Inlägg från: skatten12 |Visa alla inlägg
  • skatten12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ok!:) ja jag har väl lågt buren mage ;)

• skatten12

Lite små ledsen :( Varit hos Läkaren, fick gjort ett ul för skoj skull. ( är vänner ) Och bebisen låg på -18 % och vägde 1700, nu i v 34. ska kolla flöde och mer ul framöver.. Känns inte kul. ? Gråter

• skatten12
    Söte79 skrev 2012-03-12 15:02:58 följande:
    Skatten... Förstår att det känns jobbigt.. :0( Men nu kommer ni ha uppsikt över tillväxten och det ordnar sig säkert.. Usch vet inte vad jag ska skriva, jag hade själv blivit jätte orolig. Men jag vet att det kommer gå bra ändå!! Tänker på dig.
    Tack Hjärta får lita på Henne och slappna av. Hon håller koll på de nu, och jag får igångsättning om jag vill vid bf . Helst vill dem ej pgr att de nästan oftast leder till snitt!

men växer den inte som den ska så tar dem ju ut den, men hur vanligt är de?
  • skatten12
    kattm skrev 2012-03-12 15:27:00 följande:
    Skatten, vad bra ändå att du fick det där ultraljudet, så att ni kan följa bebisen framöver. Förstår att du är orolig, det skulle jag också vara, men det kommer nog att gå hur bra som helst i slutändan. Att bebisen är liten betyder ju inte att det är något fel, det kan ju bara vara just att den är liten. En kursare till mig berättade att alla var så oroliga när hon väntade sitt andra barn här i Sverige (hon kommer från Egypten), och det barnet vägde 2.5 kg när han föddes. Hennes första barn var lika litet, hon och alla hennes syskon var så små. Men det var absolut inget fel, de är bara små. Och så kan det vara i ditt fall också. Jag håller tummarna för att allt går bra.

Maria Liam, jag tror att du och Liam betyder jättemycket för både din man och hans familj (framförallt din man), men just för att din man inte trivs här och hans familj saknar honom, så fokuserar de på det de tycker är positivt just nu, att han har en chans att komma närmare dem och få ett bättre jobb. Det är ju ingen lätt situation att lösa, för jag förstår att din man vill ha mer än 25%. Och jag förstår att du ser det som du gör, men döm dem inte för fort, utan försök se det från deras synvinkel också. Kan ni diskutera detta, och kanske väga för- och nackdelar mot varandra? Går det att hitta en kompromiss som ni båda kan leva med? Han kanske ska testa det här jobbet medan du är mammaledig?
    Tack goa du !!
  • skatten12
    Hjärta Tack Alla goa ni för era svar!! Ja läkaren ska hålla koll nu =) Men tankarna snurrar nu.. vad händer om dem plockar ut bebis? då får de ju bli spec vård? Nää den får stanna inne iaf till v 37 o äta upp sej!! :) tror jag den gör också =)
  • skatten12
    MrsC74 skrev 2012-03-12 18:14:13 följande:
    Enya: jag går ju oxå i Uppsala. jag tänker inte be om något extra TUL om inte något avviker hos BM dvs.

Varför gör man det på andra ställen? Någon som vet? Är IVF bebisar generellt mindre eller större än vanliga graviditeter?
    Likadant med varför man i vissa landsting inte får gå över ?
    Lite nyfiken på varför det är så olika ?
    Prata med min dr ang de igår, Hon sa att om man träffar en läkare som jobbasr med de kommer jag säkerligen få igångsättning om JAG VILL men inte om jag inte vill. Pgr av dem flesta igångsättningarna leder till snitt. Men att de skulle vara farligt att gå till v 43 med ivf graviditet finns inte, (sålänge du och bebis mår bra )
    TUL behöver man inte heller göra längre då de anser att dem växer som vilken gravdiidet som helst..

Jag har dock fått de pgr av att min Barnmorska är 65 bast och snurrig !
    Fick även " tul av läkaren pgr av att jag har haft sammdragningar mm och att hon tycker de är kul " va bara en rolig grej. och tur va la de :):) " ska åka och kolla en gång idag med, hon är underbar denna doktor ! Hjärta
    men en sak är säker! ÄR man orolig ÄR man rödd så ska man bennemej tala om de för dem ! Och hålla vad man tycker och tänker! tyvärr är de inte alla som kan de! :(
  • skatten12

va bra idag!! -10 så bebis ligger på 2300 ca. =) slappnar av nu ! och som vi skratta =) mysigt ! nytt ul v 36 då vi ska kolla för min skull. Behövs ej då man ligger på 10 % men för att minska oron =) DEM ÄR FÖR UNDERBARA

• skatten12
    Söte: Din stackare, Undvik att röra dig för mkt innan sänggående,  sitt och se tv och vila dej. Drick inte för mkt kaffe heller, Har du kollat vitamin brist?? har dem tagit prover? Antar dem har de annars be dem göra de, de kan förvärra myrkrypningar.. annars  finns ju medicin emot myrkrypningar. Ex levodopa.madopark mm  ( dock får du ej använda de )  men läkaren kanske kan hitta på nått annat?

Äter du Vitaminer och mineral tillskott?
    Krya på dej och stå på dig när de gäller läkare, Du är inte dum om du säger va du har för besvär, snarare tvärtom .. Super smart!! man ska inte hålla inne sånt ! Kram Hjärta

Jag bäddat spjälsängen, så mysigt!!Hjärta Min katt har ej rört den så hoppas de håller i sig.
    Köpte även täcke och kudde, häromdagen, tänkte först haft filt i påslakanet, men de vbev så fint med täcke, köpt från rätt start. Har ni täcke?
    Längtar så nu !!! BF kom fort!
    bebis får dock gärna komma v 38 :)
  • skatten12

Kattm: all tanke och styrka till er!! Usch vad hemskt hoppas verkligen allt går bra!! Kramar

När jag ligger och vilar/ sover får jag sovmärken överallt.. Är det för jag binder vätska?? Obehagligt när
    Man känner hyr det skär in.. Tips på sov ställningar mottages tacksamt..

• skatten12

Kattm: hoppas läget är under någorlunda under kontroll. Får inte hända er bebis nått :( stor kram

Speck: just det där jag Sla ta med läkaren . Att jag vill bli de
    I med vissa län får det vi Ivf grav .

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011