• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lulis: Först och främst, varmt grattis till din lilla tjej. Visst är det mysigt med en bebis? Så härligt att bara ligga och gosa.
    Men vad tråkigt att det blev en så traumatisk förlossning för er . Stor kram

• Luella
    Vinterbebis: Vi har ett babynest och är nöjda med det. Jag har tittat på ett sleepy head och jag tror att det är precis lika bra. Några andra vet jag inte.
  • Luella

Är det någon som är intresserad av en fika eller promenad i stan imorgon?

• Luella
    Jis skrev 2012-02-28 16:21:25 följande:
    Jag tar gärna en promenad, jag ska till Itrim kl 11 påHälsosamtal, men efter det kan jag.
    Hur ser det ut för en andra? 
    Vilket Itrim ska du till? Vill du ses innan eller efter i så fall?
  • Luella
    Jis skrev 2012-02-28 21:22:05 följande:
    Jag ska till det i Liljeholmen, dom flyttade tiden till kl 13 så innan kanske? När kan du?
    Innan blir jättebra för mig. Han brukar sova på förmiddagarna om vagnen är i rullning . Jag inboxar mitt telefonnummer Jis.

Hojta om någon fler vill följa med!
  • Luella
    Vickan I skrev 2012-02-28 21:29:17 följande:
    Vart ska ni ses och promenera? Ska ev in till stan (stadion) och köpa mjölkfria grötar etc i en specialaffär där. Om fisen verkar ha en ok dag vill säga...
    Jag lämnar min dotter kl 9 på hennes förskola på Kungsholmen. Efter det går jag gärna en promenad och kanske lunch innan Jis ska vara i Liljeholmen kl 13.
  • Luella

Jis: Jag såg på din blogg att du ska sälja din Beco. Finns det selar som även har stöd för nacken när dom blir större? På min Beco finns någon form av "lapp" som man kan dra över huvudet om det är soligt/regnar/snöar/blåser. Fick du med det?

• Luella
    Jis skrev 2012-02-28 22:13:03 följande:
    Geminin hade mkt bättre skydd för nacken. Ska testa den igen i helgen tror jag. jag fick med det andra sol/snö/regn skyddet.
    Upplever du att det är dåligt nackskydd oxå? 
    Nej, av någon konstig anledning sitter huvudet bra utan nackskydd. Jag trodde att han skulle behöva stöd men han till och med sover i selen utan problem. Men jag ska nog ta mig någonstans och testa Geminin. Nu blev jag nyfiken på den
  • Luella
    Jis skrev 2012-02-28 22:36:34 följande:
    Hm, det kanske är jag som är petig alt van vid BabyBjörnen som går högt upp i nacken. Är era Becos vadderade uppe vid nacken?
    Jag tar med min i morgon så får du se hur min ser ut.
  • Luella

Najje, vi har nappflaska från Medela med en dinapp i tre delar (finns andra dinappar till flaskorna också). Den blev jag rekommenderad av bvc och den är toppen. Bebisen får kämpa lite för maten.

Du kan ha färdiga flaskor i frysen och värma.

Jag ger ca 110-135 ml per gång. 110 ml när han var nyfödd.

Jag testade nappar förra gången men fick ont av dom.

Har man inte så stor byst är det bra med amningstoppar från Lindex eller HM. Dom kan man även ha sen när man slutat amma.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011