där inne sen somnade den och då fick jag skaka rumpa igen och precis efter 45 minuter ville bm ge upp och ge oss en ny tid då helt plötsligt vände den så den låg helt perfekt fick en risk på 1: 10987 väldigt låg risk och allt såg jättebra ut hon kollade det mesta. Lite besviken över de två bilderna jag fick väldigt suddiga gick knappt se vad det är på dom hon hade värsta chanserna att ta fina bilder men hon hade fullt upp med att se till att det låg bra så hon tänkte nog inte på bilderna. Den var 7 cm lång och kliade sig på näsan en gång  Skrattande  nu är jag helt slut.

• strössel

Vickanl: Härligt att det gick bra för oss två idag.

Nån frågade om ivf skulle påverka ett KUB test och det sa bm jag hade idag att NEJ det påverkar ingenting.

Sen fick jag tid för RUL den 26 maj längtar Skrattande

• strössel
    Aurora1979 skrev 2011-04-14 19:57:07 följande:
    Strössel : Jobbigt att hunden är dålig och att det blev så stressigt! Men hurra för bra KUB-test även om det tog lite tid! ;)
    Det var bara roligt att titta på bebisen, själva ultraljuds apparaten var kopplad till en skärm på väggen så vi kikade på en egen kul Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011