Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Vi har också två katter som gärna vill vara med överallt. I natt lade sig ena katten i stort sett på min mans ansikte, så vi är också oroliga över hur hon kommer att göra när vi fått vår lilla. Det värsta är att vi kommer att ha så dåligt samvete över att stänga henne ute från sovrummet, för hon sover hos oss varje natt, i stort sett hela natten, och varje gång man vaknar kommer hon upp till huvudänden och är kelig. Stor del av hennes interaktion med oss är just natten. Det kommer ju knappast att funka om vi har en bebis, och jag är orolig över att hon kommer att lägga sig på babyn. Vi får se hur vi gör när vi väl är där.
Vickan, hoppas att infektionen ger med sig fort och att det slutar göra så ont.
Jis, vad spännande att det börjar närma sig. Hoppas att F är lagom stor och att yogan går bra.
Ego: Nu är jag v 22+5. Var sjuk hela förra veckan, sov i stort sett en hel vecka. Nu ligger jag efter mycket på jobbet, och är stressad över det. Men jag får försöka ta det lugnt och beta av saker i tur och ordning, och tänka på Sprattel (som vi nu kallar vårt barn, för jäklar vilken fart hon kan få i magen ibland). När jag tog mig till jobbet i morse tänkte jag, som brukar gå raskt, att nu får jag ställa om till sköldpaddsmode istället för att vara en hare. I fabeln går det ju dessutom bättre för sköldpaddan i slutändan... Jag kommer inte att hinna läsa i kapp tråden, och ligger mil efter då jag inte orkade sitta vid datorn förra veckan. Hoppas att ni ursäktar det.
Jag tror att jag har börjat få foglossningsbesvär. Det gör inte jätteont, mer som lite molande värk (min syster hade mer skärande smärtor, men det kan väl kännas på olika sätt?). Jag ska till bm i eftermiddag och kolla upp misstänkt UVI (är kissnödig direkt även när jag precis kissat, men det svider iaf inte) samt järnvärdet (kan ju spela in i att jag var så fruktansvärt trött hela förra veckan), så då tänkte jag fråga lite mer om det. Vet ni om det finns förebyggande åtgärder mot foglossning, typ sjukgymnastikövningar eller så? Borde man börja med stödband innan det gör jätteont? Samtidigt så kanske det inte ens behöver bli värre än så här. Svårt att veta.
Vi har äntligen tagit tag i det här med vagn. Det lutar starkt åt en Bugaboo, köpt online för att få ner priset. Jag är inte stark (läs: ursvag i alla muskler), så den låga vikten är nog det som avgör vårt val. Den vagnen kommer jag nog att orka hantera på egen hand. Nu gäller det bara att välja färg och tillbehör... Är det någon här som har Bugaboo Cameleon? Är ni nöjda?