• Speck

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: Jag rekommenderar xylocainsalva. Smörj in där de svider ett par min innan toan. Känns de obehagligt att peta m ett fingrr där (jag svimmade nästan om ja nudda mig själv där pga att ja tyckte de va äckligt m stygn) så tryck ut en redig klutt på toapapper o tryck emot. Annars kontakta Bb:t o be dom skriva recept på xylocain gel. den är sval o skön. På återbesöket fick jah säkert 6 tuber gel med hem. När de va slut använde ja salva. Att de känns som att muffen ska trilla av är bäckenbottenmuskulaturen. Försök att knipa lite försiktigt då o då!Sen ska erkännas att ja kissa i duschen m ganska kallt vatten mot medans så tyckte ja inte de gjorde så ont. De svala vattnet bedövsr ju lite också. Men det är ju inte alla toabesök som kan göras i duschen.... jag kissa i dudchen i flera veckor och fick rksem på rumpan för jag blev så torr av allt vatten.

• Speck

Förlåt svara inte på din fråga. Stygnen för mig gjorde ont att när ja gick så drog det o ryckte i "öppningen". Sved och drog. Typ som att du sittrr fast med hud i dragkedjan :)

• Speck

Ok kelsson. Jag tror som Jis att trilla-av-känslan blir böttre med tiden! Det var ju lite uppåner o utåin å uttänjt o påfrestat så jisses! konstigt vore ju annat. Ge det tid! Å tvekar du så kont din bm. Det gjorde ont på mig när jag låg satt syod gick. jag hade fruktansvärd smärta o grät tills jag fick citodon o xylocain gel. Om du kissar mjt i duschen kom ihåg att smlrja in nederdelen av kroppen som vlir blöt ofta för att undvika eksem!Efter ett tag dock så va de typ bara när jag gick som det gjorde ont och min bm sa att jag skulle ta de öugnt om jag inte ville få ont men jag hade ju lite jobbigt mrd loke när han va nyfödd o behövde gå ut o gå varje dag för de va enda gången han inte låg i min famn..

• Speck

Kelsson: hur gjorde du då? stod du bara o höll i henne medan du duscha? Eller duscha du medbärsele eller nåt.. vi måste hålla i duschhandtaget har inget väggfäste o törs inte duscha m loke o bara hålla han m en arm..

• Speck

God jul!! åååh så härligt! förra julen va ja alldeles nygravid å i år har jag en 4månaders som greppar saker o stoppar allt i munnen o älskar att sjungjollra för sig själv. Fantastiskt år som gått och eet känns som att åren framför kommer bli än met fantastiska! maken fantiserar redan om bilbanor haha!

• Speck

Jag hade en underbar jul! loke satt i mitt knä och sög på presentsnöre hela kvällen. åkte dock hem tidigare än vanligt men ändå efyer lokes läggningstid. Brukar somna 20.30-21 å igår kom vi hem först 21.30 så de va en väldigt tött bebis som somnade kl 22 o sov ända till 6.15! Hoppas ni andra hade en lika härlig julafton! Nu ska vi strax iväg för firande nr 2, Loke ska bara sova en sväng först.

• Speck

Hej tjejer.. har inget nytt att tillägga eller så ville bara höra av mig. Loke har börjat med smakportioner som jag säkert nämnt, men vi skyndar långsamt och han får ett par skedar om dagen. Dopet närmar sig och jag har inte den blekaste om vad jag ens ska bjuda på eller nånting.. jag hoppas mor o farförälrarna har nå bra idéer. Flört

Hah, en "lustig" sak.. tvättade Lokes overall (en såndär 5-600 kronors från Lindex) för han hade kräkts ner den, och den gick sönder... va i helvete! Dragkedjan pajja! Det lossna massa små "pluppar" från dragkedjan så nu kan jag inte knäppa den... Hoppas det blir en mild helg så tjocktröja, filt och åkpåse räcker!
    Vi fick den i present av hans faster o farfar så de postar kvittot åt oss imorrn så jag kan åka o reklamera den på måndag. Åh så besviken jag blev när jag såg det! Rynkar på näsan  

Hoppas det löser sig för alla er med problem med amningen!

Ang förlossnningsbrev hade jag inte helller nåt förutom det min bm skrev ihop med önskemål om smärtlindring samt en sammanfattning av graviditeten. Min bm jag hade när jag blev inskriven på natten hann jag knappt träffa för hon behövde gå o föda barn i en annan sal så jag fick en annan bm "tillfälligt" som va helt dum i huvet o okänslig o oförstående, usch. Tur ja va mitt uppe i alla värkar så jag inte hann tänka på det så mkt. Men den bm som kom på morgonen och som förlöste Loke va ehlt underbar och väldigt duktig och snäll. Hon såg till att jag fick kissa, det hade inte den "tillfälliga" nattbm brytt sig om och jag kände ju inte att jag var kissnödig mellan alla värkar...    

• Speck

Jordgubbe: vi har skötbordet i hans sovrum o går till ba drummet o blöter papperstvättlappar. Inga problem, de man ska tänka på är ju o inte lämna barnet på skötbordet medan man blöter tvättlappar utan jag brukar ta med Loke till badrummet. A ng amningskudde klarar jag mig alldeles utmärkt utan. Loke äter så snabbt nu att de blir aldrig tungt att sitta med han o jag har baea vanlig soffkudde en i svanken o en under armen. Du kan ju avvakta att köpa en o om du tycker du behöver en när bebis är född kan du ju köpa en då.

• Speck

Jis: barn kan typ inte tvångsmatas, han suger ju själv o bestämmer hur mkt de vill äta. å barra för att de kräks betyder inte att de ätit för mkt alltid ibland blir de bara så, inget att bry sig om :) om han efter han kräkts ändå vill äta mer skulle jag låta honom äta igen... som sagt det kan va lite obehagligt när de sprutar ur dom så men de är inge farligt :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011