Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Kelsson, låter ändå underbart. Kan tänka mig att jag får samma problematik när vår krävande borde collie står o studsar i hallen o inte kan komma tillräckligt snabbt ut
Kelsson, låter ändå underbart. Kan tänka mig att jag får samma problematik när vår krävande borde collie står o studsar i hallen o inte kan komma tillräckligt snabbt ut
Hoppsan, jag har tydligen UVI ändå. Har aldrig haft det innan. Jaja då vet jag vad det var för fel i alla fall även om jag inget känner idag. Får antibiotika utskrivet imorgon, är allergisk mot penicilin.
massa, tack det är nästan bara på morgonen så det är ingen större fara
MiasCat, du som haft mkt UVI. Har du haft ont ? Jag började med min antibiotika igår kväll o har idag fått ont i den nedre delen av magen. Det liksom drar lite o sticker som små nålar. Kan det vara infektionen tro ? Blir rädd att det är ett missfall på gång. Alltid ska man behöva vara orolig.....
MissCat, tack snälla förlugnande ord. Jobbigt att veta vad som vad när urinblåsa, tarmar o livmoder ligger så när varandra. Har redan fått en remiss för en ny odling den 11 Juli .
massa, usch vad oroligt. Bra att allt såg bra ut. Försök ta det lugnt nu.
EGO, I helgen hände det igen. Vi var på landet där vi bara har en torrtoa som man dessutom måste gå ut för att gå till. Natten mellan fredag o lördag började min urinblåsa krampa igen vilket ledde till att jag inte kunde kissa. Hade självklart varit supertörstig på kvällen innan o hinkat i mig extra mycket så det blev inte mycket sovit den natten. Ville inte åka till akuten innan det blev absolut nödvändigt. Var på toan kanske sex gånger på morgonen o fick ut lite lite varje gång så det lättade lite på trycket. Tills slut efter en lång promenad släppte det och nu är det som det ska igen. Borde inte antibiotikan börjat hjälpa i fredags när jag ju ätit i tre dagar ?? Hmmm, inte roligt.
Igår och idag har jag ganska kraftig molvärk som jag inte haft sen i början av graviditeten. V 11+2 idag. Men det är väl för att det växer där inne kanske ? Tycker inte det känns avslappnat det här.....
Hur mår ni andra ?
Jazmine, grattis igen o välkommen. Jag ska ju ha i Jan o tråden lever vidare med spridda BF datum :).
Jazmine, Jag hade ömma bröst, lite molvärk från och till och svullen mage i början. I vecka 7 ungefär började illamåendet och from då har jag inte kunnat äta kött. Nu i v 12 är illamåendet bättre (bara lite på morgonen), men jag tål fortfarande inte ens tanken på att äta kött. Brösten ömmar fortfarande och magen är svullen. Molvärk har jag känt av lite mer sista veckan, och jag kissar oftare (beror delvis på UVI kanske). Trött har jag känt mig efter jobbet men inte sådär överdrivet.
Här är en magbild v 11+2. Börjar bli lite svår att dölja på jobbet. Tror jag ska berätta för min chef efter KUB i nästa vecka
Kelsson, Tack snälla vad söt du är. Denna veckan är sista veckan med Östrogen o vagisar. Ska bli sååå skönt att slippa det kladdet. Kanske att magen går ner lite då tycker den känns lite stor för att vara så tidigt...?
Jazmine, vi såg hjärtat första gången v 5+3 men det är ovanligt tidigt bebis var bara 1,3 mm o man brukar säga att när den är 2 mm brukar man se. Vecka 7 kan du satsa på :). Härligt att du är positiv!!!
Kom precis hem från gynakuten efter ännu en natt med problem att kissa. Det kom dock igång när jag var där så jag slapp bli tappad. Dem kollade blodtryck, blodvärde, feber, ultraljud och urinprov. Kollade bara urinprovet med sticka ingen odling eftersom jag inte ätit min fulla kur antibiotika ännu. Stickan visade inga bakterier och ala prover var bra. UL gick också bra, inga cystor eller dyligt och graviditeten såg perfekt ut. Jag ska äta upp min kur, lämna prov för odling nästa onsdag så får vi se om UVI är borta eller inte.Är den borta är det troligen så att jag har en känslig blåsa som krampar när det blir trångt. Det betyder att jag skulle få hem ett kit och tappa mig själv resten av graviditeten....jippi. Hoppas verkligen inte det är så och jag tror inte det heller för när läkaren kolla så hade jag lyckats tömma hela blåsan men jag hade ändå känslan av att fortfarande vara kissnödig. Så jag tror faktiskt att det är antibiotikan som inte bitit på UVI. Håll tummarna tjejer !!!
Förresten hur kan man tappa sig själv när man inte ens kan knyta skorna i slutet ????