• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jis: jobbigt! Fått nån infektion?

• Speck

Strössel: men samtidigt så måste man ju göra det som fynkar just nu liksom. Tex jag låter Loke sova med mig o jag pratade med bvc om det va dumt, om det skulle orsaka problem längre fram och hon svarade så smart...: gör det som funkar nu så länge det funkar för oss båda (img o loke). sen när eller om det blir ett problem så tar man itu med det då. Loke har alltid behövt att vara nära nära och jag har behövt bära mycket och dagtid kan han fortf bara sova i min famn, förutom sin längsta tupplur han tar i vagnen runt lunch. Men jag tycker det är mysigt o ga han snusandes i famnen o tycker inte det är ett problem.:) Jag bara menar att blir nåt en ovana eller gör man nåt fel så är det visst inte hela världen. Jag va livrädd att göra fel i början men fått kontakt m några trebarnsmammor i augustitråden som fått mig att inse att det mesta inte är svart el vitt .. rätt el fel. Det går att åtgärda om det blir fel nån gång.. Nu va inte det här din fråga alls jag bara babblar visst.. haha.

• Speck

Viksan: loke kan ta nappen en stund men när den åker ur blir han grinig o vll sen inte ha den igen..AUORA: det är inte direkt så jag kan bestämma om min son ska gilla napp eller tumme.. han har ju en egen vlja. Om det blir jobbigt framövet så blir det, inte mkt jag kan göra åt nu. Dessutom är det jätteskönt att han blir tröstad av tummen o numera somnar själv i sin säng. Tummen kan han dessutom stoppa in själv när han behöver den.

• Speck

Aurora: sorry om jag svarade surt men det är många som gett mig kommentarer i stil med att de va dumt gjort av mig att låta Loke bli tumsugare.. som om det var nåt jag kunde påverkat liksom. Alla åsikter står mig upp i halsen ibland, alla som kommer och VET o KAN allt å gärna obedd ger sin syn på allt man gör.. "jaha har du dom leksakerna i babygymmet? gör så här istället" "jasså du har bara det där på din son? klähonom såhär istället" ... Osv osv.

• Speck

Kasa: grattis!

Jis: liggamma gjorde jag också mkt i början, för när jag satt upp så lyckafes jag alltid hålla honom så jag blev snesugen så att säga o då blir de ju sämre flöde osv. Amning är vääldigt känsligt i blrjan o alla har åsikter o tips o råd o om de inte funkar känns de så jobbigt o hopplöst.. i know. .. men såg de inte till på bb att du fick hjälp? du kan ju ringa dit o prata med dom om du behöver lite tips..

• Speck

Oj vilka annorlunda problem ni har aurora o strössel jämfört med mig. Loke ÄLSKAR bröstet o åt varannan timme när han va nyfödd. Nu så äter han var tredje/fkärde timme på fm/ tidig em sen äter han vaeannan timme ibland varje timme. det är så himla olika! Sen äter ju Loke mellan 1-3ggr/natt också.

• Speck

Aurora: jag vet att folk menar väl men det är jobbigt att bara för att jag har bebis så står de fritt feam o säga vad man tycker om precis allt.. så gör man ju inte i vanliga fall liksom.. "jaha torkar du diskbänken på det sättet" haha..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011